0

Tanker rundt denne bilen?

spurt 2022-05-24 17:00:09 +0100

anonym bruker

Anonym

https://www.finn.no/car/used/ad.html?...

Er dette en bil pålitelig bil hvis en vil ha noe med litt sprekere utseende enn feks Octavia?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-05-24 20:37:29 +0100

"Sprekere" utseende er ganske så diskutabelt her, om du ser nærmere på hva du får for pengene om du istedet går for Octavia, får du en bil som er 3-4-5 år nyere. Mest bil for pengene får du om du går for 1,6 TDI, da får du til og med firehjulstrekk og den "nye" Octavia som kom i 2013. Du kan også få f.ex en 2014 2.0 TDI, men da med forhjulsdrift og kjørelengde på rundt de 200.000. Da snakker vi 150 hk og 320 nm dreiemoment, det gir solid med anvendbar kraft fra rask tomgang og oppover. Med 1,6 TDI snakker vi 105 hk og vesentlig mindre moment, men mer enn nok krefter til både å holde følge med trafikken og miste førerkortet. 1,6 TDI krever imidlertid mer aktiv bruk av girspaken, min subjektive oppfatning er at det er en bil som kler best automatgir. Med 2.0 TDI er det bop-bop, og bare så det er sagt, 2.0 TDI slik den fremkommer i en 2015 Skoda, er en vesentlig nyere motor enn den som sitter i Audien. Bedre på alle punkter, sannsynligvis også Euro6.

Jeg ville definitivt ikke kjøpt en inntil 5 år eldre Audi uansett, antall år på veien gjør mye med en bil, mens kjørelengde - det er av mindre betydning. Bilens faktiske stand er det viktigste, og der blinker det etter mitt syn opptil flere varsellamper med denne Audien med "sprekere" utsende: nylakkert bakdør og Tectylbehandling er blant disse, ellers er det skiftet et par ting til, antagelig i senere tid. Hvorfor er dette egentlig gjort - har første eier egentlig gitt beng - er det andre eier som har tatt et skippertak ifht grunnleggende vedlikehold? I tillegg er det en kommisjonsbil, dvs at den kjente "ingen" tar ansvar for noe som helst fra firmaet som "selger" bilen sin side. Bilen selges kort og godt privat, men med et firma som "mellommann", med de begrensinger dette har ifht din reklamasjonsrett.

Dette, sammen med denne vedlikeholdsgreia , innebærer at dette er en bil jeg ikke engang ville tenkt på å kjøpe før det forelå en full NAF-test, dvs FØR du tenker på å undertegne kjøpekontrakten. Ja, du kan endelig sjekke det du klarer på egenhånd, men den tekniske siden, det bør du overlate til proffesjonelle. Selv ikke en faglært mekaniker klarer å "sjekke" en bil godt nok der ute på tunet hos selger. Sånn er det bare, og en såvidt gammel, relativt komplisert bil? Den kjøper du IKKE uten en testrapport fra vel den eneste objektive aktøren som er tilgjengelig over det ganske land. Og et rungende NEI, selgers vakre ord og "nylig EU-kontroll", enn si "tilstandsrapport" fra f.ex mellommannens eget verksted sier alt og ingenting om bilens faktiske stand - her er det ofte altfor tette bindinger - og man benytter bevisst formuleringer som "OK". Jeg har mer enn en gang sett f.ex dekk som er på slitasjegrensa som får "OK" - og jeg har sett både bulka tank og innslått kanal som ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger