0

Mercedes 450 Se 6,9,77modell

spurt 2022-05-24 08:05:36 +0200

anonym bruker

Anonym

Heisann jeg kom over en Mercedes 450se 6,9 liter. Har alltid vært en bresk bil for meg, men eieren sa billig, jeg lurte på om dette kan bli et bunnløs økonomi sluk, eller kan det være verdt å sette istand? Er jo sjeldne biler, jeg veit ikke om rust da jeg må se den i dagslys. Håper du har noen råd. Mvh Kim Viung Tæhti.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-05-24 16:50:23 +0200

Billig blir ofte dyrt. VELDIG dyrt! Når noe er for godt til å være sant, ja da er det ofte det! Jeg ville jo si at den kloke sparer penger en stund og kjøper en fiks-ferdig bil i god stand, det er som regel vesentlig billigere. Ellers kan du stå der og "se" på bilen så mye du vil, selv en faglørt mekaniker har ikke en snøballs sjanse til å finne alle skjulte feil, mangler enn si rust, der ute på tunet hos selger. Og er det kritisk rust på bilen, ja da kan den være så "sjelden" den bare vil, bilen vil for alle praktiske hensyn så alikevel være verdiløs, den kan knapt nok brukes til å produsere spiker. Vurderer du å kjøpe en slik bil for mer enn si en brutto månedslønn (det er normalt sett maks av hva vi vanlige dødelige har råd til å tape) bør du få fagfolk til å sjekke bilen for deg - gjerne en NAF-kontroll. Og tro meg: det kan være ovseleg mykje skjult rust i bærende konstruksjoner før det slår gjennom - for ikke å si at det er veldig mange som er utrolig flinke til å skjule rust! Stol aldri på en bruktbilselger, om du ikke kjenner vedkommende veldig, veldig godt fra tidligere. Sånn er det bare.

Og er det en billig bil? Igjen, uansett hvor "sjelden" den er, dette er ikke en bil du kan få gull og grønne skoger for om den ikke er i god stand. Er bilen i dårlig stand, ja da vil det fort koste mye mer enn det smaker å få den i nærheten av salgbar stand, og selv da står du der og taper fryktelig mye penger på salget. Det er derfor det lønner seg å kjøpe et ferdig rehabilitert prosjekt - de som selger slike - selger ofte med tap. Men igjen: du må sjekke, sjekke og atter sjekke - og fortrinnsvis la proffesjonelle ta den tekniske biten!

The Bottom Line er at du virkelig skal vite hva du går til om du kjøper en slik bil. Deler gror ikke på trær, og de delene som finnes, de koster flesk. Dernest har du tapt om det viser seg at det er rust i bærende konstruksjoner. Om du har begrenset erfaring og muligheter til å gjøre jobben selv, velg et billigere og enklere prosjekt, fortrinnsvis noe som er veldig mye nyere enn sytti-tallet. Bare pusserbladene på den bilen du nevner koster finskjorta! I det store hele, unngå "premiumbiler", velg en enkel, folkelig, vanlig bil om du skal ha hobbybil, så kan du heller gå for noe annet når du får mer erfaring og har tilstrekkelig god økonomi til å håndtere de spennende overraskelsene som alltid følger med!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger