0

Hva skal man se etter når man skal kjøpe en Tesla model S,2015 - 2018, med gratis lading

spurt 2022-05-19 18:51:41 +0100

anonym bruker

Anonym

Heisann :) Jeg driver å rekner på hva som skal bli vår neste bil. Vi er ute etter en bil med større bagasjerom, og bedre seteplass enn det er i vår 2014 mod. Volvo XC-60. Jeg har lyst til å prøve en Tesla model S, med gratis lading, selv om kona" ikke er helt der ennå". Etter en del Google-søk, og prat med folk som har greie på denne biltypen, skryter de over det meste, men jeg har funnet ut at det er en del som blir skiftet på garantien, seter som er bedre i en 15-modell, forbedrede hovelykter, dårlige dørhandtak, skjerm, og en del annet. Jeg blir veldig forvirret, og er ikke helt sikker på hvilke kriterier jeg skal sette for en sånn bil, når jeg skal til å lete på Finn.no. Jeg prøv-satt en 2018 mod. på Elverum her om dagen. Det var virkelig gode seter. Der er jeg nøye. Derfor kjører vi i dag Volvo. Du som selv har erfaring med Tesla Model-S, har vel masse nyttig informasjon om hva jeg skal se etter, og hva jeg skal styre unna. Hva med garantiene på desse bilene? Jeg har vel satt en pris på max 380 000,- i innkjøp.
MVH Rolf - Arne Sandvoll, Lom

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-05-19 20:34:06 +0100

Om jeg hadde vært Volvo-mann, ville jeg ikke gått fra Volvo til Tesla om det smalt. Når du har XC-60, se heller enn til XC70, eventuelt V90 med AWD, om du ikke bor et sted med ovseleg mykje snø og dårlig brøyting eller kjører mye på krøtterstier til hytta og således har et reellt behov for "høy bakkeklaring". Da får du såvidt ny bil som 2018 innafor ditt budsjett, ja, du kan til og med få en hybrid om du ikke vil ha en feiende flott dieselmotor! Og fortsatt har du gode Volvo-seter og en hel gullrekke med egenskaper som Volvo er suveren på.

Ja, du får selvfølgelig en grei Tesla S for de pengene også, men setter vi AWD inn i søket her, snakker vi biler som nærmer seg utløpet av batterigarantien (8 år, egentlig en garanti med visse begrensninger) med stormskritt. Og den grunnleggende farbrikkgarantien...den fordufter som kjent ved 5 år / 100.000 km. Med en bil som er såvidt kompleks, tung og dyr å reparere - for ikke å si at du har begrenset tilgang på såvel reservedeler som verkstedstjenester? Hvor er nærmeste Tesla-verksted der oppe i retning Lom? Verdt å ha i bakhodet! Bilene kan være så "forbedret" og ha så mye "gratis" lading de bare vil, det hjelper lite på det vi kan kalle den totale risikoen for et mer spennende bilhold enn du setter pris på her - det er IKKE uten grunn at mange selger Teslaene sine når de nærmer seg, eller bikker, grensene for de respektive garantiene!

Hør på kona, hun fremstår som en klok kone, der dere bor ute i det vi kan kalle "utkant-Norge", er Volvo en feiende flott bil og med stor sannsynlighet det beste alternativet! For ordens skyld: jeg bor i utkanten selv - og kjører en halvstor tysk firehjulstrekker med diesel - den kan serves og vedlikeholdes ved et lokalt, uavhengig verksted, eller meg selv - alt ettersom. Og deler man måtte trenge er aldri lenger unna enn en telefon. Sånn er det med Volvo også - men tro meg - sånn er det IKKE med Tesla! Spesielt karosserideler har vist seg å være spennende, utenfor Tesla-sjappa ved Stavanger sto bilen til en stakkars kunde i halvannet år tror jeg det var....og ventet på deler. Da gikk kunden lei og forlangte kjøpet hevet....og nei....dette er ikke tull...og det er ikke et enestående tilfelle.

Om du likevel lar deg friste over evne, behold Volvoen en stund, om ikke annet, som konebil. En Tesla S er et amerikansk, tungt drog på sitt beste/verste, det er ikke det rette på veien for ho' konemor i ditt område. Ellers r stikkordet "tung" viktig å ha i bakhodet, det gjor noe med slitasjen på alt som har med hjulopphenget å gjøre, i tillegg er bremser et kritisk punkt på biler med regenerering. Luftfjæring er også festlig på eldre biler, og så var det dette med batteripakka da: kjøp ALDRI en Tesla uten en full NAF bruktbilsjekk og en batterikontroll. Så enkelt er det ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-05-23 11:14:49 +0100

Heisann Rolf-Arne! Du er jo Volvo-mann er du ikke? Mener å huske en fin 1978 Volvo 240 Blue Star fra Lom – selv om det begynner å bli noe år siden.

Som du tydeligvis har fått med deg eide jeg en Tesla Model S i fire år. Jeg var godt fornøyd med den. Kun småtterier å fikse underveis, som for eksempel dørhåndtakene. Jeg byttet tre av de fire. Men noe drift-kritisk feil hadde jeg aldri.

Jeg opplevde den snarere som god, komfortabel og driftssikker. Rekkevidde og ladenettverket til Tesla trekker også opp. Men – for all del – det finnes (fantes) «mandags-biler» også. Min erfaring er at Tesla nå ikke står noe tilbake for konkurrentene.

Jeg legger ved en link hvor jeg forklarer mer om hva du bør se etter:

LINK: https://www.tv2.no/a/14355366/

Så ønsker jeg deg lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger