0

Noen kjente problemer med Navara?

spurt 2022-04-29 17:05:47 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei! Jeg lurer på å kjøpe en 20-mod Navara. Noen forteller meg at det kan være problemer med gjennomrusting av bærebjelker og rådebank på disse. Er dette et kjent problem på disse? Evt er det bare på eldre modeller, eller også på nyere?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-04-30 09:04:42 +0100

Også Nissan retter opp kjente problemer underveis, ja, Navara (og forsåvidt andre Nisan i samme sjangeren) har vært spennende opp gjennom pra, men den bilen du refererer til er såvidt ny at det rett og slett blir et litt for kort tidsrom til å si det ene eller det andre. Om du vil være sikker på at det ikke foreligger skjulte feil og mangler på enn bil du synes ser grei ut og kan tenke deg å kjøpe, er det en ting som gjelder: NAF-test FØR du undertegner kjøpekontrakten. Ryddigere for både deg og selger, koster litt men gir deg en grei status på bilen, og det er mye enklere å avtale utbedring av feil og mangler, evnt prisavslag, før kjøp. Dernest får selgeren dokumentasjon for at opplysningsplikten er oppfylt, win-win for begge. Og neeeeeeeeei, en "tilstandsrapport" er ikke riktig det samme her!

Mhp gjennomrusting er det uansett noe som tar laaaaaaaaaaaaang tid. Men snakker vi kritisk rustdannelse i bærende konstruksjoner, er det noe som kan begynne relativt tidlig, ikke minst fordi mange kunder gir beng i noe så banalt som etterbehandling. Her snakker vi altså om understellsbehandling, og joda, Nissan-importøren har skjønt det, alle nye Nissan får såvidt jeg husker, "norsk" understellsbehandling når de kommer til Norge. Jolly fine, det er bare en ting her: "godstoffet" tørker inn over tid, vi snakker om typisk 2-3 år. Derav er intervallet for etterbehandling satt til to år - det kan strekkes til tre om man kjører lite og man har et normalt kjøremønster. Men snakker vi yrkesbil og opp i tærne ut i skogen eller whatever? Da er to år maks - definitivt! Dette går jo på mekanisk påkjenning, fuktighet, salta vinterveier, ikke sant? Og en bil som Navara...som jo har bærebjelker etc som ligger svært så "åpent" til der under bilen - det er en skikkelig høydare her!

The Bottom Line er at den bilen du tenker på, nok er like god eller like dårlig som alle andre. Om du passer på den, dvs har et normalt godt regime for service og vedlikehold, understellsbehandling hos en seriøs aktør inkludert, ja da holder bilen så lenge du måtte ønske og litt til. Pass på bilen og den passer på deg! I dette ligger også at du tenker deg om før du måker på med flat pedal på skogsbilveier og så videre, ikke sant? Min subjektive oppfatning er at mange av de problemene enkelte opplever med bilene sine, langt på vei sitter bak rattet - det er ikke nødvendigvis bilen som er "dårlig" : -) Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger