Merkeverksted
Hei.
Jeg vil bare utfordre deg litt på anbefalingen din om å bruke merkeverksted på servicer, som du da anbefaler en Skoda eier å gjøre under nybilgarantien.
Jeg brukte forhandler som i mitt tilfelle er en av landets største aktører på mine service på min bil. Når jeg da i denne perioden påpekte feil eller lyder og lignende, så ble det "undersøkt" og "reparert" ifølge verksted, eventuelt avvist til å ikke være noe som helst.
Det viser seg da når garantien har gått ut og da flere av disse tingene ender opp i å utvikle seg til alvorlige feil og mangler, så har ikke verkstedet til forhandler loggført eller utført en rekke av disse tingene. Og viser da til utløpt garanti, og legger hele regningen for mine føtter. Når jeg da bruker eksternt verksted for å korrigere disse feilene (da merkeverkstedet kommer med latterlige summer for å skulle reparere problemene), så påpeker det nye verkstedet at de tviler på at flere av tingene som skulle vært utført på servicer ikke ser ut til å være gjort i det hele tatt.
Poenget mitt her er bare så enkelt at man kan være like uheldig med store forhandler nettverk og deres verksted som man kan med mindre aktører. Når man ser på klage toppen hos forbrukerombudet og forbrukerrådet mener jeg at det vil reflektere det poenget. Dermed så setter jeg et aldri så lite spørsmål rundt uttalelsen din gjeldende styrket kompetanse hos merkeverksted kontra andre seriøse aktører.
Mvh.
Frode