0

Merkeverksted

spurt 2022-04-26 14:05:56 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei.

Jeg vil bare utfordre deg litt på anbefalingen din om å bruke merkeverksted på servicer, som du da anbefaler en Skoda eier å gjøre under nybilgarantien.

Jeg brukte forhandler som i mitt tilfelle er en av landets største aktører på mine service på min bil. Når jeg da i denne perioden påpekte feil eller lyder og lignende, så ble det "undersøkt" og "reparert" ifølge verksted, eventuelt avvist til å ikke være noe som helst.

Det viser seg da når garantien har gått ut og da flere av disse tingene ender opp i å utvikle seg til alvorlige feil og mangler, så har ikke verkstedet til forhandler loggført eller utført en rekke av disse tingene. Og viser da til utløpt garanti, og legger hele regningen for mine føtter. Når jeg da bruker eksternt verksted for å korrigere disse feilene (da merkeverkstedet kommer med latterlige summer for å skulle reparere problemene), så påpeker det nye verkstedet at de tviler på at flere av tingene som skulle vært utført på servicer ikke ser ut til å være gjort i det hele tatt.

Poenget mitt her er bare så enkelt at man kan være like uheldig med store forhandler nettverk og deres verksted som man kan med mindre aktører. Når man ser på klage toppen hos forbrukerombudet og forbrukerrådet mener jeg at det vil reflektere det poenget. Dermed så setter jeg et aldri så lite spørsmål rundt uttalelsen din gjeldende styrket kompetanse hos merkeverksted kontra andre seriøse aktører.

Mvh.

Frode

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-04-26 15:15:38 +0100

Det du egentlig sier, er at man skal velge sine samarbeidspartnere med omhu. Dette går i stor grad på person, jeg pleier å si det sånn at når man finner noen som gjør godt arbe' ja da tar man vare på dem over lang tid, man bygger opp en lang og god kunderelasjon. Tilsvarende styrer klar aktører som gir en dårlig magefølelse. Uten å si noe negativt, jeg hadde selv et utmerket forhold til herværende merkeverksted gjennom flere år. Men det gikk på eierskap, det gikk på enkeltpersoner som hadde svært sterk faglig og personlig integritet. Jeg fikk rett og slett rød løper hver gang jeg var innom, den skal de ha!

Så skjedde det noe: på et punkt gikk den norske impotøren inn og overtok flere av merkeversktedene over det ganske land. Derved kom det nye tider, på godt og vondt. Ja, man kan saktens si mye godt om denne importøren den dag i dag, men det jeg opplevde som uheldig, var at fokuset ble endret fra "fornøyde kunder" til "tjene penger". Dette medførte også personalmessige endringer, og mine faste kontakter gjennom mange år forsvant. Uten forkleinelse for noen, kjekke gutter og jenter med dress og slips er ikke helt min greie, spesielt ikke når det lille "ekstra" som man forventer av et merkeverksted forsvinner. En del av dette er at økt fokus på inntjening uvegerlig også medfører at alle springer fortere, da glemmer man ting, og ikke minst: da hender det at de som jobber på verkstedet rett og slett ikke får med seg f.ex informasjon om kjente feil.

Jeg tenker at det er en kombinasjon av slike faktorer som har rammet deg. Ja, det er like uheldig uansett, og uten å si noe negativt: den importøren som er inne i bildet for ditt vedkommende, er blant de som har et betydelig forbedringspotensiale.

Nei, heller ikke "mitt" merkeverksted er perfekt, som en følge av de forholdene jeg nevner over, har jeg gått fra å være en meget trofast kunde ved merkeverkstedet til å la et herværende, uavhengig, autorisert verksted ta det aller meste av service og vedlikehold på familiens biler - også i garanti-tiden. Det eneste som kan være problemtatisk med det, er den såkalte "rustgarantien", men den er så alikevel ikke verdt noe som helst. Jeg tror med på å forebygge rust, jeg kjørte våre nye biler direkte fra forhandler til understellsbehandling, og følger opp med jevnlig etterbehandling. Tilsvarende har jeg lagt meg på et normalt godt regime for service og vedlikehold, med oljeskift / filterbytte hver 15.000 km. Koster litt, men i min verden skal en god bil levere 4-500.000 km uten nevneverdige problemer. Ta vare på bilen og den tar vare på deg!

Poenget henført til det du har opplevd? Følg oppskriften jeg har nevnt innldningsvis, så kan det fort gå bra. Om magefølelsen din sier at alt ikke er helt som det burde være, ja da er det ofte noe i det. Da følger du litt med en stund, snakker gjerne litt med ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger