Nja, man kan slippe unna mye, iallefall om bilen er noen tiår gammel, men den beste måten å få et sikkert var på her, er å bestille du tid hos rette vedkommende ved din lokale trafikkstasjon og ber om råd om hvordan du skal utbedre det og det på den og den bilen. Verre er det ikke, ta gjerne med deg bilder - eventuelt hele bilen om det ikke er rustskader av den sorten som får d'rede Biltilsynet til å rive av skiltene på stedet. Da bør bilen rett og slett få hvile i fred til jobben er gjort - på den måten Biltilsynet anbefaler.
Ellers er denne greia med sveising av ramme en krevende oppgave, det har med sikkerhet å gjøre. Det er dessverre ikke uvanlig at hobbymekanikere utfører slike reparasjoner på en bokstavelig talt livsfarlig måte, du skal mao være langt over gjennomsnittet kvalifisert til å vite hva du gjør, og ikke minst, hvordan du gjør det. Er det omfattende, kritisk rust i bærende konstruksjoner, er det helt klart ikke noen gjør-det-selv jobb. Forøvrig regner jeg med at det du snakker om, er en relativt sett begrenset rustreparasjon - ikke en full oppbygging eller ombygging av ramma.