0

Feilmelding girkasse

spurt 2022-04-07 21:20:04 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, har en 2017 A3 etron (f.gangsregistrert mai 17) som for få uker siden passerte 100 000km. For ca 10 dager siden var for øvrig bilen hos Audi for å bytte drivstoffrørledning (aner ikke om det er relevant). 5 dager senere dukker det feilmelding opp under kjøring, feil antyder feil på girkasse og jeg får bare kjørt på elmotoren. Slår av bilen en fem minutters tid og feil er borte.

Så 5 dager senere kommer feilen igjen. Slår av bilen, feil borte igjen men gul lampe for motorfeil lyser fast (og det har den gjort siden). Etter snaut 10-15 minutter kommer den samme feilen tilbake og jeg får kun kjørt på elmotor. Neste gang jeg skal kjøre den samme kvelden kommer feilen etter snaut 1 minutts kjøring.

Skal selvsagt ringe Audi i morgen, men blir ille bekymret for hva dette kan beløpe seg til i kroner og ører. Lurer på om dette er en feil du har hørt om? Eventruelt hva tenker du Audi sier om garanti? Alle servicer er utført, bilen er mindre enn 5 år men altså gått litt over 101 000 km. Da feilen debuterte var bilen gått mellom litt mindre enn 101 000 km.

Takker for svar.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-04-08 18:08:25 +0100

Nå er krystallkula litt tåkete, det er vanskelig å si hva som kan være det underliggende problemet uten å ta ut feilkoder. Det som fremstår som positivt midt oppe i alle sorgene her, er at du har en feilindikering som lyser fast. Det bør være mer kurrant å finne ut av enn en kommer-går feil. Dernest har du vært i kontakt med Audi for problemer i samme sjangeren for ikke så lenge siden, det taler for at man vil være grei og ta dette på garanti på tross av at du har "overkjørt" de 100.000 km som garantien normalt dekker. 1000 km give or take her er rett nok over grensa, men det er ikke rare greiene i den store sammenhengen på en så feiende flott bil! Jeg tenker at forhandleren vil kunne se dette som god PR om han ordner opp. Ha håp til det motsatte er bevist, det kan ordne seg. Rett nok vil det avhenge av hva feilen egentlig er, men igjen, ta vare på håpet og forsøk å komme i en positiv dialog, passe dose med det jeg kaller "stakkars meg" og den enda mer "stakkars bilen min", det bør iallefall gi sympati.

Jeg tenker også dette med at alle servicer er utført - formodentlig til tiden - er av vesentlig betydning her, likeledes kan det være relevant hvor lenge det er siden siste service. Ha også dette med siste verkstedsbesøk med når du tar opp saken med forhandleren - jeg tenker tanken på at dette meget vel kan være en feil som har utviklet seg over tid. Og ordner det seg ikke - ja da har du juridisk sett et problem: spist er spist, når en av to begrensninger for garantien er overskredet, ja da er det snipp-snapp-snute. Men igjen - juridisk sett. Det finnes gode mennesker der ute, noen av dem jobber til og med hos Audi! Vi krøsser fingrene og ønsker deg alt godt, ikke ta sorgene på forskudd! De kommer tidsnok - og ta tar du det derfra. Cluet er god dialog med forhandler, og ikke minst, finne ut hva i alle dager dette er. Det kan være så enkelt som en tennplugg, det kan gi mange morsomme følgefeilmeldinger. Og er det noe mer komplisert - ja da er også det løsbart. Igjen - det kan fort gå bra!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger