0

kolidert , forslag til lignede modell

spurt 2022-03-30 15:38:36 +0100

jeg var så uhelidig å kolidere med bilen , en golf 4 2000 model nå blir den skrotet

Derfor lurer jeg på hvilke andre bilmodeller som er mest lik i størelse , spesielt når det gjelder bahaseromsplassen jeg har ikke funnet noen sted på nettet hvor det er angit volum på begaseromme for denne modellen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

23 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-04-03 09:20:24 +0100

Mange fornuftige og reflekterte tanker her, dette kan fort gå bra! Mhp understellsbehandling er det egentlig veldig enkelt: det vil alltid være bedre å FOREBYGGE enn å reparere, du får ikke engang noen til å ta frem sveiseapparatet for å begynne med en LITEN rustreparasjn for det det koster deg å undstellsbehandle hhv etterbehandle bilen din gjennom si 10--15-20 år - alt ettersom. Det er rett og slett RÅDYRT å reparere rustskader! Og uansett om bilen har kun fabrikkbehandling eller er understellsbehandlet av den norske importøren når den kommer til Norge: "godstoffet" tørker inn over tid, typisk to-tre år. Dette "glemmer" altfor mange, derved kan enkelte biler ha kritiske, skjulte rustskader etter kun kort tid - si 6-8 år. Dette går bokstavelig talt på sikkerheten løs, kfr svenske "Folksam" sine løpende undersøkelser av faktiske kollisjoner på svenske veier.

Når det gjelder denne greia med "rustgaranti" skal man merke seg en ting: den dekker i de aller fleste tilfeller kun rust som kommer "innenfra". Dernest dekker den kun ved "gjennomrusting". I praksis innebærer dette at "garantien" ikke er verdt papiret den er skrevet på: det kan ta laaaaang tid før rusta slår gjennom, i løpet av den tiden vil det som regel oppstå rust på BEGGE sider. Da står du der med bevisbyrden, og tro meg, norske bilimporer gir ingen ting ved dørene. Det som er verre, er at den rusta som kommer innenfra...den er en sikkerhetsrisiko fra dag 1...bærende konstruksjoner i bilen vil være vesentlig svekket....men det tar mange år før deg ruster høl! Og tro meg: siden "godstoffet" tørker inn underveis - stålmarken trives VELDIG godt i biler som ikke bilir jevnlig understellsbehandlet! Ta en titt på "Motor" på nett, søk gjerne etter "rust" og "rusbehandling" og bli sjokkert! Til og med Volvo ruster som kjeks! Det sier sitt!

Når det gjelder valg av bil: se hvor mye du har råd til å bruke, og ta det derfra. Tenk på at du skal ha penger til ltit annet enn bil også! Brukt eller ny Suzuki kan være et rimelig alternativ, men NB. ved BRUKT er NAF-test veldig smart, stikkord : skjult rust og mekaniske problemer! Midt på treet finner vi f.ex Toyota, og joda, mye flott fra Toyota, men akkurat den sorten bil du ønsker deg, er det ikke så godt utvalg av liksom! Og har du et romslig budsjett, si 400.000+, ja da er Lexus et godt valg for en mann som har gode følelser for Toyota. Verre er det ikke - ellers har vi jo vært innom alle de andre underveis her! Ellers ville jeg vært mer opptatt av bruksegenskaper og hvordan bilen fungerer på veien enn denne greia med utseende. Sett dette med "utsende" et par hakk ned på lista og prioriter den lista du har satt opp over, så går det nok greit skal du se!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-04-03 09:46:10 +0100

Nå vet jeg ikke hvor lenge man kan forvente at at bil skal holde kun med en antirustbehandlig

De bilene vi har på jobben er jeg ganske sikekr på at ikke er etterbehandlet ,om de i det hele tatt er behndelt her i landet De brukes nå stadig en bil som ble kjøpt inn for 10 år siden ( tror jeg ) virker å ha mye rust på felgen , mens de hiace-ene vi her virker å være minder rustskadet likevel det er jo blit en del skader på karoseriet etter enkelte sammestøt med ting , nå er det også blir rust der

golfen hadde får nåe få prikker på dene sjermen eles så var det ikek synlig rust der under vet jeg ikke men det virker som den hadde lit rustangrep alderen til tross Da er den helelr ikke eterbhandlet på disse årene

Problematikekr er jo at enkelt deler er forsinket Da er det vel ikke så lur med et belgg på de delene andre deler kan man jo ikke beskytte mot rust Det gjeder ihverfal de felst bevegelig deler som f,eks bremseskivene

selv er jeg ganske overbvist om at de bilen som forsatt bruker skvettlapeper ikke får like lett rust i omrpådet like bak hjulen De fleslte nye biler her jo ikke den beskyttelsen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-04-03 17:09:35 +0100

Med et normalt godt regime for service og vedlikehold, herunder jevnlig understellsbehandling/etterbehandling, er det ikke noe problem å holde bilen i trafikksikker og alminnelig god brukstand i 50 år eller mer. Min avdøde svigerfar hadde sn bil i rundt 40 år. bilen lever bidere i beste velgående og kmmer med sikkerhet til å bikke 50. Bilen ble jevnlig sprøytet med olje av den seige sorten, også i hulrommene, typisk med et til to års mellomrom. Ja, bilen ble omlakkert et sted på veien, men jeg var selv med og utførte service på bilen noen ganger, den fremsto som ny under, både bunnplata og bærende konstruksjoner var helt og holdent rustfrie. Det hører med til historien at bilen ble kjørt i russisk Karelia hhv St Petersburg i alle disse årene, med noen avstikkere ned til Ukraina mens det ennå gikk an å reise dit for mennesker med russisk pass.

Når det gjelder våre "moderne" biler er det akkurat like mange rustfeller som før, og bilfabrikantene skal spare penger. En konsekvens av dette er at min favorittfabrikant - vår alles kjære VW - er så elendig rustbeskyttet fra fabrikk at det er til å grine av. Ja, bunnplata er på sett og vis dekket med et par tynne strøk med noe greier, men ellers er alt som er montert i ettertid - hjuloppheng mv - i beste fall "beskyttet" med et tynt lag med lakk. Som vi vet: rust er en elektrogalvansik prosess: det sprer seg - som selve pesten. Hulromsbeskyttelsen er heller ikke noe å rope hurra for. Ja - for all del - man kanhende kjøre si 5-6 år uten speseilt mye "synlig" rust, men den som tar bilen opp på en bukk og ser litt nøyere etter, vil med stor sannsynlighet oppdage begynnende kritisk rust. Og har rusta først begynt - ja da har man et problem. Man må som et minimum til med sandblåsing og sinkbehandling for å berge bilen for årene fremover. Det som gjør dette ekstremt farlig, er at rust i bærende konstruksjoner ikke uten videre er synlig. Men det kan gjøre forskjellen på liv eller død om man kommer i en kollisjon . Derfor er jeg pedantisk med understellsbehandling av mine biler - det var bokstavelig talt en av tingene som reddet meg når jeg fikk idioten bak svingen i siden på bilen min: min Passat B5 fremsto som rustfri etter 15 år og snaue 500.000 - fem hundre tusen - kilometer på norske veier - halvparten på vintersitid.

At enkelte deler kan være "forsinket"? Nja - glem aldri at også her vil man gjerne spare penger! Skikkelig varmforsinking koster penger - min tese er at den eneste fabrikanten i det norske markedet som tilbyr biler med nogenlunde fabrikkbeskyttelse mot rust, er Mercedes. Men også her er det kunder som tenker som meg og kjører nybilen rett tiil nderstellsbehandling - og det er flere merkeforhandlere som leverer dette som en rimelig tilleggstjeneste på nye biler. Det gjør man med sikkerhet ikke for moro skyld. I det hele tatt: jeg tar sikte på å beholde Golfen min i både 20 ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger