0

kolidert , forslag til lignede modell

spurt 2022-03-30 15:38:36 +0100

jeg var så uhelidig å kolidere med bilen , en golf 4 2000 model nå blir den skrotet

Derfor lurer jeg på hvilke andre bilmodeller som er mest lik i størelse , spesielt når det gjelder bahaseromsplassen jeg har ikke funnet noen sted på nettet hvor det er angit volum på begaseromme for denne modellen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

23 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-03-30 16:43:37 +0100

Google er din beste venn....330 liter - og som du sikkert vet - en kubikk til når bakseteryggene er felt ned. Drøssevis av biler i omtrent samme størrelsen der ute, om du er tøff nok til å velge litt annerledes, er VW New Beetle et godt valg. Modellen som ble produsert fra -98 til 2010 er GOlf IV i bunnen, men som du vet, med et annet karosseri og vesentlig stivere "bur" rundt kupeen samt noe lavere. Det gir i korthet en bil som er vesentlig stivere og mer stabil på veien, rett og slett skikkelig morsom å kjøre! Og beste av alt: den er billig å kjøpe som brukt! Velg gjerne en bil med 1,9 TDI, evnt 1,8 eller 2.0 benziner, og be advised, NAF-test...tenk rust..,generelle feil.

Med denne bilen får du omtrent samme volum i liter, men med en skikkelig god bakdør vil jeg hevde at den er et hakk mer praktisk å lesse enn Golf. Du har også - hold deg fast - bedre plass i forsetene. Så får det heller være at baksetet er heller trangt! Ellers kom etterfølgeren rundt 2011, denhar Golf VI i bunnen, men er mer praktisk på alle vis, ellers omtrent samme plass innvendig som en Golf VI. OOgså denne er gunstig å kjøpe som brukt, faller liksom mellom flere stoler. men unngå de små benzinmotorene - før 2013 hadde disse kamkjede og en heller dårlig kamkjedestrammer, med tildels hyppige motorhavarier til følge. Men for en rimelig penge kan du faktisk få en 2013 and on med f.ex 1,2 TSI under panseret - og da med registterrim! Bilen finnes også med 1,6 TDI i det norske markedet, i tillegg får du 1,4 TSI og 2,0 benziner - men det gjør noe med prisen - det er først og fremst de to første som faller rimelig. Et NB: prøvekjøring: de små motorene krever en del bruk av girspaken - DSG kan være en fordel om du ikke er spesielt glad i å gire! Ellers: NAF-test når du finner en grei bil...koster litt...men mye, mye ryddigere for både deg og selger. Du skal liksom være litt lenger fornøyd enn bare noen dager, ikke sant?

Ellers er det jo flust med Golf i markedet, med Golf 7 ble Golf plutselig veldig mye bedre. Og er du på budsjett - tenk i retning av Skoda Fabia, evnt Skoda Rapid. Nok et alternativ - som jo har Goolf i bunnen - er Skoda Roomster. Stygg som f.... synes noen, jeg synes den er stilig når jeg får sett på den et par ganger, og ikke minst: den er EKSTREMT praktisk! Et hav av plass, veldig mye bil for pengene! Og det er da ikke hva "gutta synes" om bilen din som betyr noe, er det vel? Men også med Skoda: unngå de små benzinerne med kamkjede....også der snakker vi et generasjonskifte rundt 2013! Og: ikke se deg blind på bagasjeromstørrelsen i antall liter: det er strengt tatt bare et tall. Det er hvor mange "rette ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-30 17:28:38 +0100

updated 2022-03-30 17:46:01 +0100

nå sendte jeg en henvendelse til Toyota , bare for få et forslag om hvilke modeller de mete lignet mest på golf Da ble det foreslått corrolla og C-HR

New Beele er sikker grei den , men det jeg ser av bildene på nettet er at Golf nødvendigvis må ha lit bedre plass i begaserommet siden bakenden stikk bak hulene , men på New Beele har den lave bakstussen New Beele fremstår da som en cupe' mens gol er mer en sedan sån sett så ligener New beele mer på iMiew fra mutshibitshi ,alså en småbil

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-30 18:43:35 +0100

Ja, men så er jo også New Beetle kul da! Vi har hatt begge versjoner her hjemme, den forrige reiste vi til og med på bilferie med en sommer, rett og slett fordi den hadde AC, det hadde ikke Passaten min! Og tro meg, vi fikk plass til både pikk og pakk uten problemer! Vi hadde også et tilpasset Thule-stativ og en liten søt bagasjeboks til bobla, men hadde aldri behov for å bruke den.

Den nye har solid bagasjerom og baksete der det faktisk er god plass til barneseter på begge sider, så det er en perfekt bil for ungdommelige bestemødre :-)

Ellers har jo Toyota mange feiende flotte biler, men jeg tenker at for deg vil C-HR bli helt feil, designet er litt for spesielt - og sikten ut fra bilen, spesielt bakover, er begrenset. Nå har du vel ikke flere passasjerer i baksetet enn jeg og kona har, men en bil med et baksete der passasjerene sitter som i C-HR? Da kan man like godt kjøpe en varebil, baksetet i C-HR er ubrukelig. Da ville jeg heller tenkt Corolla....eller hva de nå kaller bilen for tiden. Men har du økonomi til relativt ny Corolla, ville jeg absolutt vurdert ny / nyere Golf isteden. Ikke for det, Toyota har et par fortrinn, men for de av oss som har kjørt tysk en stund, blir japs aldri i nærheten. Sånn er det bare. Legg til at jeg for min del har en kropp som ikke passer verken setene eller plassen man har i en typisk japs. Det er så enkelt som at min kropp minner veldig om kroppen til vår gode venn Julius i dyrehagen i Kristiansand! Det gjør at jeg sliter med å finne skjorter som passer, og det gjør at jeg rett og slett ikke sitter godt i en japsebil. Sånn er det bare - og igjen - mye godt hos Toyota - men be advised - ikke kjøp bil "uprøvd" - grundig prøvekjøring er alfa og omega! Du skal være fornøyd med kjøpet i mange år fremover! Ellers må du husk en ting: understellsbehandling, med jevnlig etterbehandling, er viktig. Jeg kjørte både vår nye Golf og vår nye Beetle direkte til understellsbehandling, fabrikbehandlingen er rett og slett ikke god nok for norske forhold.

Det samme gjelder Toyota...jentungen vår har en Prius...når den kom til understellsbehandleren etter noen år...var det virkelig i grevens tid! I min verden skal en god bil vare lenge, mitt motto er "ta vare på bilen og den tar vare på deg"! Lykke til med bilkjøpet, uansett hva du måtte lande på!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-30 19:05:12 +0100

updated 2022-03-30 19:38:57 +0100

nå vurdere jeg C-HR men det er fordi jeg ønsker lit bakkeklaring , spesilt om vinteren 100 mm elle hva det nå er på de fleste nye biler er lit knapt aller heslt hadde jeg ønsket 20 cm bakeklaring , me deter vist ingen "normale " biler som har det lenger

skal man h 4hulstrekk så blir det enten berenset med modeller eller at de biker godt over 500 000 .og så mye har jeg ikke lyst til å bruke

nå ser det også ut som den nye golfen har lit større forbruk av drivstoff en den jeg hadde

Mens toyota corolla her halvpartn så stor forbruk ,hvis de som er opgit på nettsidene stemmer

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-30 20:39:41 +0100

Nå har jeg 14,5 cm bakkeklaring på min Golf stasjonsvogn, Golf 7 kunne leveres med 2 cm ekstra bakkeklaring - som Skoda Octavia også kan. Med korte overheng foran og bak og relativt kort akselavstand, er det en knallgod vinterbil for alle som ikke bor i Finnmark og/eller bor langt ute på landet et sted der de har et par kiloemter privat, ubrøyta vei mellom seg selv og riksveien :-()

I det hele tatt: om du IKKE jevnlig på ubrøyta vei med 30 cm nysnø, eller for den sakens skyld, er blant dem som bare MÅ kjøre bil på en krøttersti de siste par hundre meterne frem til hytta, ja da trenger du ikke "ekstra bakkeklaring". Når det gjelder det siste, er det bare tull å ødelegge bilen sin på dårlig vei, ingen vanlige gatebiler tåler denslags spesielt godt. Med hensyn til dette med snø, er det to ting som betyr noe: et godt firehjulstrekk og de beste vinterdekka som kan kjøpes for penger. For meg betyr det Nokian Hakkapellitta, med eller uten pigg. Ingen over, ingen ved siden. Om du vil ha et godt allround-dekk, er Continental det beste valget. At jeg er over gjennomsnittet opptatt av fremkommelighet på vinterstid, henger sammen med at jeg måtte være tilgjengelig for arbeidsgiver H24/7 mens jeg ennå var i arbe', uansett vær. Med 5 mil til jobben de siste 20 åra kjøpte jeg til slutt Golf med firehjulstrekk, men bank i bordet, jeg kom frem med forhjulstrekkerne hhv bakhjulstrekkerne mine også i tidligere år - da hadde jeg 6 mil til jobben. En god ting er forøvrig å ha kjetting i bakhånd, gjerne to sett når man har bakhjulstrekk hhv firehjulstrekk: det er liksom litt greit med minst en styrekjetting vet du!

Når det gjelder Toyota og firehjulstrekk, er strengt tatt ikke C-HR eller RAV4 egentlige firehjulstrekkere. Man har et knallbar hybridsystem, for all del, men forhjula blir drevet av bensinmotoren, mens bakhjula kun har elektrisk drift, og da kun opp til en viss hastighet. Det betyr at ja, du får noe bedre fremkommelighet, men du får ikke den økte stabiliteten et godt, mer konvensjonelt firehjulstrekk gir deg. Ellers har Toyota fått bedre ESP og antispinn de siste åra, tidlgiere generasjoner av f.ex RAV4 var så ræva-ræva som det går an å bli på vinterføre. Uavhengig av dette: C-HR har som nevnt noe spesielle forhold i baksetet, og du har svært begrenset sikt til sidene bakover. Det blir litt som å kjøre en kassebil uten vinduer. Det kan man like eller ikke like, jeg er altså blant dem som mener at du bør prøvekjøre C-HR og sove på det før du kjøper den.

I DITT STED ville jeg uansett spandert tiden det tar å se på Suzuki. Suzuki har flere feiende flotte modeller, godt utstyrte, like god kvalitet som Toyota, i tillegg blir alle Suzuki rustbehandlet når de kommer til Norge. Det er et kjempepluss spør du meg! Nei, kundebehandling og service er ikke riktig like god, der er Toyota i ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-30 21:07:03 +0100

påsett ovis så har sittet i , men ikk prøvd selv en auris , en i familien har en slik komfortern var rimalig god

i jobben har jeg både kjørt ford transit (picup) fra 80 talelt er no dr om kring , de med runde lykter og nå en moderne utgave av samme model med automat og vi har både hiace og opel vivaro tyotane er delvis byttet ut med ford sin transit og opelen Opelen har god komfrt tiltros for at det er en kassebil

Det er nok mage som er mer følsom for komforten en det jeg er Den golfen er tross alt en bil jeg overtok fra faren min , som alrede da ver gammel
og et sted må man jo begynne når man skal velge ny bil helt på egen hand

jeg skrev at jeg ønsket god bakkeklaring fordi det siste stykte frewm til husek kan være dårlig brøytet om vinteren

en lav bil med 4hjulsdrift vil heller ikke fungere spesielt godt om biln heger seg fast ,og dekken ikk får tak på underlaget

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-31 11:44:31 +0100

Nja, npr vi kommer opp i åra, er det greit med sånn passe grei komfort, og man sitter aldri godt i et sete som er laget for noen som er tre-fire nummer mindre enn oss selv! Min Julius-kropp er f.ex preget av lang overkropp og fryktelig lange armer, bred over skuldrene er jeg også, da sitter jeg helt klart IKKE godt i en pinnestol som er laget for en japs som veier 50 kilo mindre enn meg! Men jeg sitter faktisk veldig godt i gamle FIat og Lada! I Italia er det som kjent mange som har litt sånn Julius-preg over seg, men tyskerne gjennomgående er store og sterke, men som regel med normale proposjoner mellom overkroppen og høyden. Det har ikke jeg :-))) Med heller dårlig rygg og ditto nakke setter jeg likevel veldig pris på tyske seter!

Ellers vil jeg jo si at Auris er en mye bedre bil enn C-HR, men smaken er som baken! Med den veien du beskriver: du bør absolutt sjekke Suzuki nærmere, der har man mange modeller i forskjelige størrelser og prisklasser, jeg tenker at man kjøper bil etter behov: man trenker liksom ikke en oveselg stor bil for å være lykkelig! Derfor endte jeg med Golf fremfor Passat CC når jeg handla nybil, Golf er rett og slett stor nok. Men det er jo også en ganske så dyr liten bil, spesielt med firehjulstrekk og de store motorene bikker den lett 400' som ny. Da er Suzuki mer bil for pengene enn både VW og Toyota. Da får du både bakkeklaring, korte overheng, kort akselavstand og ikke minst, et nogenlunde greit firehjulstrekk - avhengig av hvilken drivlinje, hvilken modell du velger.

Ellers er det sånn at dekka er avgjørende, i snø opptil 30-40 cm vil bilen normalt sett grave seg ned til "fast grunn" og pushe snøen til side, du kommer gjennom ganske så heftige snøfonner med en firehjulstrekker - ja faktisk vil en bakhjulstrekker også pushe deg frem på samme vis. Jeg har kjørt gjennom dypere snø enn det også, men da har jeg som regel hatt piggkjetting på drivhjulene og styrekjetting på minst et forhjul. Det var stort sett i de tider da jeg kjørte Lada av den gode, gamle sorten: en bil med solid bakkeklaring, kort akselavstand og så videre :-) En gang jeg var på Knaben med en en-tonns henger hekta på bilen for å få med ski og pikk og pakk snødde bil og henger bokstavelig talt inne! Med mer enn en halvmeter snø over en strekning på si et par titalls meter frem til brøyta vei kunne gode råd vært dyre! Men jeg hadde til alt hell vippa på kjettingene når jeg parkerte bilen....før den snødde inne! Gjett om de som sto og flira når jeg starta bilen og lot den få litt varme i olja, fikk hakesleppp når jeg ga gass og formelig feide gjennom snøen med Laddisen min og en svær henger på slep! Det hadde de IKKE ventet nei! Rimelig klart at man bevisst hadde ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-31 15:05:25 +0100

Utfordringen for meng er å kunne forsere en del snøfonner de site 500 metrene på ve fra eller til hjememet Da er det ikke alti at 15 cm bakeklrning holder da må man grave vekk den pakede snøen under bilen for å forsette jeg tviler for at bare 4hjulstrek alene hadde hulpet
Dytte unne sny er nå en ting , men når den legger seg under bilen og reduserer marktrykket så blir det værre

jeg burderer toyta for vi har hatt 4 hice på jobben ,og ,min bror kjører en auris

Du kan si at jeg har mest kjøre erfaring med biler produsert av toyota , selv om vi også har en Opel og ford transitt som arbedsbiler

ender bilmerker her jeg lite eller ingen erfaring med

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-31 17:21:48 +0100

Vel, spander å SE PÅ en Suzuki. Med dine snøfonner og et ønske om mer enn 15 cm bakkeklaring for å være sikker...ja da er det garantert enklere med en Suzuki Swift enn en det Toyota kan tilby av firehjulstrekkere i nogenlunde samme sjangeren. Det går bla på dette med AKSELAVSTAND og OVERHENG FORAN OG BAK. Det er der Suzuki har et par virkelig gode alternativer. Toyota C-HR er definitivt IKKE noen "god bil" til å forsere snøfonner med.

Husk ellers at Suzuki - som nevnt - har et relativt tett samarbeid med Toyota. Kvalitetsmessig snakker vi om like god sort, og min subjektive oppfatning er at du får mer god bil for pengene. Vel verdt å prøve. Besøk din nærmeste Suzuki-forhandler og be om å få prøvekjøre en passende bil og ta det derfra. Hils fra meg og si at jeg har sagt at du skal ha super-service!

Ellers er jeg rimelig sikker på at jeg med letthet hadde forsert snøfinnene hjemme hos deg med Golfen min, men så har jeg da også vært ute mange vinterdager før. Det har sikkert du også, så det kan fort gå bra! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-31 17:59:56 +0100

updated 2022-03-31 19:16:49 +0100

Reltivt tett samarbeide betyr jo bare at de bruker noen felles deler Det sier lit om den gnerelle bygekvaliteten

Toyota skal være eksrem nøy på byggekvaliteten , at ting holder

Deter jo flere bilmerker som samarbeider , som på papiret skal gi god nok kvalitet , men ofte så komer det ikke frem

Det er sikekr mang som synes at citroen er gode biler vi hadde en som arbedsbil ,en berlingo. comforten var god , men når enkelte pynte og deksler dele ramler av etter noe års bruk så kan man lure

jeg kan virkelig garantere at du ikke ville ha klar å forsere en stor snefonn ( fokksne som er blir hard ) med gofen din du er sikert en av de som gir mye frat for komme igjenn , men da hvner m opp skaveln i stedet og blir hengende

Da må man frem med spaden for grave vekk all den snen som komprimert under bilen

grunn til 20 cm klarning er jo kunne ha lit ektra å gå på , slik at man sliper måke så nye

Når jeg går inne på nettsiden så var det ikk så nakelt å finne noe detakjert informasjom om de forsjelige modellen . Deter mulig at de helelr vil at man skal se gjennom brosjyren , men det må je ta en anne gang hos toyota og VW var det lit ankere å finne den informasjon

Det er jo greit å samligen fler bilmodelelr med hvernadre isted for å veksle mellom flere borsjyrer . for ellers for man ikke så let med seg hva er nå forskjellen ,mellom den og den modellen

Mange modlelr er jo like . det er jo bare stylinga som gjør forskellen egelig så skapper det bare lit forviring at detert f,eks 10 forskjelige modelelr og så det neo somhar alcantare , mens anderr har Beng oulufson lydankegg ,mens atter en model konbinerer disse 2

Da er det ikke flere modeller , bare samme modell som er opimpet på forskjelige måter Da finener man ikke en eklere model som man var på utkikk etter det virke som når man er på utkik eter en bestemt egenskap så må man ta med luksusen på kjøpet Det er kansje derfor at noe modeller koster lit for mye .for hvordan ellers kan samme modelle med og uten 4hulstrek utgjøer en prisforskjell mage tiltals tusen , jeg troa jeg så at forsjellen var 100 000 et sted

det som er lit dum er at tenke på bilen var full av bensin, nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal handtere det men jeg regner med at de som kunne gjøre det vil ta så høy betalig at det ikke vil være noe å hente

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger