Vel, om det er is som kan skade bremsesrør, drivstofftilførsel osv, er det dårlig karma. Ellers vil jo isdannelsee under bilen normalt sett begrense seg sjæl, i den forstand at det ramler av etterhvert. Jeg ville sjekka åssen det var med bremserør etc, og eventuelt brukt varmluft eller varmt vann for å fjerne isen på utsatte steder - kanhende tatt en tur innom en oppvarmet vaskehall eller whatever innimellom for å få tina opp bilen. Opp gjennom årene har jeg hatt tilsvarende problemer med nedisa bil, ila vinteren harj eg fått tina opp en gang eller tre ved å se meg litt rundt og finne steder der bilen kan tines. Bla har mine respektive arbeidsgivere gitt muligheter her: jobbet bla en gang som vakt i et dagbrudd, da var det bare å lure bilen inn i de oppvarmede garasjene bak dumperne, ellers har jeg på tilsvarende vis trøkt bilen inn i et oppvarmet lager - der det tilfeldigvis var en kjøreport. Atter andre muligheter har vært brannstasjonen på jobben en gang i tiden - og så videre.
Og får man først tina opp litt, så tar det jo en stund før det kommer ny is, ikke sant? Men som sagt,is som samler seg opp her og der vil ramle av når du kjører, det som er bekmyringsfullt, er kombinasjonen is og bremseslanger/bremserør. Da snakker vi imildertid om ovselege mengder med is, mye mer enn du vanligvis vil oppleve om du ikke bor i kystnære strøk i Finnmark eller et anneted festlig sted med skikkelig rasseball-føre og subzero-temoperaturer hele vinteren.