0

styring vito

spurt 2022-03-25 19:58:37 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny. Har en vito 2017mod gått 111735. Har Slitt med styringa. Var på ett verksted i nærheten der jeg bor( Disenå auto) og fikk beskjed om att det var slark i styresnekka. Fikk time på bos Kongsvinger og dem skulle fikse dette på garanti. Får bilen tilbake så sitter rattet veldig skjevt, reiser tilbake og dem retter dette neste dag. Henter bilen igjen og da får jeg beskjed att bremsene sitter og att det var derfor dem ikke hatt prøvekjørt den, så dem anbefalte ikke å kjøre med den. Dette trodde jeg ikke på for det var da ok når jeg leverte bilen. Reiser derfra og rett på verkstedet som jeg hadde hatt den på først ( Disenå auto)og bremsene er IKKE varme og dem har heller ikke byttet tannstagget. Det er fortsatt slark på den nedre delen av rattstanga som går inn i tannstagget. På verkstedet (Disenå auto) sier dem att det IKKE skal være det. Ringer tilbake igjen til bos og dem sier att bilen MÅ gå når du skal kjenne om det er slark eller ikke på den delen. Er dette tillfelle eller er dette bare tull. Det skal da vel ikke være slark i styringa på en bil . Har på følelsen att dem prøver og slippe denne garantijobben. Hva anbefaler dere att jeg skal gjøre.

På forhånd takk Mvh Tore Nylend

91349777

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-03-26 10:02:38 +0100

Nja, om du mener det er en garantiberettiget feil til stede, og merkeverkstedet ikke er helt enige med deg, da kan det være spennende når bilen er importert av BOS! Jeg ville vel like godt først som sist innhentet en second opininon hos en uavhengig aktør, mao en teknisk vurdering og faglig uttalelse - på papiret - fra en uavhengig aktør - i Norge innebærer det som regel NAF - og tatt det derfra. Det innebærer den vanlige saksgangen: dokumentasjon, skriftlig klage, krav om ubedring. Om din motpart fortsatt står på bakbeina og rett og slett ikke vil noe som helst, ja da er forbrukermyndighetene neste "stasjon". Det er nesten så man skulle tro at BOS har spekulerte i at garantiutløpstiden nærmer seg med stormskritt! Hvorfor blir vi ikke overrasket?

Det siste innebærer at du ikke har allervedens tid på deg, be om råd om dette løpende hos NAF hhv forbrukermynidghetene. og er du ikke medlem hos NAF....medmelskap uten veihjelp koster ikke stort....hadde nær sagt at det burde vært obligatorisk for alle som handler bil fra BOS...! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger