0

Bensin i olja.

spurt 2022-03-23 08:33:31 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Jeg har en MB 2012 modell kjøpt av meg for 1 år side. Den har nå rundet 130.000 km. Bilen fremstår som ny, er veldig godt tatt vare på. Mitt spørsmål er at jeg syns det lukter bensin av motorolje. Det fulgte med et utskriv på historikk på bilen, og samme problem hadde bilen i 2016. Dette var den inne på verksted hos Bertel o Steen på Hamar for, jeg ringte dit for å høre hva som ble gjort den gangen, men det har dem visst ikke lov til å oppgi. Har kjørt 20000 km uten problemer, men oppdaget dette helt tilfeldig. Har skiftet olje og alt av filtre men fortsatt syns jeg det lukter bensin av oljepinnen. Som sagt så er oljen nå helt ny og har en blank fin farge som den bør ha, om oljenivå stiger vet jeg ikke, har ikke kunnet oppservere dette. Hva tror du årsaken kan være ?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-03-23 09:50:04 +0100

Benzin i olja er noe dritt, det går ut over mangt og meget, og årsakene kan være mange, mange av de mulige årsakene er rådyre å gjøre noe med. Om du ikke er NAF-medlem, skaff deg et medlemskap uten veihjelp, koster lite og gir deg mye. Etter en uke eller tre tar du et ord med NAF og legger frem dette med verkstedshistorikken du blir nektet tilgang på for NAF juridisk, og tar det derfra. I korthet: dette med at den norske bilbransjen har lagt seg til en uvane med å bruke "personvernet" som påskudd for å holde tilbake verkstedshistorikken tilbake for bilens rette eier, er fullstenidg på trynet - og ikke i tråd med lovgivers intensjoner. Min subjektive oppfatning er at hensikten først og fremst er å skjule egne feil, enn si kilometerjuks, for kundene. Og som vi vet: juks og ansvarsfraskrivelse foregår dessverre i de beste familier. Sånn er det bare, det må vi leve med. Men vi skal ikke akseptere pisspreik og bortforklaringer når vi ber om utskrift av verkstedshistorikken. Dette er - igjen min subjektive oppfanting - et verdidokument knyttet til bilen, og i det øyeblikk bilen ble solgt som ny, inngår dette som en naturlig del av kunderelasjonen. I det øyeblikk det være seg importør eller merkeversktedene tar seg til rette og fortolker lovverket etter eget forgodtbefinnende for å holde tilbake slik informasjon, ja da er tillitsforholdet brutt.

Når det gjelder åsaker osv, vil vår gode venn Kamerat Wizard garantert våkne til liv her! Nå er vel neppe problemet på kritisk nivå, men på en nesten-ny bil som ikke engang er innkjørt...vel....det vil være fornuftig å innhente bilens historikk...om nødvendig med jurisisk bistand fra det være seg NAF sentralt eller en lokal juridisk samarbeidspartner...og ta det derfra. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-23 11:48:55 +0100

Hva med å få en fullmakt fra forrige eier ?

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-23 13:50:03 +0100

Prinsipalt sett godt tips fra Kamerat Helmar, men be advised, gutta på verkstedet kan meget vel tenkes å stritte i mot likevel....selv om det kan være verdt et forsøk. Nå er jeg kanhende en smule djevelens advokat her, jeg tenker at når man "setter seg" på historikken på dette viset, ja da har man vikarierende motiver. Helt uakseptabelt spør du meg - i beste fall er det et forsøk på å uthule lovverkets uttrykkelige påbud om opplysningsplikt ved kjøp og salg.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger