0

Er dett en grei “pendler bil”?

spurt 2022-03-22 18:11:32 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei! Jeg er på utkikke etter en rimelig nr-2-bil/pendler bil, gjerne under 200.000,-. Jeg er ute etter en bil med litt størrelse, tyngde, automat, god komfort og greit med utstyr, og da tikker 508 RXH omtrent alle boksene. At den i hybrid versjon har 4x4 er heller ikke noe minus.

Bortsett fra en at den har en girkasse fra helvette synest jeg dette er en god bil. Hva er din vurdering, er dette relativt trygt valg eller er det stor kjangs for at dette blir et problematisk forhold?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-03-22 22:27:14 +0100

Girkasssa er visstnok noe spesiell, men man kan venne seg til mye rart! Prøvekjøring synes å være en fordel, du finner fort ut om du kan leve med denne løsningen i noen år fremover eller ikke! Ellers er det jo en bil som har sånn passe størrelse og tyngde, og komfort - det er noe som følger med på kjøpet for de frankofile. Mhp "utstyr: for en pendlerbil ville jo cruisekontroll være en høydare, om så bare en konvensjonell cruisekontroll. Sammen med automat gjør det livet så mye greiere, spesielt om du kjører noen mil hver vei hver dag. Ellers er det en økonomisk bil, om jeg leser specen rett på den testen jeg slo opp på, snakker vi 2.0 dieselmotor og hybrid drivlinje, det er god sort i min verden, og normalt sett gjør Peugeout en god jobb med sine motorer. Unntak finnes, det kom bla frem i herværende forum at en motorserie var levert med en registerreim som ikke var som den burde være, men denne byttes gratis for kundene. Å sjekke denne tingen er kurrant, det er så enkelt som å ha bilens kjøretøydata foran seg og ringe teknisk hos importøren, evnt et lokalt merkeverksted.

Ellers har du en form for 4x4, der elmotoren driver bakhjulene og den ordentlige motoren forhjulene. Greit nok, det gir deg ialllefall bedre fremkommelighet enn en ren forhjulstrekker, kanhende også noe bedre stabilitet, iallefall i et avgrenset hastighetsområde. Det jeg ellers merker meg er at småblærete testere ikke synes denne bilen er "premium" nok, men himmel og hav, hva er vel så perfekt at det ikke er galt for noen? Jeg tenker at for 200.000, kan du knapt få mer bil for pengene enn en sånn som dette! Og der som ellers, bilens faktiske stand er det som betyr noe, og som vi vet, antall år på veien sliter mer på en bil enn kjørelengden. Peugeout er forøvrig en av de bilene som får "norsk" understellsbehandling når de kommer til landet, men be advised, altfor mange gir beng i etterbehandling. "Godstoffet" tørker inn etter 2-3 år, derav er jevnlig etterbehandling en svært god investering, du kommer knapt nok i gang med en rustreparasjon for de pengene det koster å sørge for jevnlig understellsbehandling i din eiertid. Velg en seriøs aktør, og når bilen blir din - dette er det første du bør sørge for å få gjort.

NAF-TEST FØR kjøpekontrakten underskrives gjør handelen uendelig mye tryggere og ryddigere for begge parter, og som vi vet, det er mye enklere å avtale utbedring av feil og mangler FØR denne underskriften, enn å komme med gråten i halsen i ettertid. Koster litt, rundt 1500 for 60 pkt, en tusenlapp mer for full test - for medlemmer. Medlemskap uten veihjelp er billig, betaler seg raskt. For deg som antagelig kjører noen kilometer i året - jeg ville ikke lurt et sekund. I en verden der forsikringsbransjen og verkstedene blir stadig mer opptatt av å tjene penger, er også dette en god investering. Ja, jeg har selv vært ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger