0

DIESELPUMPE-DRIVSTOFFTANK?

spurt 2022-03-12 19:48:38 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg har dessverre i 2015 kjøpt en Pajero 2003 model reg.nr AX 81384. Måtte skifte dieselpumpe for ca 2.5 år siden. Og nå er det samme elendigheten igjen. Jeg har i ettertid fått vite at når dieslpumpe skiftes, så bør drivstofftank sjekkes. Nå viser det seg at min drivstoff tank er full av rust, og jeg har måttet påkose skifte av den. Da dieselpumpe ble skiftet for 2.5 år siden, ble det ingen sjekk av drivstoff tank. Det er ett merkeverksted som jeg forholder meg til, og nå har jeg stlt spørsmål ved kvaliteten på jobben for 2.5 år siden, og har betalt i dyre dommer for skifting osv. har også skiftet ny topp for ca 1.5 år siden. Så bilen har vært en belastning. er det mulig å få en faglig uttalelse om hva jeg bør gjøre i fortsettelsen?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-03-12 20:38:55 +0100

Visst er det mulig, det er derfor NAF er der. Ellers er det jo som du er inne på, ikke noe billig moro dette her, men jeg er stygt redd for at du ikke neppe har noen god sak overfor verkstedet. At man nok burde ha sjekket drivstofftanken i forrige runde, jolly fine, men derfra til å bevise en klar og entydig sammenheng mellom de problemene du har nå, og rusta i drivstofftanken - det er ingen enkel oppgave. Hva bytte av topplokket har med dette å gjøre, sier du ikke noe om, men også her skal du slite med å kunne bevise en sammenheng. Greit nok: om du kan få en faglig vurdering fra f.ex en NAF teststasjon som sier noe om dette i ditt favør, kan du alltids gjøre et av to: gå i dialog med verkstedet som har gjort de respektive jobbene for deg - eller ta det fjennom forbrukermyndighetene. Du kan også rådføre deg med NAF sentralt, og du kan evnt be om et fritt rettsråd hos en lokal juridisk NAF samarbeidspartner - mao en advokat med relevant spisksompetanse. Det er mulgihetene du har om det du spør etter, er hva du kan gjøre ifht jobben som er gjort. Det ligger forøvrig i sakens natur at det er en klar fordel om du er NAF-medlem her!

Om det du egentlig undres på er hva du skal gjøre med denne bilen, ja da tenker jeg - for å være helt ærlig - at bilen er såpass gammel at du bør vurdere nøye om den er verdt å bruke si en titusenlapp eller mer på en til gang, Her er bilens øvrige stand selvfølgelig viktig, man bruker ikke flerfoldige tusenlapper på en bil som er generelt sliten. Om bilen er garantert rustfri og ellers i god stand, ja da kan du vurdere å gi den en sjanse til, men be advised, tenk deg om både to og tre ganger. Når jeg teller på fingrene, nærmer jo bilen seg 20 år! Det gjør noe med en bil, selv om det er en såvidt feiende flott og normalt robust og pålitelig bil som en Pajero jo er. No e kynisk sett, selv om det er vondt og leit, sett opp på et ark hva du må ut med av reparajonskostnader denne gang, sjekk utropsprisen for tilsvarende biler på finn, og ta det derfra. Om nødvendige reparasjoner koster si 30.000 eller mer, og tilsvarende biler går for 40.000, ja da vil det uansett være en tanke å selge bilen som delebil eller reparasjonsobjekt for si en titusenlapp og ta tapet som en mann, rett nok med gråten i halsen. Det er så enkelt som at dersom du i ytterste konsekvens må skifte både tank og dieselpumpe, så flagrer tusenlappene så lynkjapt avsted at du mister tellinga! Greit nok, om du er mer enn 90 % sikker på at dette er "nok" til å holde bilen gående si 4 år til - ja da har du jo egentlig billig bil! Om bilen har andre svakheter....vel ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-13 19:50:30 +0100

Oida jeg tror ikke du har mer enn 2 års garanti på en reprasjon unansett hvor mye du betalte til vetksted den ganden. Mr N Wolf nevner jo at du nok ikke har en god sak og her har han helt rett. Bilen er gammel og egentlig klar for pensjon men det finnes jo noen garasje mekanikere der ute som kanskje kan hjelpe deg, ellers kommer nok regningen tilbake minst og trolig mere som du betalte forrige gang.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger