0

Outlander 2012 2.4 170 hk

spurt 2022-03-10 07:43:17 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei benny Vurderer å kjøpe en outlander 2012 2.4 170 hk til 115000.Alle servicer er fulgt men kmstand forholdsvis høy.

Samtidig dukker det opp en 2.2 DI-DAT INSTYLE+4WD/DAB,SKINN, KROK, R. KAMEA/NAVI++ kmstand 139587.

Jeg vurderte slik at alle service er fulgt dermed de store bytter er unnagjort på den på 160000km

jeg ønsker en bil i mer enn 3 år denne gangen :)

Kriterier er 4x4 ,ønsker sterk motor og kjørekomfort.

Har du tips/ råd å gi meg i den videre prosessen?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-03-10 16:16:28 +0100

Med en bil med 10 år på veien er det helt klart en ting som er viktig: NAF-test FØR - FØR - FØr du undertegner kjøpekontrakten. Dette er ryddigere for både deg og selger, du får en større grad av trygghet, selger får dokumentasjon på at han har oppfylt sin opplysningsplikt. Win-Win for begge.

Motor og drivverk er gode greier, utstyr? Greit nok. Dette er antagelig også den "nye" versjonen av bilen som kom rundt 2012, den er etter min oppfatning feiende flott og ikke minst, driftsikker, på alle vis. Kilometerstanden er uproblematisk, antall år på veien har større betydning. Poenget med NAF-testen for din del er å få en ekspertvurdering av bilens faktisk stand, du er ikke i nærheten av å ha mulighet til å avdekke eventuelle skjulte feil og mangler der ute på tunet hos selger. Ja, du kan sjekke historikk og ditt og datt, du kan ta en enkel sjekk og prøvekjøring og gjøre deg opp en mening, og du skal selvfølgelig ta utskrift av en sjekkliste fra f.ex naf eller motor og gjøre din del av jobben, men la proffesjonelle gjøre det de er virkelig gode på! Spesifikt på denne bilen ville jeg - bortsett fra den vanlige smørbrødlista - tenkt tanken på rustproblematikk.

Ja, Mitsubishi er en av de bilene som blir underkastet en skikkelig god understellsbehanlding hos den norske importøren når bilene kommer til landet, den skal de ha! Men som vi vet, "godstoffet" tørker inn over tid....etterbehandling etter to-tre år er påkrevet. Det synder mange mot, det er i seg selv god nok grunn til å ta kostnaden med en NAF-test - 60 pkt eller full. Og som vi vet: det er mye enklere å avtale utbedring av feil og mangler FØR kjøpekontrakten er underskrevet enn ETTER. Og er det en grei bil der det ender med kjøp, ja da roper du hipp hurra og bestiller tid til understellsbehandling så snart bilen er din, da har du en god bil som du kan ha glede av litt mer enn 3 år :-) Selvfølgelig, gitt et normalt godt service -og vedlikeholdsregime, herunder jevnlig etterbehandling av understellsbehandlingen. Koster litt, men bare peanøtter i forhold til å reparere rustskader! For ordens skyld: jeg er en sånn særing som mener at en god bil bør kunne kjøres 4-500.000 km uten nevneverdige problemer. Det har vært "malen" gjennom rundt 45 år, og jeg er selvfølgelig diesel-fan. Det har med bosted å gjøre, det har med kjøremønster å gjøre. Jeg regner med at den bilen jeg kjøpte ny for noen år tilbake, skal kunne holde til jeg blir så utafor at jeg ikke kan kjøre selv lenger - da går jeg over til "helelektrisk" jeg også - her tog!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger