0

Registerrem i gummi.

spurt 2022-03-09 14:07:16 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Jeg har fått vite at Peugeot bruker dette på modellene. Er det vanlig å bruke dette? Hva om gummibiter kommer ned i bunnpanna, dette kan forårsake at det blir for lite olje t il motoren. Det tetter olje filteret. Hva med garanti viss dette skjer etter garantiperioden?

Mvh Per Sørlie Mob: 40889427

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

7 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-03-09 20:30:22 +0100

updated 2022-03-09 20:47:55 +0100

Hm Per Sørlie bør nok overlate til verkstedet å ta vare på servicer og reparasjoner på bilen sin :-)

Mvh Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-09 21:34:47 +0100

Neppe bare gummi i reima her, Peugeout har vært med såpass lenge at de neppe satser på et forvokst gummistrikk som registerreim :-)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-10 07:29:36 +0100

Nå sitter jo register reimen på utsiden av motorer, så problemet med at den tetter oljefilteret er jo ikke eksisterende.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-11 07:11:57 +0100

updated 2022-03-11 07:13:03 +0100

Jeg tror faktisk at Peugeot har innvendig reim av gummi ! Og har hatt innkalling til kontroll av disse. Oppfattet at det var to serier med reim, og at den ene serien ble byttet uten kostnad. Tror det gjaldt de tresylindrede motorene.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-11 10:56:55 +0100

En varm takk til Kamerat Helmar her, følg Kameratene Helmar og Wizards gode råd og kontakt snarest ditt Peuegot merkeverksted! Ellers er det nok som med bildekk dette her: det er litt mer enn gummi liksom! Men slik Kamerat Helmar fremstiller det, er det gode grunner til å ta avklare dette forholdet, og ta adekvat aksjon her! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-14 14:27:17 +0100

Ja som om ikke Peuegot lærte noe av at Ford hadde en innvendig kamrem i gummi som løp i olje på sin 1,8 tdci motor med masse havarier som følge at reimtennene ble rapet av og det ble bom stopp, Ford faset ut motoren i 2010 da den fikk for dårlig rykte. Her må jeg si at jeg hadde høyere tanker om Peugeot og at de ikke ville finne på en slik løsning men dengang ei og hvorfor har ingeniørere der funnet på dette ????? lærer de virkelig ikke noe av historien ??? Sky denne motoren som pesten det vil gå galt før ellet senere het R.I.P Peugegot.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-14 15:44:45 +0100

Nja, som Kamerat Wizard sier, her burde nok ingeting-gjørene tenkt litt lenger enn nesetippen! Heller ikke jeg kunne tenke meg at Peugeot - som har svært lang fartstid med å lage skikkelig slitesterke motorer - kunne gjøre en sånn generaltabbe! Men som alle ingeniører vet - uansett fagoområde - vi har så altfor ofte svært lite praktisk erfaring. Det å lære seg å regne på ditt og datt, evnt bruke et CAD-verktøy til å designe et eller annet dilldall, det er ikke riktig det samme som at man har forståelse for grunnleggene materialteknikk eller for den sakens skyld, praktiske konsekvenser av de prioriteringene man gjør underveis i designprosessen. Det å glemme seg vekk og bruke gummistrrekk på feil sted, vel, det er en skikkelig generaltabbe, men det er (dessverre)( menneskelig å feile! Skal se den kjente "ingen" har hatt en dårlig dag på jobben! Men det er lov å håpe at Peugeot har orden på dette og fikser det, vi krøsser fortsatt fingrene!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger