Nå er det jo sånn at MacMurphy er med oss hvor vi går, kuler og hjuloppheng er liksom ikke usårlig, selv om vi gjerne skulle ønske det. Det er liksom ikke noen fasit som sier at den og den delen skal holde så og så lenge. At Kamerat Helmar har kjørt 380.000, sier nok mye om kvaliteten på bilen generelt, men også om Kamerat Helmar: han fremstår for meg som en svært oppegående mann som både passer på bilene sine og kjører pent og fornuftig. Det gjør kanhende du også, men selv den beste ka naltså ha uflaks: et litt hardt møte med en fortauskant kan gi problemer over tid, likeledes er jo ikke produksjonsfeil helt uvanlig: kfr at en unevnelig norsk leverandør hadde en lei tendens til å levere bærebroer som ikke holdt mål for sånn circa 25 år siden.
Typisk måtte disse skiftes rundt de 50, på min feiende flotte PassatenWagen holdt de til rundt 220.000. Bilen hadde rulla som taxi, med vesentlig langkjøring. Ellers er det rimelig å anta at verkstedet har rett, og at man ikke tuller med deg, men alle kan ta feil, er du i tvil, innhent en second opinon fra et annet verskted, det trenger ikke være et merkeverksted.