0

Dårlig informasjon om tekniske løsninger.

spurt 2022-02-24 13:18:47 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny. Synes det er altfor lite info om elbiler med 4X4. Skulle prøvekjøre en Marvel R i krevendeføre/stigning, og ble informert av selger at bilen kun har tohjulstrekk i revers, men har firehjulsdrift forover. Det ble derfor ingen prøvekjøring. Er litt skremt når jeg ser TV-reklamen og ellers leter på tekniske data om kjøretøyet. Det opplyses at bilen har firehjulstrekk, men ingenting om at dette mangler i revers., Mange blir rett og slett lurt hvis de kun ser på brosjyrer. Folk handler nå bil kun ut fra spesifikasjoner, bilder og pris. Det er derfor viktig at all informasjon om kjøretøyet er tilgjengelig. Flott hvis dere utfører tester av fremkommelighet, både forover og bakover og ikke bare ser på rekkevidde og comfort. Mvh Harald

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-02-25 12:51:18 +0200

Det problemet du beskriver, er på ingen måte uvanlig, spesielt ikke når det gjelder nye, kanhende spennende biler i markedet! Ikke minst når de kommer fra en rykende fersk aktør! Dette skyldes flere forhold, et av dem er at de norske importøren ikke har blitt skikkelig varm i trøya ennå, og i mange tilfeller, heller ikke har hatt tid til å gjøre seg kjent med modellene man skal selge. Dette vil forplante seg i organisasjonen, verken det vi kan kalle firmaets ledelse og markedsføringsavdeling, eller salgsleddet, vil ha spesielt dyptgående kunnskaper om de bilene de selger. Og går vi enda et hakk lenger opp i kjeden, det er ikke gjort i en håndvending for en bilfabrikant som kanhende sitter langt der borte i Asia et sted, å utforme markedsføringsmateriale og ikke minst, et opplæringsopplegg for salgsapparatet, over natta. Rett nok har man hatt litt mer enn "over natta" på seg, men se hen vil Volkswagen og alle de andre: de har tross vært der en stund, men heller ikke i Volkswagensjappa kan selgerne svare på alle tenkelige spørsmål!

Det må vi gjerne mene mye om, men til syvende og sist bør jo også kundene, som jo skal investere en betydelig sum, bruke litt tid på å sette seg inn i egne behov, egne preferanser og ikke minst, skaffe seg nok kunnskap til å kunne stille selgerne evt teknisk avdeling hos de respektive impotørene, de rette spørsmålene. I tillegg er prøvekjøring alfa og omega - jeg er så konservativ at det for meg ville vært fullstendig uaktuelt å kjøpe en bil usett og uprøvd, uansett hvor "kjapt og billig" det måtte være for importørene å pushe bilene gjennom "showrooms" og nettbutikker.

Og nettopp denne greia med prøvekjøring er mye viktigere enn mange tenderer til å tro: det er så enkelt som at joda, Benny og gutta lever av og for å teste og skrive om sine opplevelser med den og den bilen! Og der ute i den store verden finner du drøssevis av "reviews" og tester, det er en grei måte å "grovsortere" alternativene på når du skal handle bil! Men til syvende og sist - når du har skåret ned antallet alternativer til et par-tre støkker - ja da er det deg selv som er den fremste eksperten, det er der prøvekjøringen kommer inn i bildet - grundig prøvekjøring - en time eller to - fortrinnsvis med flere sorter vei og kjøremønster - stikkord minimum by og land. Man skla jo være fornøyd en stund, ikke sant? En god bil kan man i praksis ha så lenge man vil, gitt et normalt godt vedlikeholdsregime - og for norske forhold - jevnlig understellsbehandling. Et NB her: sjekk om importøren understellsbehandler bilene når de kommer til Norge...! "Fabrikkbesktyttelsen" er i de aller fleste tilfeller, ikke engang takk verdt på norske vinterveier - stikkord salting - og "rustgarantien" er så full av "hull" at den ikke er verdt papiret den er skrevet på!

Når det gjelder dette med brosjyrer og spesikfikasjoner: det er jo akkurat hva ordet sier! Det er tørre tall og overordnede ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-02-25 18:13:42 +0200

Nei Harald du har nok stor tro hvis du stiller et spørsmål til redaksjonen på dette forumet da ingen i redaksjonen har sett innom ihvertfall på et år eller så. Skal du ha noe gjort så må du spørre via Broom podden som de er så stolte av og der de virkelig tror de har truffet markedet med god informasjon, joda hvorfor ikke man skal jo prøve nye ting så står jo ikke på det men det jeg har sett hitentil er traurige greier der de neppe får med seg hele hurven og egentlig like gjerne kunne sittet på kafferommet i lunchpausen og snakket om bil og at det ble tatt opp i Podden. Ser jo at antall lesere i forumet synker hele tiden så forumet er trolig også en utdøende greie og mest består av en stakkar med sitt bilproblem som i desperasjon legger ut en tråd. Verden er stadig i endring så ja selvfølgelig må vi akseptere det da nye og langt mere spennende ting dukker opp hele tiden.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger