0

Runde luftdyser

spurt 2022-02-22 16:52:10 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei, då du testa brukt VW Tiguan latterliggjorde du dei runde luftdysene i denne bilen. Det var visstnok eit fullstendig utdatert design. Sjekk så luftdysene i nye MB EQB. Tommelen ned her også?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-02-22 17:29:18 +0200

Godt observert, om det er bruktbiltesten i video-format du sikter til, er det jo også o selveste orakeltet, han Benny sjæl, som er ute og koser seg! Kanhende han bare var litt morsom, vi venter på en kommentar her, om gutta boyz da i det hele tatt finner tid til å frekventere dette forumet innimellom all kosingen med videofilming og everything!

Ellers vil jeg jo strekke det et hakk til: om luftedysene i dashbordet er runde, firkanta eller rektangulære, det må da være knekkende likegyldig! Luft er luft, et dashbord er et dashbord, og liker man ikke designet på den eller den bilen, ja da må man bare finne en annen bil! Det dreier seg om smak og behag, det dreier seg om personlige preferanser, nettopp derfor er det da også sånn at bilfabrikantene drar designerne litt i ørene for å få frem litt forskjellige løsninger! Om alle biler hadde hatt nøyaktig samme kjedelige form på ditt og datt, enn si et dashbord med kun en svær skjerm i midten, ja da hadde det kanhende vært veldig "moderne", men du og du, så nitrist!

Bare så det er sagt: min personlige favoritt er runde klokker med ordentlige visere, enn turteller, et speedometer i den rekkefølgen, det jeg ellers trenger er temperaturmåler og tankmåler. Resten kan gjerne gjemmes vekk i kjørecomputeren, så tar jeg frem informasjonen når jeg trenger det. I hine dage hadde vi riktignok ekstra klokker for oljetrøkk, lading og sådant mer, men nå om dagen skal jo alt være "elektronisk", gjerne dytta inn i en skjerm! Burde vært forbudt ved lov spør du meg! Og elbiler - enn si enkelte hybrider - der er det fancy grafikk og strømflyten som dominerer. Ja, det er helt sikkert futuristisk og "moderne", men for noen av oss blir det helt feil. Så forresten et innslag på TV fra kontrollrommet på en atomdrevet isbryter forleden, det var heftige saker! Faktisk en del konvensjonelle viserinstrumenter og brytere, antagelig som reservesystem, ellers var det svære skjermer der man hadde lagt vekt på å designe presentasjonen på "gammelmåten", altså som en presentasjon der man kunne følge nøkkelparameterne i de enkelte delsystemene fra den ene sskjermen til den andre. I tillegg hadde man overordnede skjemer som presenterte overvåking av kritiske parametere - du og du - der hadde jeg likt meg!

Og dette var altså en isbryter som var noen år gammel, antagelig modifisert et sted på veien! Tenk om de som designet "moderne" biler kunne tenkt LITT på samme måten: altså laget funksjonelle løsninger som var intiutive, lett å fange opp den informasjonen man trenger - f.ex to runde klokker som presenterte det man trenger foran rattet - som vi har på ordentlige biler - og si en egen, liten skjerm mellom klokkene som presenterer alarmer, advarsler og så videre - på samme vis som de gode, gamle varsellampene - enkel, visuell varsling, kort tekst: det er alt vi trenger! Og dette dilldallet med "head-up-display" - har glupingene som designer slike "smarte" løsninger noen sinne snakket med en nevropsykolog om hvilke konsekvenser det har ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger