0

Subaru outback 2010

spurt 2022-02-21 06:49:26 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny. Har denne type Subaru noen kjente feil som du vet om nå? Eventuelt hva mener du er riktig pris for denne modellen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-02-21 18:26:33 +0100

NAF-test er tingen her, Subaru er ikke feilfrie, dieselmotorene har vist seg å gi mer spenningen enn eierne setter pris på, og CVT-kassene har til tider gitt problemer. For all del, det er også de som har hatt et greit forhold til bilene sine, men med en med en bil som har 12 år på veien kan "alt" skje. Og glem ikke at selv om Subaru blir rustbehandlet når de kommer til Norge (om jeg ikke husker helt feil), er det ofte sånn at eierne gir beng i etterbehandling. Godstoffet tørker inn etter 2-3 år, vips, så begynner stålmarken å kose seg! Mao er rust, rust og atter rust i seg selv en veldig god grunn til at NAF-test FØR - FØR -FØR du tenker tanken på å underskrive kjøpekontrakten her!

Og nei, selv om du er faglært mekaniker, har du ikke sjanse til å avdekke skjulte feil og mangler der du står på tunet hos selger. Tilstandrapport, EU-kontroll? Førstnevnte sier ofte alt og ingenting, og en EU-kontroll har fokus på sikkerhet, en bil kan utmerket godt ha begynnende kritisk rust eller andre skjulte feil og mangler uten at det viser igjen på Eu-kontrollen. Derfor: NAF-kontroll, og er du medlem, koster en 60 pkt kontroll rundt 1500 spenn, medlemskap uten veihjelp betaler seg raskt! Full test koster vel en tusenlapp mer, hva du velger, vel, det avgjør du selv. Og som vi vet, det er alltid mye, mye enklere å avtale utbedring av feil og mangler FØR kjøpekontrakten er underskrevet enn etter! Uansett om bilen står hos forhandler eller selges privat. Evnt avtaler du et passende prisavslag. Og er det for mye gæli' ja da går du bare videre, det er ikke rasjonering på gode bruktbiler der ute.

Mhp riktig pris for en 12 år gammel bil er det ingen fasit. Det er stor variasjon, bilens faktiske stand er alfa og omega. I ditt sted ville jeg tatt et søk på tilsvarende biler på finn, og gjort et raskt overslag for å finne en gjennomsnittspris. Når det er sagt: avhengig av resutlatet av NAF-testen, er det vel anvendte penger å betale litt mer for en bil i god stand. Fordelen med Subaru er markedets beste firehjulstrekk, og joda ,det kan være greie biler, men den norske importøren har samme uvane som mange andre bilimportører i det kjempestore norske markedet: ikke har man vært spesielt positivt innstilt til innkallinger opp gjennom åra, og ikke har man vært "grei" med garantireparasjoner etter problemene med dieselmotorene og enkelte CVT-kasser. For deg som er i bruktbilmarkedet betyr jo ikke akkurat det allverden, og etter 12 år er det å håpe på at problemene ikke følger med på lasset! Men man bør altså sørge for å få enhver bruktbil sjekket av en uavhengig proffesjonoell part. Det er mest ryddig for både kjøper og selger. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger