0

Bytte fra Toyota

spurt 2022-02-10 07:30:53 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei! Jeg har eid en Saab 9-3 over flere år og vært strålende fornøyd med den. Jeg er på ingen måte noen mekaniker og det ble etter hvert vanskelig å få noen til skru på bilen til en fornuftig pris, og skruing ble selvsagt mer og mer nødvendig. Derfor kvittet vi oss med denne fikk tak i en Toyota Yaris 2014. Vi er en familie på 4 som bruker bilen, 2 voksne og 2 ungdommer, og overgangen fra Saab var formidabel. Det tar for lang tid å forklare, men antar at du som bil kjenner vet mye om hva vi savner fra var solide svenske. Vi har landet på at Yarisen blir for liten og rett og slett utrivelig på langtur. Vi har ca 2 timer til hytta, og mesteparten av bilbruken vår blir frem og tilbake dit. Vi ønsker ikke å bruke all verden på bil, for vi kjører ca 8000 km året. Fra i vår av skal vi ha en 15 fot båt på henger, og det litt på grunn av det at vi ikke ønske å kjøpe el-bil. Etter litt frem og tilbake så har vi landet på Passat GTE. Det ligger mange ute og prisen ser ut til å være lav i forhold til komfort, forbruk og antall km. Hva er det viktig å se etter med tanke på utstyr? Hva er grunnen til at Passat GTE tilsynelatende er lavere priset enn Skoda fra samme år?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-02-10 13:13:59 +0100

Skoda vs VW har nok mest å gjøre med tilbud å etterspørsel å gjøre da de er konsern søstere og skulle ikke bety mye for prisen. Skjønner godt det med komfort da Saab virkelig hadde gode seter i klasse med Volvo og var behagelige å kjøre så en Yaris var nok en skikkelig game changer ang komfort her. På småturer er Yaris en kjapp og grei bil men skal man ut på en litt lengre tur så begynner man som du sier å drømme om Saaben. Du kjøper den bilen som passer deg og er det noen kr i prisforskjell så hadde jeg nok lagt på de kronene for å få det jeg ønsker meg slik at du unngår en ny Yaris blemme. Toyota har ikke gode seter eller spesiellt høy komfort foruten at du klatrer opp til Camry nivå men foralldel de har andre egenskaper som andre igjen ser etter fks driftsikkerhet.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-02-10 16:36:52 +0100

Passat GTE er forsåvidt helt grei, men NB, ta VEKTA på båten med i betraktningen. Dels fordi GTE ikke har spesielt høy tillatt hengervekt, dels fordi benzineren har begrenset med krefter - stikkord anvendbar kraft fra lave og midlere turtall. Ja, med turbo og ditt og datt har man rett nok mer krefter enn tidlgiere benzinere med samme volum, men Passat er en tung bil i utgangspunktet, og om 15-foteren du henger på veier et tonn eller mer, da kommer du til å merke det.

Og nneeeeiiii, "systemeffekt" er et tall, xxx hk på papiret her er ikke riktig det samme som at GTE har like mye på fare med som en konvensjonell drivlinje - benziner eller diesel - med ellers nogenlunde sammenlignbare antall hestekrefter. Jeg vil hevde at en 2.0 TDI med 150 hk og oppover, er en vesentlig bedre "trekkvogn" og langtursbil. Men smaken er som baken, for all del, om båten din ikke veier mer enn 500 kg, hengeren inkludert, no problem at all. Glem bare ikke at også *len i seg selv veier litt - stokkord GRUNDIG PRØVEKJØRING! Det verste som kan skje, er at du liker den, og liker du den ikke, ja da kan du se på andre varianter over temaet Passat. Diesel er kongen på haugen når det gjelder langkjøring, mener Passat primært er levert med 2.0 TDI, 1,6 TDI blir for pinglete i Passat. Ellers er automatgir - her DSG - god sort - standard på GTE - omed adaptiv cruisekontroll i tillegg snakker vi virkelig komfort på langkjøring. Jeg ville forøvrig anbefale en bil med firehjulstrekk, det gir bedre stabilitet året rundt, under alle føreforhold, og er en helt annen verden enn forhjulstrekk om du skal kjøre med tyngre slep. Dette med bedre fremkommelighet er en ting som følger med på kjøpet. Og siden vi snakker en relativt ny bil, altså siste genererasjon Passat, får du Haldex 5: den beste varianten over temaet til nå.

DSG eller manuell er bop-bop, med en 2,0 TDI blir det uansett ikke mye giring. Men kan du få en bil med DSG-kasse: ikke stort å lure på om du ikke trekker VELDIG tungt mesteparten av tiden.

Ellers er jo Golf 7 absolutt et alternativ, fåes med samme utstyr, og stasjonsvogna har grei nok plass. Verdt å ta en titt på. Forøvrig er "ergonomiske seter " hhv "sportseter" - egentlig det samme med et annet navn - en veldig god ting, selv om standardsetene er helt greie. Min personlige rekord med praktisk talt non-stop kjøring over en litt lang dag ligger vel i trakten av 1400 kilometer, tidligere var det ikke uvanlig for meg med både 800 kilometer og mer i en smell. Det sier litt om setene: fra famiens første Jetta TDi på tidlig 90-tall and on til dags dato, VW sine seter og kjørestillingen passer som hånd i hanske til meg. Og jeg er svær, med kropp som har omtrent samme proporsjoner som vår gode venn Julius i dyrehagen i Kristiansand. Kjipt å få skjorter som passer på ermene, men ellers ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger