0

Beste kjøp til 150k

spurt 2022-02-09 17:08:14 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei.

Vurderer ny bil og ser for meg ett budsjett i sjiktet 150.000 kr. Ønsker helst automat da samboer ikke har sertifikat på manuell gir. Dette skal fungere som familiebil, da vi er to voksne og to barn.

Vi har en liten elbil nå med 8-10 mils rekkevidde til den daglige kjøringen, så ser primært på diesel/bensin eventuelt hybrid.

Noen gode tips her ute til kanskje en litt glemt modell som gir mye for pengene og møter våre ønsker? Så ny bil som mulig er jo alltid en bra ting og.

Mvh

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-02-09 17:20:55 +0200

For summen du kan bruke får du en flott Mercedes C-klasse. Høres ut som stasjonsvogn kan være tingen. Diesel, automat er på en måte standard på MB. Kjøp 2012 (m facelift) som kom høsten 2011. Fenomenale biler. Masse komfort og sikkerhet, og med mindre du er uheldig med eksemparet får du lave driftskostnader og vedlikeholdskostnader. Enkle å skru på hvis du vil skru selv, eller bruk uavhengig verksted. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-02-09 18:25:00 +0200

Mr Kamerat Helmar drar en Mercedes som vanlig men joda vi har faktisk Mitsubishi Outlander ladabar hybrid som trolig de fleste av naboene dine har som Solvei Kloppen sier den er Kinder Egg og kan det meste, kjører bra, går billig, har god plass og er holdbar. Kona har en 2013 modell og vet nesten ikke hva jeg skal komme med for at hun skal kvitte den eller til og med vurdere å selge den. Ikke reklame dette da jeg liker stort sett Ford og har gjort det i 30 år men såfikk jeg penger nok til en Land Rover og så plutselig var ikke Ford så vikrig lengre uansett om jeg elsker kjøre egenskapene som kniver med Bww. Vel vi justerer nok våre preferanser over tid så det som var greit som 18 åring er nok ikke helt det samme når vi passerer 40+ med litt margin. Jeg følte at Land Rover var der jeg hørte hjemme uansett om Mr N Wolf mener det kommer fra kølaøya så bryr meg ikke så mye om det. Jeg tenker heller at hvorfor er det verdens dyreste og mest lukseriøse bilene som kommer fra denne øya og hvorfor stiger salgstallene hvert år? tja det kan vi jo lure på. Respekt for Mr N Wolf nør han kjørte Lada og Moschwitch men når han gikk over til Golf så gav han jo på en måte sitt bil liv opp da en Golf er for alle fra husmødre til forretnings folk og gir ikke noen destinktive egen interesser for bil. Fredrik Halvorsen som nettopp kjøpte en bil til 35 mill ja han har forstått gamet her og håper for hans del at han alltid kommer til å kjøre rundt med et smil om munnen. Uansett så er jo denne mannen en slags næringslivets wonderboy i følge Trygve Hegnar og har nå investert i det børsnoterte Pexip så han har tydelige planer.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-02-09 23:19:07 +0200

Smaken er som baken, om jeg hadde hatt et budsjett på 150.000 ville jeg vel gått hen og sett etter en Skoda Octavia, man får jo en Octavia av siste generasjon for dette budsjettet! Eventuelt Opel i circa samme størrelsen...eller Citroen. Skoda er min favoritt her, men de to andre er outsidere, i den forstand at de har et dårlig rykte, mest på grunn av elendig norsk importør, derved får man vanvittig mye god bil for pengene! Ellers er det jo Ford da, man får faktisk mye Ford også for pengene - det være seg Focus eller Mondeo - litt eldre riktignok - men så lenge man unngår de små benzinerne i Focus...jolly fine.

En annen "glemt" perle er VW Jetta, i korthet en Golf med bagasjerom. en knakende god bil, men iuglesett fordi det er en sedan. Som de jeg nevner over - med unntak av Octavia - er det altså en bil som kommer i skyggen av "de andre". Det gjør noe med prisen, det gir mye bil i grei stand for pengene - og ikke minst - nyere bil enn man ellers ville fått for budsjettet! Og skal dere tyne budsjettet enda mer: se i retning av Skoda Yeti, eller enda bedre, Skoda Roomster! Fortrinnsvis med diselmotor, de små benzinerne med kamkjede - dvs frem til 2013 - bør man unngå.

Mitt eget tricks for å få mye bil for pengene i blakke tider har vært å gå for biler som er kjørt lenger enn langt av proffesjonelle brukere, f.ex en ex-taxi. Ja, man må selvfølgelig sjekke litt ekstra, NAF-test er obligatorisk for biler i denne prisklassen uansett, men de som kjører langt, lever som regel av bilen, da passer de på den deretter. Jeg er så kynisk at jeg hevder at bilens faktiske stand betyr mye mer enn om det står 3,4 elle 500.000 på kilometertelleren. Jeg vet bla om en VW Jetta TD fra tidlig 90-tall som hadde rulla mer enn 800.000 sist jeg hørte noe om den. Primært som taxi, men bilen ble altså solgt videre ved rundt 800.000 kjørte kilometer! For 30.000, hadde jeg kommet under vær med at den var for salg tidligere, hadde jeg kjøpt den på flekken!

Og bare så det er sagt: det som dreper en bil, er som regel rust, rust og atter rust! Det er sjekkpunkt nummer 1 når man skal handle bruktbil - uansett. Og er bilen grei, ja da sørger man for å passe på den med et normalt godt serviceregime, herunder understellsbehandling med løpende etterbehandling, si med to-tre år mellom hver gang - "godstoffet" tørker inn!

Ellers ser jeg jo poenget med Kameratenes sans for Mercedes hhv klassisk engelsk, men det er kanhende ikke helt det rette om man skal ha "beste kjøp" til 150.000. Og KØLAHOLMEN er jo en hedersbetegnelse som stammer fra dengang Great Dritten var i den tro at de "ruled the waves"! Det var jo ikke helt sant, men de var veldig gode på såvel industri generelt som innovasjon en periode ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger