Her må du være litt på vakt da du først og fremst ikke må kjøpe de første modellene opp til 2007.
Fra 2007 så fikk Mitsubishi fart på sakene og kom med en VW 140 hk pumpedyse motor men nei et ikke favoritt spør du meg.
Samtidig innledet Mitsubishi et sammarbeid med Citroen og Peugot så da kunne man også få en 2,2 liters diesel motor men de er like skjeldene som tenner på en høne men velger du C crosser eller 4007 så er disse standard motorer men gjerne litt dyrere.
Har du råd velger du en 2013 Outlander da de har 2,2 liters motor med 150 hk og fungerer helt fint foruten litt småplukk med lekkasje i eksos manifolden men tror det meste er fikset på garanti.
Fordelen med 2013 og oppover er at de er tileggs rustbehandlet på kaien i Drammen så man må regne med at de varer lenge.
Kona har en slik Outlander 2013 og den er EN overaskende bra under og også en veldig bra bil til sitt bruk med blant annet 7 seter og automat.
Jeg kjører Land Rover Discovery 4 men har ingen problemer med å ta konas bil en tur og faktisk synes at den er helt grei i forhold til pris.
Det eneste jeg har gjort på den er å bytte skiver og klosser foruten det at manifolden lakk men det ble fikset på garanti.
Man gjør liksom aldri feil hvis man velger Outlander og greit at hele nabolaget har en men alt kommer jo an på preferanser vi har til bil.
Økonomisk kommer man langt bedre ut av det med en Outlander enn med min Discovery 4 men jeg har likevel valgt den fordi om det også kostet mere.
Mr N Wolf på forumet her har en annen tanke om at det er billigst mulig bilhold som skal gjelde men nei desverre etter at jeg har blitt Anglofil så kjøper jeg ikke den lengre da jeg i en masse år måtte holde meg til pris og fornuft men nå er det annderledes så da velger jeg hva jeg har lyst på.
Sorry Mr N Wolf men slik er det.
Hilsen
Mr Car Wizard