0

Fordeler/ulemper.

spurt 2022-01-23 17:17:54 +0100

anonym bruker

Anonym

Tenker 2017/2018mod Bra bil? Fordeler og ulemper? Kjente feil man burde se etter?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-01-23 18:03:04 +0100

Smaken er som baken, om du har et reellt behov for en pickup, og ser hen til Japan, ja da er dette et like godt alternativ som de fleste konkurrentene - med et unntak: Toyota HiLux som jo er i en særklasse, både i Midt-Østen med maskingevær og skjeggebuser på planet, og ellers. Når vi snakker såvidt ny bil, men som likevel går mot slutten av fabrikk-garantien, er det en ting som gjelder - spesielt for biler som i stor grad blir brukt som yrkesbiler: NAF-test FØR - FØR - FØR du undertegner kjøpekontrakten. Tilstandsrapporter er ofte ikke engang takk verdt, og selv en faglært mekaniker har ikke en sjanse til å sjekke bilen godt nok der ute på tunet hos selger, eller for den sakens skyld, i en bruktbilbutikk. Mhp "kjente feil" ville jeg sett etter begynnende rust, jeg ville inspisert understellet, jeg ville prøvekjørt, jeg ville sjekket service og verkstedshistorikk samt eierhistorikk, i det hele tatt - de enkle tingene - og du finner generelle sjekklister i søkk og kav på nett.

The Bottom Line er at du kan "grovsortere" selv, men når du finner en bil du seriøst vurderer å kjøpe, avtal med selger at bilen underkastes en NAF-test FØR kjøpekontrakten underskrives. Dette er mye ryddigere for begge parter, og som vi vet, det er veldig mye enklere å avtale utbedring av eventuelle feil og mangler, eventuel prisavslag, FØR kjøpekontrakten er underskrevet. Og når du har kjøpt en bil, tenk UNDERSTELLSBEHANDLING - nyere biler ruster som kjeks takket være veivesenets fantastiske vintervedlikehold, en pickup er intet unntak her - tvert om! Nå blir rett nok Izuzu etter hva jeg mener å erindre, understellsbehandlet når bilene kommer til Norge, men etter typisk to til tre år bør bilen etterbehandles. Altfor mange gir beng i dette, det er dumt, for "godstoffet" tørker inn og krakkelerer etter en tid. Under bilen er en ting, det ser du, men verre er det med hulrom. Derfor: det første du gjør, er sannsynligvis å kjøre bilen til en understellsbehandler, og legge inn dette som en del av ditt faste vedlikeholdsregime annethvert til tredjehvert år. Det er den beste investeringen du kan gjøre, ellers er et normalt god serviceregime fornuftig. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger