0

Feilkoder audi a4 allroad

spurt 2022-01-18 00:34:33 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei. Er i kjøpeprossessen av en a4 allroad 2016 modell med følgende feilmeldinger ved NAF test :

Indikerer permanent feilkode : tilhengerfeste Indikerer periodisk feilkode : motorstyring, tilleggsvarmer

Er det grunn til stor bekymring?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-01-18 10:27:02 +0200

Ang tilhenger kontakt så er det nok mest irring som skaper bry her så kontakten bør nok byttes. De 2 andre feilkodene bør nok undersøkes nærmere. Hvis ikke tileggsvarmer går igang så er jo det,ikke helt greit nå på vinteren og bør nok fikses og beroene på feilen kan det blir dyrt også. Motorstyring er jo den som lettest gir trøbbel her men her må man lese av koden og ta det derifra da det kan være alt fra problem med dyser og egr ventil til lettere og rimeligere problemer å fikse.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-01-18 11:04:15 +0200

Kloke ord fra Kamerat Wizard som vanlig, kan bare tilføye at mhp dette med hengertilkoblinger, spesielt den "faste" sorten der kontakten på bilen står utsatt for vann og ikke minst salt året rundt, er noe dritt! Uansett hvor tett man måtte tro det er - med pakninger både her og der - denne vidunderlige kjmeikalie-blandingen som det kgl norske veivesen i sin villfarelse bruker til det de kaller "vintervedlikehold" av rikets veier, det trenger inn som bare fyttinøffen! Bortsett fra korrosjon som jo påvirker overgangsmotstanden overalt der det måtte finnes strøm, vil det ofte være fuktighet inne i kontakten. Denne kombinasjonen er en skikkelig høydare, og det eneste som gir bedring, er å skifte kontakten, som regel må man også kappe av den biten av tilkoblingsledningene som har vært utsatt for fuktighet. Be advised, som alle med erfaring fra Televerket eller for den sakens skyld, andre bransjer der det finnes f.ex coax-kabler med plugger i enden som er eksponert for vær og vind, fuktigheten trennger et stykke inn under isolasjonskappen. Om du mistenker et slikt problem, ja da ser du litt nøye etter - gjerne med lupe. Med en vanlig kabel holder det som regel å kappe en halv til en centimeter - verre er det ikke - det er en vesensforskjell på 13 volt likestrøm og en kabel i f.ex en coax som bærer RF-signaler.

Du vil mao nok kunne gjøre dette en gang, kanhende to, men kabelen er ikke ubegrenset lang, da er det på tide å enten skifte den bakerste kabelsnutten, eller skjøte inn en lengde fra "baksiden" der denne kontakten sitter. På den andre siden - altså tilhengeren - vil det kunne oppstå et tilsvarende problem om hengeren din står utendørs året rundt - vann alene er ille nok det - trenger inn overalt!

Og siden vi snakker Audi, vel, kanhende eventuelle problemer med dyser etc vil kunne løses bedre og rimeligere av et dieselektrisk verksted. Koster lite å spørre seg litt for. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger