Kloke ord fra Kamerat Wizard som vanlig, kan bare tilføye at mhp dette med hengertilkoblinger, spesielt den "faste" sorten der kontakten på bilen står utsatt for vann og ikke minst salt året rundt, er noe dritt! Uansett hvor tett man måtte tro det er - med pakninger både her og der - denne vidunderlige kjmeikalie-blandingen som det kgl norske veivesen i sin villfarelse bruker til det de kaller "vintervedlikehold" av rikets veier, det trenger inn som bare fyttinøffen! Bortsett fra korrosjon som jo påvirker overgangsmotstanden overalt der det måtte finnes strøm, vil det ofte være fuktighet inne i kontakten. Denne kombinasjonen er en skikkelig høydare, og det eneste som gir bedring, er å skifte kontakten, som regel må man også kappe av den biten av tilkoblingsledningene som har vært utsatt for fuktighet. Be advised, som alle med erfaring fra Televerket eller for den sakens skyld, andre bransjer der det finnes f.ex coax-kabler med plugger i enden som er eksponert for vær og vind, fuktigheten trennger et stykke inn under isolasjonskappen. Om du mistenker et slikt problem, ja da ser du litt nøye etter - gjerne med lupe. Med en vanlig kabel holder det som regel å kappe en halv til en centimeter - verre er det ikke - det er en vesensforskjell på 13 volt likestrøm og en kabel i f.ex en coax som bærer RF-signaler.
Du vil mao nok kunne gjøre dette en gang, kanhende to, men kabelen er ikke ubegrenset lang, da er det på tide å enten skifte den bakerste kabelsnutten, eller skjøte inn en lengde fra "baksiden" der denne kontakten sitter. På den andre siden - altså tilhengeren - vil det kunne oppstå et tilsvarende problem om hengeren din står utendørs året rundt - vann alene er ille nok det - trenger inn overalt!
Og siden vi snakker Audi, vel, kanhende eventuelle problemer med dyser etc vil kunne løses bedre og rimeligere av et dieselektrisk verksted. Koster lite å spørre seg litt for. Lykke til!