0

Katalysator, mercedes ml 3.5 bluetech

spurt 2022-01-04 08:47:31 +0100

anonym bruker

Anonym

Katalysator smeltet og tett eksosanlegg etter ca 90.000 km. Hvor unormalt er det og hva kan årsak være?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-01-04 17:49:55 +0100

Tja, hva som helst. "Noe" har åpenbart medført høyere temperaturer enn det katalsystoren er konstuert for, om den ikke er smeltet ned, er den tydeligvis skadet. Når du nevner "tett" kan dette ha sammenheng, når et eksosanlegg tetter igjen, ja da stiger også temperaturen! Andre muligheter er feiltenning, at bilen får for mager blanding. Det kan også være "tukling", altså optmialsiering eller "chiptuning" - i det hele tatt - mange muligheter. Om du har eid bilen hele tiden, har du formodentlig oversikten, men noe enkelt fasitsvar vil det neppe være her, det eneste du kan være sikker på, er at det har vært tildeles svært høye temperaturer med i bildet. Og er det høye temperaturer her, ja da skal du ikke se bort fra at du også kan flere problemer som venter på deg, eksempelvis skader på stemplene. Legio muligheter som tilsier at dette er et problem som krever et verkstedsbesøk, fortrinnsvis på et verksted som har spisskompetanse på denne bilen. Og nei, sånt som dette er ikke vanlig på en moderne bil, og minst av alt - på en feiende flott Mercedes!

Det som er litt uheldig, er at den norske importøren har et noe spesielt forhold til begrepet "garanti". Men ta ikke sorgene på forskudd, ta problemene etterhvert som de avdekkes. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2022-01-04 08:47:31 +0100

Sett: 48 ganger

Sist oppdatert: Jan 04 '22

Antall visninger