0

Har du tips til brukt kassebil til en familie som vil bruke rundt 300.000 kr?

spurt 2022-01-02 16:13:09 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny.

Nå har det seg slik at madammen venter barn, jeg har 2 litt eldre barn fra før, samt at vi kjøpte den minste hunden vi kunne finne, en St. Bernhard.

Vi bor på østlandet, men kjører ofte til vestlandet og derfor må vi har god plass i bilen.

Pga hunden så må vi ha en lang versjon for å få plass til bur.

Men det jeg leter meg grønn på nettet er størrelse på motor, manuell eller dsg/automat, t3/t4/t5/t6 osv osv. Leser mange skriver180 hk caravelle som ambulansen bruker er bad news, men bruksmønsteret spiller jo rolle, noen klager på dsg og det ene eller andre. Her blir jeg mildt sagt forvirret når man leter etter svar og tips på nettet.

Hva kan du anbefale og hva styrer man unna?

Mvh Kim

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-01-02 17:47:15 +0100

Først og fremst, å skaffe seg stor hund er noe man bør tenke gjennom både to og tre ganger! Men gjort er gjort, derved blir selv en konvensjonell syv-seter i minste laget. Kanhende dere likevel burde tatt en titt på VW Sharan eller Ford SMax, men den retningen dere er inne på - Caravelle og dess like - er strengt tatt eneste farbare vei om det er en velvoksen St Bernard, gjerne med cognac-tønne rundt halsen, med i bildet her! Iallefall om dere vil dra med litt pikk og pakk også.

Nei, det derre ambuansestyret er neppe noen grunn til bekymring, den hunden ligger begravet i det faktum at ambulanser brukes på en litt spesiell måte: babu og bånn pinne ut garasjeporten! Det er dårlig karma med en hvilken som helst motor, og i aller høyeste grad for en TDI! Jeg er selv av den konservative sorten her: jeg er konsekvent forsiktig med gassen og turtallet til olja er gjennomvarm, at dette har noe for seg - er 110 % sikkert! Soga om disse ambulansene har et underkapittel som man forsøkte å feie under teppet: i all sin uendelige visdom bestemte de som satt på pengesekken at man ikke skulle bruke penger på en motorvarmer av den sorten som kan stå på hele tiden og er rask å koble fra - subisidært røskes ut av seg selv når bilen kjøres ut av garasjen. Det er visstnok dyre løsninger her, kfr f.ex brannbiler, og det er litt billigere løsninger.

På ambulansene ga man rett og slett beng, det medførte motorhavarier over en lav sko.

En annen ting som er litt uheldig med Caravelle og "fetterne", er at 2.0 TDI er i minste laget på en såpass tung bil. Versjonene med litt mer enn 140 hk duger forsåvidt, men det beste alternativet er en bil med 2.5 TDI. Firehjulstrekk er også en klar fordel på disse bilene, på samme vis skal man ikke spare på vinterdekka her - Nokian Hakkapellitta, fortrinnsvis med pigg når dere bor på øøstlandet og kanhende tar en juletur over fjellet! Ellers er NAF-test FØR man undertegner kjøpekontrakt en selvfølge - 300.000 spenn er mye penger for de fleste - og dette med å "sjekke" bilen selv der ute på tunet hos selger - det er bare tull! Man kan foreta en grovsortering og finne en grei bil eller to, men når man føler kjøpetrangen, ja da er NAF-test tingen - FØR kjøpet! Det er så enkelt som at det er så meget enklere å avtale utbedring av eventuelle feil og mangler FØR kjøpet enn etter - alternativt prisavslag - eller rett og slett gå videre om det er for ille! Der som ellers, rust er den store showstopperen her! Og alt fra Møller ruster - det er faktisk IKKE sant at "fabrikkbehandlingen" er god nok! Finner dere en grei bil, ja da kjører dere den direkte til understellsbehandling, subisiært etterbehandling om den er undstellsbehandlet for et par år siden.

Og nei, det er ikke bare Møller som gir beng i å understellsbehandle bilene når de kommer ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger