Jeg ville vel i all min enfoldighet tatt en telefon til en god venn ved delelageret hos herværende merkeforhandler.....subsidiært Mæller Teknisk. Toyota er ikke noe dårligere enn Møller i så måte, så finn frem vognkortet og ring til en merkeforhandler, alternativt Toyota Norge, og ta det derfra. Du ber rett og slett om et råd - og nei - hvor du kjøper delene er likegyldig for dem. Dog tenker jeg at du nok er litt ute og sykler her, å skifte ET stempel er liksom bare 1/4 av det du trenger her, og be advised, undersøk om det klarer seg med lett honing eller om du også må bore opp sylindrene. Dette har betydning for bestillingen, ifht både stempel (stempler) og stempelfjærer.
I min verden er det sånn at når det skjer noe med et stempel, er det liksom ikke helt uvanlig at det drar med seg litt mer! I verste fall - om et eller flere stempler bråstopper på sin vei opp og ned i sylinderen og blir slått i biter, ja da skjer det ting med sylindrene og veiva også. Jeg tenker at når du leter etter deler basert på bilens registeringsnummer, har du kanhende ikke undersøkt spesielt nøye der under panseret - også Toyota har motornummer der du normalt sett kan finne ut av hvilken motor som sitter der, og å finne ut av om motoren er en 1,3 liter eller 1,4 liter, det pleierå være greit om du har demontert topplokket og har motorblokka foran deg. I det hele tatt: som i mange andre situasjoner her i livet, godt forarbeid, gode forundersøkelser, er veldig lurt :-) Lykke til!