0

Terrano 2.7tdi 99

spurt 2021-12-29 06:53:50 +0100

anonym bruker

Anonym

Hvordan er Nissan Terrano i forhold til lignende SUV på 90tallet?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

5 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-12-29 11:56:37 +0100

Tja, en bil som i dag selges til rundt 20.000, give or take, er sannsynligvis verdt det du betaler for den, forutsatt at du kan sette krøss i ruta med "nogenlunde greit" for de e grunnleggende tingene: rust, hjuloppheng, motor, girkasse. Og som vi vet, eldre biler blir ofte solgt rett etter at bilen har sklidd gjennom siste EU-kontroll...ofte med et nødskrik....da har du med litt flaks bil et par år for 20.000. Hvordan den "er" i forhold til andre japse-SUV fra 90-tallet er egentlig av akademisk interesse her, min subjektive oppfatning er at vi har Landcruiser - som vel er mer mil-spec enn egentlig "SUV" - og så har vi røkla, med Nissan / Datsun og Mitsubishi i spissen.

The Bottom Line er at gitt en fornuftig pris og en grei, trafikksikker og ikke minst, kjørbar stand, kan du helt sikkert ha mye glede av en sånn bil. Men be advised, noenotyve år på veien gjør noe med en bil, denne bilen har f.ex store mangler ifht passiv og aktiv sikkerhet om vi legger dagens standard til grunn. Den er også omtrent like komfortabel som en Lada Niva, om det sier det noe, og begrepet "kjøreegenskaper" er irrelevant å snakke om. Det gode er at det er en grei, gjennomgående robust bil som du kan lære mye av - og deler får du også - om enn det kan ta litt tid og være litt mer utfordrende enn tilfellet er med nyere og mer vanlige biler. Sagt på godt norsk: du skal vite hva du går til, du bør ha noen års erfaring bak rattet, og du bør være en over gjennomsnittet dyktig garasjemekaniker - om du skal eie en sånn bil uten å kunne skru sjæl - da blir det personlig ruin.

Kan du krøsse av for de siste tre momentene i tillegg til dette med å finne en bil i grei stand til fornuftig pris, ja da er dt tut og kjør! Mangler du krøss i en av rutene her - spar penger en stund og velg noe annet. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-29 16:00:31 +0100

updated 2021-12-29 16:03:34 +0100

En Nissan Terrano vil i dag oppleves som et redskap fremfor en moderne suv med sin komfort, de første suvene fra 90 tallet var riktig horrible å frakte seg selv og sine passasjerer i ang egenskaper og komfort. Som Mr N Wolf sier er dette alternativet ditt så krøss av i ruten at det plutselig dukker opp en ukjent onkel i Amerika med en stor pott til nettopp deg i nær fremtid slik at du slipper å kjøpe en slik jeg ville faktisk heller tatt bussen enn å utsette meg selv for en slik jeg har prøvd en slik og angrer nesten enda på at jeg gjorde det fordi om året var 1990 :-)

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-30 10:47:26 +0100

Finner du et bra eksemplar, uten farlig rust, og som starter og går greit uten å sote for mye ved pådrag, og som i tillegg er godkjent for et par år, ja da kan du ha en robust suv en periode. Det durer og rister litt, men det har sin sjarm. Kjør på, men velg et bra eksemplar. Betal heller 5000 mer, enn å reparere for 10000. Rust i fbm bakhjulsoppheng / bakramme er vanskeligst og oppdage, og dyrest å fikse.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-30 15:49:08 +0100

updated 2021-12-30 16:01:04 +0100

Ja finner man kamerat Helmars kinderegg oppskrift så lar de seg jo kjøre på linje med gamle Defendrer og Jeep cj5 men regn med å omstille deg grundig fra komforten vi har blitt vant til i modernere biler. Sjarmen som kamerat Helmar nevner tillater jeg meg å betvile eller ihvertfall ta en runde til på da jeg ikke kan huske at det var sjarm jeg tenkte på når jeg prøvde en slik på 90 tallet men mest var det nok frykten å i det hele tatt holde seg på veien som var mest fremtredene for meg personlig og da var bilen splitter ny. Hva 30 år har klart å påføre den er jo en forundringspakke i seg selv å finne ut av.

Men ellers lykke til og jeg er jo ikke dommer over hvor vi mennesker finner vår lykke da det kan være i så mangt og meget.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-31 12:39:28 +0100

Nja, skal vi være ærlige, er det selvfølgelig både sjarmerende og nostalgisk å kjøre japse-SUV, dette gjelder forsåvidt uansett hvilken side av årtusenskiftet bilen er fra :-) Som jeg sa når jeg sto der i med Nissan-selgeren som ville vite hva jeg syntes om min arbeidsgivers nyinnkjøpte tjenstebil, den er like sjarmerende som en Landrover anno 1954 å kjøre! Bilen det gjaldt var forrige generasjon Nissan Xtrail, jeg uttalte meg primært i forhold til komfort og kjøreegenskaper. Xtrail er og blir et skikkelig rakleverk, med kjørregenskaper som får en Lada Niva til å fremstå som en sportsbil! Men det sa jeg ikke, man skal jo ikke såre andre mennesker i tide og utide, spesielt ikke når man står der med arbeidgivers logo på både T-skjorta og jakka og faktisk er i arbe'!

Det jeg heller ikke nevnte med et ord, er at nevnte Landrover fra 1954 er mye greiere på alle vis, både å eie og kjøre, stikkord fremkommelighet og ikke minst, den er faktisk mye bedre ifht rust!

The Bottom Line er at joda, japse-suv kan være sjarmerende på sitt vis, kan jo være både morsomt og givende å eie en stund, men som vi alle er inne på her, det er noe man nok kan regne med å eie en EU-kontroll eller to, så er det snipp-snapp-snuta, ikke fullt så moro lenger! Om jeg var en entusiast som skulle ha god fremkommelighet og en skikkelig klassisk off-roader, ville jeg nok heller gått for engelsk-engelsk! Og skulle jeg hatt bruksbil med slike egenskaper, da ville jeg spart penger og tenkt i retning av Landcruiser. Ja, Mittibuski er billigere, likeledes Nissan/Datsun, men det er et par gode grunner til det - ut over at LC selvfølgelig koster enda litt ekstra fordi det er en ovseleg populær bil! I deth ele tat, som fårsvidt nevnt over, jeg har kjørt "røkla" med japse-suv, som tjenestebiler, under tildels ekstreme forhold, det er rett og slett så store forskjeller at jeg vil hevde at det er Landcruiser og "de andre", ingen over, ingen i nærheten av å være ved siden.

Så er det budsjettet da - det koster å være kar. Men om det kan være noen trøst, LC kan være LITT mindre krevende å eie enn Landrover. Dog . spar heller opp penger en stund - ikke kjøp noe gammelt ræl - det "lønner" seg bare en kort, men stakket stund! Skal du ha denne sorten bil på lavbudsjett, gå heller for en Lada Niva, enkel å skru på, minst like enkelt å få deler som til denne Nissemobilen, og skikkelig god fremkommelighet - vær bare ops på at girkassa kommer fra personbilen, den tåler altså ikke skikkelig tøff bruk. Fordelen er at det er flust av brukte girkasser, og det er ikke speseilt mye arbe' å skifte girkassa :-))))

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger