0

Nå er det vår tur til å blø ?!

spurt 2021-12-19 16:24:14 +0100

updated 2021-12-19 21:46:26 +0100

Med en stømpris på opp mot 4 kr pr kWt + nettleie ryker budsjettet for oss som kjører elektrisk. Med et forbruk på rundt 2 kWt pr mil havner vi fort opp i 10 kr pr mil i drivstoff. Nå er det like dyrt som å kjøre Toyotaen Yaris !! Men, heldigvis - regjeringen viser oss forståelse og dekker 50 prosent av alt over 70 øre pr kWt. Så da går det bra denne gangen også 👍

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

14 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-12-20 00:22:19 +0100

Vel, som våre gode venner i FRP så treffende uttrykker det, regjeringen trickser med tallene! Ta en titt på nettsidene til Huseiernes landsforbund - der finner du en fyldig artikkel med en feiende flott grafisk fremstiling som viser hvor mye - eller rettere sagt hvor lite - regjeringens "kraftfulle" tiltak egentlig utgjør! En annen måte å si det på, er at det regjeringskameratene krafser til seg med begge hendene, og gir bare smuler tilbake ti ldet norske folk! Vi snakker om økte inntekter til Stat og Kommune på et tosiffret antall milliarder tilsammen - FØR vi snakker om moms, nettavgift og elavgift - mens det "kraftfulle tiltaket vel utgjør i trakten av 5-6 milliarder i netto tilbakeføring til folket! Legg til at den nye nettavgiften - som politikerne etter massivt press forsøker å stoppe - med sikkerhet vil øke strømregninga for de fleste! De som legger om døgnrytmen og strømforbruket til nattestid - de kan kanskje komme unna med bare bittelitt mer nettavgift enn i dag - men for alle andre - blir det en betydelig økning! Så mye for "forståelsen" fra regjeringskameratene!

Og for de arme elbilistene som innbilte seg at elbil var nærmest "gratis" å kjøre med, blir det et artig regnestykke! Sånn er det IKKE lenger, og apropos den nye nettavgiften....hvor mange timer tar det egentlig å lade en elbil på en hjemmelader...? Strekker natta til tro? Og med elbilen stående der på lading....da blir det aber pløtzlich vanskelig å tilpasse seg denne "genistreken" med det faste EFFEKT-TILLEGGET i den nye nettavgiften (og den nye nettavgiften kommer, for det har kraftverkene bestemt seg for for lengst - ikke pokker om de skal dekke regninga for oppfradering av nettet etter mange års forsømmelse av sitt allerede skyhøye milliardoverskudd!)

Som om ikke dette var ille nok, den som tar en titt på "Motors" hjemmesider vil finne en oversikt over dagens ladepriser hos de kommersielle aktørene: der har prisene gjort tildels massive hopp oppover den siste tiden! Tidligere tangerte ladeprisen "underveis" ifølge elbilforeningen kostnadene med å kjøre dieselbil! Vel - da må det under gitte premisser koste VELDIG mye mer å kjøre elbil enn dieselbil for dem som lader "underveis nå! Snakker om "blåmandag"!

Ellers har jo diesel også blitt dyrere, må vite......jeg leser d.d at bøndene neste år vil få mindre betalt for melka fra Tine....årsak: høyere kostnader for Tine...herunder dieselprisen vs melkebilene osv! Hvilken overraskele! Og gjett hva som skjer når nærgingsmiddelinstrustrien, grossistene, dagligvarekjedene skal dekke inn sine økte kostnader til diesel.....(transport) og ikke minst strømregninga! Å varme opp en butikk, enn si holde kjølemaskineriet i drift, er ikke billig!

THE BOTTOM LINE er at det jeg beskrev i herværende forum for ikke så langt tilbake, har slått til for fullt! Nå synes jeg ikke speseilt synd på elbilistene, de har pinadø fått i hue og det de sitter på altfor lenge, men for det norske folk som helhet, er vi på vei inn i en tid der Ola og Kari Hvermannsen kommer til å få kraftig redusert kjøpekraft! Når det gjelder strømprisene ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-20 08:32:44 +0100

Hei, Norulf. Jeg hadde på en måte håpet at du tok litt av ironien/dobbeltbunnen i det jeg skrev. Budskapet er at det fremdeles er latterlig billig å kjøre elektrisk ! Uten støttepakka fra regjeringa ville vi kunne kjøre like billig som en Yaris, men nå kjører vi mye billigere enn det. (og husk; billig service uten oljeskift, redusert årsavgift, praktisk talt null i bompenger) Ja, vi som kjører elektrisk kan fort komme en tariffklasse høyere på nettleia, og vil få en månedspris som er 160 kroner høyere pr mnd. Det er det faktisk rom for - og så slipper vi de uheldige episodene da vanlig husholdning hadde jekket oss opp til samme tariffklasse. Som fort kan skje i iveren etter å få middagen og klesvasken ferdig samtidig. Og til avslutningen din o om å huske til neste valg; Husk at de nye utenlandskablene ble vedtatt og bygget under den blå regjeringa, og det er disse kablene som er skyld i prisene vi ser nå. Sittende regjering rydder opp etter forrige regjerings sterke ønske om la markedet styre. Så, JA - la oss huske til neste valg! Vi trenger ikke enda mer "markedskrefter" fra Europa. Jeg er sikker på at resten av Europa ler seg skakke av Erna & Co !!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-20 12:15:52 +0100

Hei til Kamerat Helmar også, og neeeeeeeeeeeei, alle som tar en titt på strømregninga for november, som de jo har fått i disse dager, vil meget raskt erkjenne at vi snakker om veeeeeeeeldig mye mer enn 160 kroner mer i måneden! Sånn bortsett fra at det er noen år siden de rødgrønne blant våre politikere gikk rundt og utbasunerte at de "syntes" det var bare tull at Ola og Kari skulle betale mindre for strømmen enn man gjorde i EU, har såvel røde som blå hatt samme mantra både mhp elavgift...men også mhp testeno m"Europas grønne batteri"! Og begge har vært med på galskapen der norske strømkunder gjennom "grønne sertifikater" har blitt pålagt å subisidiere utenlandske investorer som har kastet sine grådige øyne på norske fjelltopper som et greit sted å plassere sine vindmøller....og toppen av lykke er at infrastrukturen - i form av kabler etc som må til for at de samme investorene skal kunne sende strømmen "sin" ut av landet og tjene rått på den der nede i Europa - ja de kablene - like fra vindmølleparkene og frem til "utenlandskablene" - er finansiert gjennom nettleien - av norske strømkunder! Ikke bare det - norske strømkunder er også de som de facto betaler for kostnadene som oppstår som følge av overføringstapet!

Den nye modellen for nettleie har en hensikt: øke nettleia over alle grenser for "folk flest". Det er fasiten når man ser på kritieriene: høyere nettleie i den delen av døgnet der folk flest faktisk lever sine liv og trenger strøm, omtrent som nå på natta når folk flest sover og gjennomgående har mindre behov for lys og varme enn den tiden på døgnet der de er våkne. Om man kan "spare" på å "flytte" strømforbruket? Tja - hvor mye kan man egentlig flytte på? Og for å være hlt sikre på at ingen klarer å flytte så mye av strømforbruket til natta, hva gjør poltikerne? Joooooooo.....de legger inn et fastledd på nettavgiften...som definerer av den timen man måtte ha høyest strømforbruk foregående måned! Tenk litt etter her: vi kan flytte f.ex oppvarmingen av vann og klesvaska til natta! Ladingen av elbilen likeså! Men voooooooooooops....vi betaler den samme prosentsatsen i nettavgift som nå! PLUSS DETTE FAMØSE FAST-TILLEGGET - som jo øker ganske heftig når vi flytter f.ex ovenfornevnte strømforbruk til natta! Og de fattige 8 timene vi ikke betaler "rushtidsavgift"....om vi skal rekke å vaske tøy, varme vann, lade elbilen på disse timene....da må det nødvendigvis et ganske heftig kontinuerlig strømtrekk til pr time! Voooops, hvilken overraskelse, bordet fanger! Og den som ser trappetrinna....ser meget kjapt at det blir mer enn noen få hundrelapper i året ålright, her går taksameteret ganske så heftig!

Derved springer det som nevnt i forrige innlegg, et tosiffret antall milliarder i netto inntekter inn i kraftverkene og statens kasser - bare fra reinspikka fortjeneste på strømmen - i tillegg kommer et tosiffret milliardbeløp i mva og elavgift springende - hipp hurra! På toppen skal vi altså betale "nettleie" - hipp hurra - nok et ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-20 12:33:03 +0100

Vel vel, Norulf. Du er jo en uforbederlig el-bil-hater. Og det står deg selvsagt fritt å ta et slikt standpunkt. Faktisk er det litt artig å lese. MEN, rett skal være rett. De 160 kronene jeg nevnte er trappetrinn modellen på nettleia, som muligens kommer fra 1 januar. Den finner du ikke på november-regninga. Det samme gjelder støttepakka som regjeringen har innført fra 1 desember, som altså først vil synes på regninga som kommer i januar. Og selv om rekkevidden på Lada sikkert var fremragende, tar jeg heller en ladestopp i ny og ne, enn å bytte. Husk at det er masse fordeler med elektrisk bil. Komfort, lydniva, ytelse, behageligere å fylle hjemme enn å tråkke i dieseflekken etter forrigemann.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-20 15:38:21 +0100

Takker for blomster og rosende ord, det gleder meg at du finner min poesi interessant! Hadde nær sagt, takk det samme, synd du ikke bor litt nærmere, da kunne vi hatt en konferanse av og til!

Ellers vil jeg på det varmeste anbefale at du tar en titt på hvor lite som egentlig ligger i regjerningens "kraftfulle" tiltakspakke, som jeg nevnte, du finner mer om dette hos Huseiernes landsforbund. Det er bokstavelig talt smuler - og den som fulgte med på hestehandlene mellom regjeringspartiene og SV, vil vite at man allerede da hadde full oversikt over hvor mange milliarder mer man kom til å få fra skyhøye strømpriser - det er temmelig nøyaktig det samme beløpet som man tryllet frem for å få med SV " på laget"! I tillegg kommer selvfølgelig kontantstrømmen fra moms og elavgift, så neeeeeei, støttepakken er ikke mer er ikke så mye å slå stiften av!

Når det gjelder den nye nettleiesttukturen, er det som du sier, flere trappetrinn, og den som ser på tallene her, vil meget raskt se at dette rammer vanlige folk med enebolig midt i lommepungen. Legg til det som i realiteten er "rushtidsavgift" på strøm, der nettleia blir høyere enn i dag i tidsrommet 06 til 22, er det rimelig innlysende at dette IKKE blir "billigere" for folk flest - elbil eller ikke elbil! Og igjen - når det kommer til stykket: det blir helt feil når infrastruktur som jo faktisk er eiet og betalt av felleskapet, skal misbrukes til å generere enorme inntekter - i realiteten en særskatt for en ressurs som alle må ha for å kunne bo i Norge - til kraftlagene og Staten. I mitt verdensbilde blir det rett og slett helt feil når en "vare" som koster mellom 3 og 8 øre å produsere, skal prises opp flerfoldige hundre prosent! Tenk om man kunne drive en butikk på den måten!

Ellers kan jeg på det varmeste anbefale en gammel firkant-Laddis som hobbybil, det er en grei og robust bil, og er du heldig, kan du finne en såvidt ny bil som 2010! Komforten er uansett helt grei, både ytelse, komfort og ikke minst lydnivå tåler med rimelig stor sannsynlighet sammenligning med hvilken som helst elbil der ute! DA tenker jeg pla på at elbiler jo faktisk ikke er spesleit gode på det derre med "lydnivå".....og egentlig er de 75 hestekreftene fra en motor med relativt lang slaglengde og greit med anvendbar kraft på lave turtall, mer enn nok for norske forhold! Ja, som vi vet, på 70-tallet var Lada 1200(1500/1600 datidens "Norgesbiler", frem til omleggingen av avgiftene en gang utpå 80-tallet var det til og med godt salg av disse feiende flotte, velutstyrte og ikke minst, driftsikre bilene! Ja, det hender jeg gråter meg i søvn over savnet av Laddisen min!

Og en ting hadde Laddisene til felles med elbiler: pga lav kostpris "på kaia" ble avgiftene også relativt lave, iallefall så lenge avgiftsystemet i stor grad var verdibasert! Dengang som nå, den fremste drivkraften for høyt salg av ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Norulf ! Hvis du virkelig mener at ytelse, komfort og lydnivå i en gammel Lada, kan konkurrere med en moderne elektrisk bil, ja da tror jeg du må sjekke både tinnitus og annet . Men uansett, god jul og takk for en god latter. 😊🎄

Helmar gravatarbildeHelmar ( 2021-12-21 13:02:50 +0100 )rediger

Vel, om du hadde sett nærmere på Lada 1500 S - den med de doble lyktene foran - ville du ha visst at den var svært godt lydisolert. Med hjuloppheng fra Fiat 124, men forsterket, lå den som et frimerke på veien. Og i Norge får du knapt nok brukt 50 hk - Lada hadde 75 :-)

Norulf gravatarbildeNorulf ( 2021-12-21 19:49:52 +0100 )rediger

Jeg har faktisk eid en 1500 S. En fin og velholdt bil, beige av farge og med brune seter. Og gullfargede aluminium felger. Og radio. Men å kalle den komfortabel... Det mener jeg må være en erindringsforskyvning. Men for all del. Fire voksne satt godt, og varmeapparatet var bra.

Helmar gravatarbildeHelmar ( 2021-12-21 20:00:42 +0100 )rediger

Varmeapparatet var dimensjonert for å gi +28 inne i bilen ved - 40 :-) Da snakker vi skikkelig føner! Ellers var bilen god for sin tid på alle vis, og vi som har armer og kroppslige proporsjoner som Julius i dyreparken, evnt en italiensk mafiaboss, sitter faktisk veldig godt i en Laddis!

Norulf gravatarbildeNorulf ( 2021-12-22 19:32:02 +0100 )rediger
0

besvart 2021-12-20 16:23:23 +0100

updated 2021-12-20 16:37:00 +0100

Tja vet ikke om jeg helt forstår her men regjeringens hjelpe pakke er vel til hustander i Norge og ikke til alle ladestasjoner plassert rundt om overalt i landet da det skal komme din direkte strømregning tilgode. Kamerat Helmar er elbiler på sin hals og ja kan du bare lade din bil via din egen strømregning så er det nok fremdeles noen ører å spare overfor fosilt brennstoff. Men som med alt annet hvis en trend skifter for fort altså at fra den ene dagen til den andre skal alle ha elbil fordi det er fenomenalt avgifts gunstig så rekker ikke utviklingen med på å klare å gi den strøm nok og så nettopp strømkrise. Olje som var vår vanlige energi kilde bare for noen få år siden er fremdeles gunstig priset og viser at vi kan nok ikke alle være Great Thunberg før vi har en viss infrakstraktur på plass. Miljø aktivister går for lang og jeg sier fyr opp alt av kull, atomkraft og gasskraft i hele Europa for å unngå at vi som sitter med en natur resursj skal betale gildet nedover i Europa med vår naturlige strøm. Desuten er atomkraftverk sikre uansett om det har vært et par uhell de siste 100 år så jeg sier kjør på og åpne og start reaktorene da det ikke et særlig mye mere mennesklig å la folk fryse ihjel eller at bostedet deres blir solgt på tvangsauksjon fordi folk ikke klarer å betale strøm regningen sin eller får råd til mat. Hvem ønsker seg tilbake til at alle oppholder seg på et rom i huset med en liten varmeovn og der huset ellers stenges av i vinterhalvåret og vi må returnere til å vaske oss i et vaskevannsfat og varme kaffen på kakkelovnen. Vi har liksom kommet forbi 1800 tallet og 1900 tallet da det faktisk var slik og la oss håpe at den tiden er forbi men jeg tviler jo litt når jeg ser utviklingen. Ja ser vi 10-20 eller kanskje 30 kr pr kw/h så tror jeg ikke det er lenge før alles økonomi kollapser og vi går over i anarki der bare de sterkste overlever, utopi hm ja kanskje men men det var vel ikke så mange som tenkte at vi heller kom dit vi er idag så hvem vet. Når samtidig oljepris er spådd til 150$ pr far om et år ca så kan vi jo lett se hvor mange barnefamilier der både 2 og 3 unger skal fraktes både hit og dit som greier strømpriser på 5 kr kw/h, diesel og bensin priser på 30 kr literen og økt rente på boliglånet pga høy inflasjon på kanskje 7-8 %. Politisk er det sikker lett å følge strømmen med MDG og dets like men viktigst for dem i fremtiden vil jo bli at ikke kom med større krav enn at vi kan tette demningen som kolapser i sporene etter dem. Jeg kan desverre ikke spå fremtiden og Spør Benny er jo ikke akkurat et ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-20 17:38:58 +0100

En riktig god jul til Kamerat Wizard også, og du har et poeng: om ikke politikerne tar rev i seilene snart, kan det meget vel ende i svil uro og tendenser til anarki! Se bare hen til EU, for ikke å forglemme UK, det har bølget skikkelig der innimellom de siste par åra! Og nei, det er ikke "bare" pandemien som har skylda, det er bare gnisten som har tent bålet! Heller ikke trenger man å være spesielt mye konspirasjonsteoretiker for å skjønne at den amerikanske handelskrigen, der man har satt sine argeste konkurrenter inn i et fiendebilde og bla slåss med nebb og klør for å tvinge Europa til å stikke kjepper i hjula for Nordstream-2, er den kanhende viktigste biten for å fyre opp det scenarioet vi ser nå: en energikrise av uante dimensjoner! Gasspriser som går gjennom taket har nå engang den konsekvensen at det drar med seg alt annet også - vips - så har vi den perfekte storm! At dette også får konsekvenser for Norge - som ellers ville vært mer enn selvforsynt med billig elektrisk kraft - kan vi takke bulkegjengen på stortinget for! Og de har jo vært med i hylekoret for å stoppe Nordstream-2 de også....en og en er to....våre "allierte" trekker i trådene...hva som er motivet, kan vi bare spekulere i....men en del av bildet er at man har uante mengder rådyr skifergass som man nå kan selge til absurde priser! Med MDG og deres "brødre i ånden" som nyttige idioter i tillegg...det blir om mulig en enda mer perfekt storm! Her er det bare å skalke lukene gutter, kniper det får vi heller gå tilbake til KNOTTGENERATOR på bilene våre og VEDFYRING i husene våre! Og for de som ikke har skjønt det: dette dreier seg om så mye, mye mer enn om det koster ditt eller datt å kjøre med elbilen! Fort gjort å glemme, men den totale norske kraftproduksjonen ligger på en drøy prosent av EU sitt totale forbruk! Om det fortsetter som nå, har vi tappet magasinene skåltomme før våren, da blir gode råd plutselig rådyre! Vi venter i spenning og slår av juletrelysa, kanhende det hjelper noe! Her hjemme gir vi beng i hele juletreet, så jeg får finne noe annet lys å slukke isteden! Kos dere, nå er det snart helg igjen!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-20 21:45:36 +0100

Norge er ikke engang medlem av Eu og likevel gir vi som om vi minst var et fullverdig medlem. Norge har alle de resurser som trengs både ang mat altså fiskeri og oppdrett, energi med vår fornybare energi samt olje og gass men likevel gir vi generøst av våre resurrser slik at våre egne lider. Ikke fordi at vi lett kan kutte ned mobil byttene våre fra 1 til 2 år eller å reise bare 4 ganget til syden istedenfor 5 ganger i året og kanskje ha den kjedelige bilen vår som vi er lei fargen på etter bare 2 år men vi må på forhånd kunne begynne å forbrede oss eller stramme livreimen vår. Øker strømprisene så øker prisene på mat og alt som produseres og øker diesel prisene så øker alle fraktpriser som igjen legges på varer så når du og jeg går på butikken så blir alle priser dyrere som en konsekvens og for å motvirke inflasjon så kommer gjerne renten opp i kanskje 10-12 % . Alt kommer oppå hverandre så de som finregnet på sin økonomi om å kunne låne til en bolig på 5 mill og så plutselig får noen hundre tusen mere i utgifter pr år så sier det seg selv at korthusene snart begynner å ramle sammen. Vi har nok alt for lett tenkt at setter vi noen kroner i et børs luftslott som ikke tjener penger så mangedobler vi jo fort pengene våre men jeg kan forsikre om at slik kommer det desverre ikke til å bli i fremtiden. Vi kan heller ikke forvente at staten rydder opp i alle våre feilgrep slik at en vanlig familie ikke kan overleve på sin inntekt og må få stadige overføringer fra staten. Som sagt vi mennesker må ha de grunnleggende behov altså mat, tak over hodet og varme ellers kan vi ikke eksistere og galloperende priser for etthvert av disse punktene her vil true vår velferd slik at alt annet forbruk vil opphøre og det sier vel seg selv at det vil gi enorme og uante konsekvenser så hvis dette ikke raskt stoppes på et politisk nivå så er jeg redd vi kommer i en depresjon da vi samtidig har et virus der ute som aldri gir opp og som ser ut til å forfølge oss i en uviss fremtid.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-21 09:29:21 +0100

Nei, Norge er ikke EU, men som enkelte gode venner med et noe mer markant politisk ståsted enn meg så treffende sier, det kan synes å være sånn at det er litt for mange norske politikere som selger landet sitt for knapper og glansbilder - enn si taburetter i Brussel! Da går det som det går, kfr bla smartingene som undertegnet langstidskontrakt på leveranser av ærmest gratis gass til datidens Spania en gang i tiden: denne bedritne gassen som kom opp av høla der ute i nordsjøen, den var da ikke noenting verdt! Du og du....jeg husker ennå at jeg tok i mot gassflaskene i mutters residens der nede i syden og betalte en 50-lapp for to 11-kilos flasker smokk fulle av norsk gass! Attpå til levert på døra! Her hjemme kosta det mellom 3 og 400 kroner å få fylt EN flaske den gangen! Det som har skjedd i åra etterpå, er jo at denne praksisen har fortsatt, og man må bare undres på hva det norske folk har gjort for å fortjene slike polikere! Rett nok er det enkeltpersoner innimellom som forsøker å gjøre en god jobb, den skal de ha, men så er det de som gjør sitt aller beste for å gi bort kontrollen over landet til Brussel da! Som Kamerat Wixard er inne på, vi er faktisk ikke medlem av EU, men du og du, Norge er det eneste landet i Europa der absolutt alle idiot-direktiver MÅ OG SKAL implementeres - koste hva det koste vil!

Derfor tapper da også kraftverkene ned magasinene så det formelig RYKER av turbinene! Hipp hurra, da kan man "importere" europeiske strømpriser også - og subbe inn milliarder på milliarder fra norske strømkunder som en ekstra bonus! Snakker om å sitte og sage over greina man sitter på! Men NORSKE SÆRAVGIFTER - det skal beholdes for ENHVER PRIS! Kunne vi ikke "impoertert" EUROPEISKE BILAVGIFTER ISTEDEN ?!? Å neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei, staten må jo bare KRAFSE TIL SEG MED BEGGE HENDER OG LITT TIL! Sånn er det bare - og som Kamerat Wizard sier - effekten av inflasjonsdrivende "tiltak" som det vi ser med en "villet" politikk - kall det gjerne økonomisk vanstyre og grådighet - vil sammen med konsekvensene av en global pandemi meget vel kunne jage selv et land som har mer ressurser enn oen andre det er naturlig å sammenligne med - rett utfor stupet og inn i en depresjon med galloperende inflasjon - og sånt tar det laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid å snu - om vi noensinne klarer det med kostnadene knyttet til det "grønne skiftet" og en rådyr symbolpolitikk på toppen! Ja, vi går i sannehet en uviss fremtid i møte, her er det bare å knipe lommepungen sammen og forbedrede seg på det verste, samtidig som vi selvfølgelig håper på det beste!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-21 14:55:27 +0100

updated 2021-12-21 15:10:23 +0100

Ja selvfølgelig en god jul til Mr N Wolf også da Broom redaksjone trolig enda ikke har sendt deg en Broom kopp i valgfri farge etter formidable 2500 svar her på forumet så gjør ihvertfall jeg det i respekt og sender herved en virtuell kopp i Bournville metallic farge og altså samme farge som jeg har på min LR Discovery 4 med inskripsjonen i hvit teks at måtte du bli lenge iblant oss. Virtuell julestjerne sende jeg i en annen tråd til deg og tror også det vanket en freia melkehjerter eske også virtuellt. Så for å toppe dette så blir det faktisk en kilo med virtuell Belgisk sjokolade og ikke den man kan kjøpe i Norge men faktisk den man går på gatene i Belgia og velger ved å peke på de du synes ser best ut eller liker best men pga pandemien så blir det virtuellt :-) Så God Jul Mr N Wolf vår venn fra øst om Sinsen krysset, respekt,respekt :-)

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger