0

Mye negativt om di første XC60 med 2.4D Manuell?

spurt 2021-12-10 23:38:51 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, meget lyst på Volvo Xc60, ar sett på di billigste med den gode D5'en og manuell, mye negativt å si om disse bilene? Er XC70 bedre eller værre fra samme årstid? Alle meniger å tips taes godt i mot;)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-12-11 12:01:34 +0100

70-serie har alltid vært et bedre alterenativ, ellers er det jo der som ellers: det er mer enn en grunn til at de billigste er nettopp det: billige! Noe forenkelt sett, ja, det gjør jo noe med prisen med manuell girkasse, når en betydelig del av potensielle kjøpere "synes" dette med å skifte gir sjæl er for anstrengende! Men vi snakke rogså om de gjennomgåede elste bilene, mao mange år på veien og ofte kjørelengder som skremmer vannet av mange! Akkurat det med kjørelengden er jo så sin sak, i min verden tenker jeg som så, at en god bil bare blir bedre når man har kjørt den si 3-4-500.00 kilometer. Men - det er et stort men her: det betinger et normalt godt vedlikeholdsregime, der understellsbehandling og jevnlig etterbehandling inngår! Også Volvo ruster, ta en titt på Motors nettsider og bli overrasket! Enkelte nyere Volvo-modeller ruster tydeligvis som kjeks! Forøvrig på samme vis som en rekke andre biler som IKKE blir understellsbehandlet av importøren når de kommer til Norge...og nei...."fabrikkbeskyttelsen" er ikke god nok! Ellers synder jo altfor mange mot denne greia med "etterbehandling", og nei, det er faktisk ikke sånn at den norske vinteren er opphevet, og det kgl norske veivesen ser det åpenbart som sin største oppgave å erstatte brøyting og vanlig strøing med utstrakt bruk av salt, salt og atter salt. Skønt - begrepet "salt" er litt feil i denne sammenheng: man bruker divere kjemikalier i samme sjangeren som har en ting til felles: snø og is sammen med dette ikke-så-veldig-gode-godstoffet forvandles til en tyntflytende gugge som får stålmarken til å rape av fryd hver vinter!

The Bottom Line er at det du skal være mest ops på, er rust, rust og atter rust! Dernest er motoren noe av det beste som noensinne er putta under panseret på en bil, men alt kan ødelegges ved magneldende vedlikehold og idioter bak rattet og gasspedalen - også en Volvo med D5! Det som er litt dumt, er at du ikke har nubbetjangs til å sjekke en bil godt nok selv der ute på tunet hos selgeren, uansett hvor mye du "leser deg opp" på kjente feil og ditt og datt! Dels fordi her kan det være flere skjulte feil - sånn er det bare - dels fordi premissene for å oppdage feil under en enkel sjekk uten bukk og en like enkel prøvekjøring, er ekstremt dårlige. Derfor: du GROVSILER selv, så blir dere enige om en NAF-TEST FØR - FØR - FØR kjøpekontrakten underskrives! Da er det så meget enklere for deg å avtale utbedring av eventuelle feil og mangler FØR du kjøper bilen, subisiiært et prisavslag. Og er det for ille, ja da går du bare videre, det er ikke rasjonering på gode Volvoer i markedet, og tenk gjerne også tanken på å ta inn en brukt Volvo fra Sverige, der har du et rikelig utvalg av brukte Volvoer, noen er til og med i aldeles utmerket stand!

NAF-test koster lite i forhold til å utbedre overraskelser i ettertid, og er ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-11 19:31:49 +0100

Jeg vet ikke hvor du har info ifra men tror xc60 er en greii bil det. Tror nok det er mest om å finne et greit eksemplar uansett motor og drivverk.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger