Her er det ganske mye smaken og baken med i bildet, noen liker det ene, noen liker det andre. Om du har problemer med å bestemme deg, sørg for å få prøvekjørt begge før du bestemmer deg! Ganske mye smaken og baken, fordi det er to vidt forskjellige opplevelser her, i min verden der jeg fortrekker et mer klassisk førermiljø og ellers er stor fan av såvel VW generelt som Passat spesielt, ville valget vært lett her! Mercedes C-klasse blir liksom ikke helt Mercedes for meg, den har for lite av klassisk Mercedes i seg, legg til at Møller tross alt er greiere å ha med å gjøre og tilbyr bedre kundestøtte enn vår alles ikke riktig like kjære BOS. Ellers bør du i begge tilfeller vurdere å kjøre bilen direkte til understellsbehandling - selv om Mercedes nok har hakket bedre rustbeskyttelse fra fabrikk enn tilfellet er for VAG. Ja, etterhvert er det flere nybilkjøpere som gjør som meg og kjører sin nye bil direkte til understellsbehandling, og det er sogar forhandlere som tilbyr dette som en tilleggstjeneste, også Mercedes-forhandlere, men glem ikke at du uansett bør sørge for jevnlig etterbehandling, typisk annethvert til tredjehvert år! Og nei, "fabrikkbehandlingen" er ikke i nærheten av å være tilstrekkelig til å sikre bilen et langt og lykkelig liv i Norge, vinteren er ennå ikke avskaffet, og Veivesenets parodi på vintervedlikehold der salting - eller rettere bruk av diverse kjemikaler som får stålmarken til å rape av glede - er regelen, ikke unntaket i det norske veinettet!