Ikke usannsynlig, Suzuki er en liten produsent, og som vi har sett, man har åpenbart hatt problemer med å utvikle både nye modeller og holde tritt med videreutviklingen av egne modeller opp gjennom åårene. Den enkle forklaringen på at man biter i et kanhende litt surt eple og inngår et samarbeid med en "storebror" som meget vel kan bli den dominerende part i dette forholdet, er at det er voldsomt ressurskrevende, for ikke å forglemme kapitalkravende, å utvikle nye modeller. At vi i årene fremover kommer til å se en trend der dette samarbeidet blir mer og mer synlig i hele modellpaletten der det står "Suzuki" et par steder på bilen, er overveiende sannsynlig.
Dette gjelder hele bilbransjen, vi lever i en tid der det uvegerlig går mot at de små aktørene blir slukt med hud og hår av "de store", på godt og vondt. For Suzuki sin del har man allerede kommet langt i dette sporet, RAV4 med Suzuki-merke i fronten er jo rett og slett en forkledd RAV4. Hvor dypt dette går i nye S-cross er ikke godt å si, man vil jo gjerne beholde litt av sin egenart, om ikke annet, så for å opprettholde et minimum av produksjon og verdiskapning under eget tak, men at flere og flere komponenter og løsninger kommer til å ha sin opprinnelse hos Toyota eller Toyotas underleverandører, det er helt sikkert!
Med litt flaks gjør Toyota litt som VAG og lar Suzuki få spille litt med på laget, kfr VW / Skoda/Seat, da kan Suzuki som merkevare leve videre - til glede for en ikke ubetydelig skare av trofaste kunder!