0

Caddy 1.9 105hk tdi eller 2.0 tdi 110hk?

spurt 2021-12-03 00:51:14 +0100

anonym bruker

Anonym

Grønne skilt bil.

Karosseri før eller 2010, hvilken har minst feil, samt hvor stor forskjell er det å kjøre disse mtp kraft, comfort, støy osv.. Kun snakk om med 4 motion.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-12-03 10:36:32 +0100

Caddy er greie biler uansett, og motorene er i praksis likeverdige, selv om eldre versjoner av 1.9 TDI har ry på seg for å være nærmest uslitelige. Det er også detaljforskjeller mellom motorgenerasjonene, noen er enklere å jobbe på, men det er ikke større forskjeller enn at du fint kan leve med det. Skulle du hatt en virkelig problemfri versjon, måtte det vært en bil med 1.9 sugediesel! Ja, du må ta frem kalenderen for å måle aksellerasjonstidene osv, men du slipper en hel del leamikk som kan komplisere bilholdet, spesielt etter noen hundre tusen kilometer. Dog tviler jeg på om du finner en bil med denne motoren og firehjulstrekk.

Mhp firehjulstrekket er det flere generasjoner av Haldex, jo nyere, jo bedre. Nå om dagen snakker vi Haldex 5, som jo har vært der en stund, før den tid hadde vi Haldex 4. Med årstallet "2010" tipper jeg du har begrenset budsjett, da er det primært Haldex 4 som vil være tilgjengelig. Det er i korthet et helt greit system som sikrer fremkommeligheten, og inn/utkobling av trekkkraften til bakhjulene er atskillig mer "sømløs" enn tidligere versjoner. Du slipper mao brå inn og utkobling, og systemet har raskere respons.

Ellers er det formodentlig vinterforhold som gjør at du ønsker deg firehjulstrekk, tenk tanken på å investere i gode dekk også....altfor mange innbiller seg at det er en dritt hvile vinterdekk man hiver på bilen når man har firehjulstrekk. Det er på ingen måte korrekt, snakker vi seriøse vinterforhold er det kun Noikian Hakkapellitta som gjelder. Vil du ha det beste allround-dekket er Continental et naturlig valg, og kjører du mest på is hhv barmark / salta vei, ja da er Michelin et godt valg. Piggfritt eller pigg er en greie du selv er eksperten på, det er mer krevende å kjøre piggfritt, du må være vesentlig bedre på å lese veien og tilpasse farta. Mao bør du ha litt erfaring - nok til å føle deg trygg, også med piggfrie dekk. Med Caddy og Haldex 4 vil du i utgangspunktet ha en forhjulstrekker store deler av tiden, kjører du med mye last i tillegg ville jeg vurdert piggdekk.

Støy får du uansett, Caddy er ikke noen personbil, men det er et greit kompromiss. Der som ellers, støyen er i stor grad avhengig av hastighet og gasspådrag. Kjør defensivt, vær litt snill med gasspedalen, så kan det fort gå greit! Jeg har selv kjørt en drøss biler med relativt dårlig lydisolasjon opp gjennom årene, en kur er å legge inn et par ekstra matter her og der - stikkord Biltema, ellers har jeg jo også kjørt bla eldre Mercedes nyttekjøretøyer og en jævla Ford Cargo isbil uten eksosanlegg - da var eneste mulighet å kjøre med hørselvern! Vel, Caddy er rene Rolls-Roycen i forhold - jeg vil si at Caddy fra tidlig 2000-tall er omtrent like godt som en vanlig personbil fra 90-tallet - give or take en dB eller to. Men se hen til nettopp dette med støymålinger: 10 kilometer hastighetsøkning - fra 80 ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger