0

Nissan navara 2005 fjellsport

spurt 2021-12-01 11:23:00 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny Vet du sånn ca pris på en Nissan navara fjellsport godt holdt med full service hefte. Lite rust. Er 133000 for mye for en slik bil??? Mvh Agnar

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-12-03 10:55:28 +0100

Ta en titt på finn...om du har en slik bil, eller tenker på å kjøpe en, vil du vite hva du skal se etter. Hvilket prisleie bilen bør ligge i, avhenger i stor graf av hvor lang tid selger ønsker å bruke på å selge bilen. Nå sier du ikke noe om du skal kjøpe eller selge, det er en vesensforskjell her. Om du skal kjøpe en slik bil og føler at den er for dyr, ja da er den ofte det! Som sagt: sjekk prisleiet i markedet. Dernest er det som alltid ellers, bilens faktiske stand som har betydning.

Ja, en kjent setning som står på veggen hos mange bruktbilselgere er at en bruktbil er verdt det den største idioten er villig til å betale for den, men glem aldri at en bruktbilselger har lang erfaring i å prate kundene trill rundt, han har et helt repertoar av tricks å spille på, og han kan dette med markedsføring! En bruktbilselger vil mao oftere enn private selgere kunne legge seg høyt pris uten å måtte bekymre seg for hvor lang tid det tar å selge bilen - han får solgt den innafor rimelig tid uansett! Og skal du selge selv - ja da kan du bruke tid å å en god annonse - og gjerne vaske og polere bilen før du tar skikkelig gode biler. Men igjen: å legge seg for høyt i pris vil med sikkerhet medføre at det tar lengre tid å selge bilen - og motsatt - legger du deg lavt i pris - da er bilen solgt kjapt! Tips: skal du KJØPE denne bilen - sjekk hvor lenge selger har prøvd å selge den! Om den har ligget for salg et år, ja da pruter du til du er blå i trynet!

Ellers er NAF-test en god ting uansett om du skal selge eller kjøpe. Skal du selge, gir det deg grei dokumentasjon ifht "selgers opplysningsplikt", skal du kjøpe avtaler du NAF-test FØR - FØR - FØR kjøpekontrakten underskrives. Om du dekker kostnaden eller dere splitter den, er i og for seg likegyldig, poenget er at det er meget enklere å avtale utbedring av eventuelle feil og mangler FØR kjøpekontrakten er underskrevet enn etter. Og er det kritiske mangler - ja da kan du bare gå videre. Jeg merker meg spesielt begrepet "lite rust". om det finnes synlig rust, ja da ser du kun toppen av isfjellet! Og neeeeeeeeeeeeeeei, selv en faglært mekaniker klarer ikke å "sjekke" en bil der den står ute på tunet hos kjøper, derfor er NAF-test: liten eller stor - en god investering. Nei, man finner ikke alle skjulte feil og mangler, men mange flere enn du eventuelt kan klare å avdekke. Om det finnes en "tilstandsrapport"? Sånne rapporter er ofte preget av merra og havresekken, og enda oftere utformet på en slik måte at de sier alt og ingenting. Med Navara er det f.ex dyre dekk, det er store dimensjoner med høy lasteindeks! Dekk som er akkurat på lovlig grense vil meget lett poppe opp med "OK" i en tilstandsrapport ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger