0

Hjelp jeg fryser

spurt 2021-11-27 19:08:19 +0100

anonym bruker

Anonym

Benny

Jeg kjøpte meg en helt ny liten bybil bygd på Ducato 540, 2,3 L 169hk. snerten og god bil som jeg skal bruke til arbeidsbil / pendlerbil iåm at jeg slipper hotell. Men nå har det blitt vinter, og det er ikke mulig å bruke den i minusgrader uten varmekjeledress, foret hansker og vintersko uten å fryse ræva av seg. Det er en liten bil så bilens varmeapparat skulle vært tilstrekkelig å varme opp bilen, men det er det ikke, en kan ikke ta luft utenfra, da får en ikke varme i det hele, om en resirkulerer luften så får en varme i varmeapparatet, men det trekker så mye kald luft fremme en plass under kjøring at man fryser på seg stive knær, lungebetennelse og det som verre er. Skal det være slik ? og hva bør en gjøre ?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-11-28 12:02:51 +0100

Jeg regner med at du bruker varmeappararet på riktig måte, og ellers har forsikret deg om at det ikke er utettheter noe sted. Enn si at varmeapparatets kapasitet er som den skal være - stikkord at det virkelig gir god, varm luft når motoren er varm! Om det IKKE gjør det, ja da er kjølevæsketemperaturen det første du sjekker - stikkord kjølesystemets termostat - dernest at varm kjølevæske virkelig får sirkulere inn og gjennom varmeveksleren i varmeappararet - en sammenklemt slange f.ex kan redusere effekten til nesten ingenting! Det kan jeg alt om - jeg kjørte i mange år med min kjøre Moskwitch der tilførselsslangen til varmeverksleren lå i klem i dashbordet! Ja, det ble en smule kjølig når det nærmet seg 15-20 blå gitt! En gang måtte jeg til og med stoppe og varme fingrene på ekstralysene der fremme! Men du og du, når jeg fikk ved en inkurie fikk et tips og retta ut denne slangen, ja da ble alt så meget bedre!

En annen ting osm kan hjelpe, er å skjerme radiatoren helt eller delvis.

Om det IKKE er noen hjelp å hente over, ville jeg nok uansett investert i en form for ekstra-varmer for å holde varmen om natta. Det være seg dieselvarmer- relativt dyrt - eller propanvarmer. Vær nøye med innstallasjonen, bruk proffesjonelle, du vil IKKE bli gassforgiftet! Sørg også for å ha minst en gass-detektor - den sorten som detekterer både gass og co / co2.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-11-29 20:41:43 +0100

En ting jeg kom til å tenke på når jeg våknet med et skrik fra middagsluren: en termostat som åpner først ved et par grader høyere temperatur...kan gjøre underverker! Verdt å ha i bakhodet, i hine dage var det faktisk ikke uvanlig å ha en sommertermostat og en vintertermostat! Det hadde mye med datidens motorteknologi å gjøre, man hadde ikke riktig like mye kontroll med varmehusholdet som det vi har i dag. Dernest: det var litt mer plass i motorromet, dvs lettere å skifte termostat. Jeg har en begrunnet mistanke til at det ikke er fullt så greit å komme til på din bil. Men dersom det ikke er andre løsninger som fungerer...så er iallefall dette et alternativ. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger