0

hvorfor lyste motorlampe Mazda 6 2011 mod

spurt 2021-11-23 11:38:04 +0100

Etter att bilen hadde stått i 2 mnd og ble startet opp så begynte motorlampe og lyse men slukket under en tur på 35 mil og er ikke sett siden så lurer på hva det var med den lampen ????

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-11-23 16:45:56 +0100

Ja, fjerndiagnose, enn si fjern-healing, er egentlig ganske vanskelig - selv om bla Tesla visstnok forsøker å løse både det ene og det andre problemet via remote-tilgang, det fungerer liksom ikke i praksis! Vi som etter beste evne forsøker å holde liv i Kamerat Bennys forum er nok mer i bransjen for kloke ord og gode råd, alt ettersom! Og som vi vet: i mange tilfeller er bare dette med en liten pekepinn om hvor en stakkars bileier kan henvende seg for å få hjelp, sølv og gull verdt!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-11-23 14:47:55 +0100

Ja jo er batteriet litt kleint som Mr N Wolf nevner så kommer det gjerne et par Gremlins hvis bilen står over tid da gjerne high speed canbus ol trenger noe strøm for å formidle kommunikasjonen i nettverket. Men jeg mente mest at hvis man veldig nyskjerrig på hva denne motorlampen var så tar man en avlesning men er helt sikker på at det går bra uten også. Fjerndiagnose er nok noe av det vanskeligste som finnes så det får du ikke på et forum foruten at du kan vise til en feilkode.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-11-23 13:36:55 +0100

En motorlampe som slukker er iallefall normalt sett ingen grunn til å ligge våken om natta. At den lyser opp, kan ha mange årsaker, men i våre dager, der pærene i dashbordet i store trekk er erstattet av LED i en eller annen form, er det iallefall overveiende sannsynlig at det ikke er pæra som har gått! Kfr forøvrig at jaggu kunne gamle lyspærer også holde en stund: under arbeidet med restaurering av en Heinkel He-115 ved Sola Flymuseum testet man en god, gammel glødetrådpære fra instrumentbordet: den lyste opp - etter mer enn 70 år under vann i Hafrsfjord!

Om det er verdt en femhundrelapp eller ikke å sjekke feilkodene, se det vet du ikke før etterpå. Jeg regner ellers med at du har peila olja og sjekket at det er nok frostvæske osv.. Det kan være lurt uansett! Ellers gjør jo et par måneders stillstand noe med batterispenningen, lav spenning kan under gitte omstendigheter medføre litt ekstra spenning i kvardagen, eksempelvis kan du få en ladeindikasjon - det vi kalte "ladelampe" i hine dage. Men jeg regner med at du har sjekka instruksjonsboka og verifisert at den lampa som lyste opp, var knyttet til motoren. Uavhengig av hva det er er eller ikke er, det kan også være et rent elektrisk fenomen - altså krypstrøm som følge av kondens. I en moderne bil finnes det jo koblingspunkter og sensorer en-masse, i det hele tatt, legio muligheter!

The Bottom Line er at ja, i vår moderne tid lagres feilkoder også en-masse, undre over alle undre! Om du vil ha ro i sjelen, kan du sikkert veien til verkstedet! Er du av den mer robuste sorten, kan du se det an! Men sjekk olja, sjekk frostvæskenivåene, det kan være lurt! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-11-23 12:47:06 +0100

Feilkoder lagres gjerne i et minne så hvis du er veldig inntresert så drar du til et verksted og får lest de av og koster deg ca 500 kr.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger