0

Hongqi E-HS9 eller Nio ES8

spurt 2021-11-19 08:47:03 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, hvilken av de to nevnte bilene tror du vil bli dyrest å eie (verditap, service mm).

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-11-19 16:13:53 +0100

Tja si det? vi må nok få mere input fra Lilly Bendris i åndenes makt for å kunne avgjøre dette men gjetter på at Nio kommer best ut men ingen kan spå om fremtiden.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-11-19 20:57:06 +0100

Vel, dette er to vidt forskjellige biler, der man neppe trenger doktorgrad i spåkjerringsfaget for å skjønne at førstnevnte er en bil for meget, meget, meget spesielt interesserte, med de konsekvenser dette har for både nybilsalg og ikke minst, interessen for bilen i bruktmarkedet! Det er også overveiende sannsynlig at det kan gjemme seg et par overraskelser i konstruksjonen, noe kynisk sett, dette er definitivt bilen for deg om du virkelig ønsker deg et SPENNENDE bilhold, med et betydelig potensieale for ekstraordinære utfordringer gjennom eierskapet og ikke minst, en skikkelig eksamenstest på dine selgerferdigheter når du eventuelt skal prøve å bli kvitt bilen igjen!

Nio på sin side er nokså konvensjonell, men har iallefall klart å få et godt rykte i de markeder bilen er solgt i en slik grad at det er mulig å samle brukererfaringer. Men be advised, det har fremkommet et betydelig gap mellom oppgitt rekkevidde og praktisk rekkevidde!

The Bottom Line er at du stiller deg selv feil spørsmål: du bør heller fokusere på hvorvidt det norske importleddet er i stand til å levere verkstedstjenester og reservedeler i en slik grad at det er mulig å eie bilen uten mye mas og kav. Der er jeg rimelig sikker på at det iallefall kan være lurt å vente litt før man hiver seg helt ukritisk på Kina-bølgen! Dernest - om du virkelig er opptatt av verditap, service og ditt og datt: da velger du heller en mer kurrant bil, fra en fabrikant som har levert biler til det norske (og europeiske) markedet en stund. Det er kanhende gøy å være "først", men det er ikke riktig like gøy å drive "nybrotsarbeid" eller være prøveklut for biler som er veldig, veldig nye i markedet - det kan meget raskt bli både i overkant spennende og ovseleg dyrt!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger