0

Er Bmw 3 serie Gt 2014mod en dyr bil å holde i drift?

spurt 2021-11-06 21:41:18 +0100

Hei,

Eg har tenkt meg å skaffe en bmw gt 2014 modell snart. Og lurte på om nogen her har erfaring til denne bilen:)

Eg har sitt på en brukt gt som har kjørt rundt 95 000km.stand ca. Er det fare for registerkjede ryker? Nogen andre problemer i bilen som er kjente? Og ke de vil koste meg på verkstedet?:/

Mvh

Sven

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-11-07 18:09:10 +0100

Jeg husker ikke i farta hvilke motorserier og årganger som har et potensielt problem med registerkedet, men jeg tenker at 2014 med stor sannsynlighet ligger på den rette siden! Søk på dette forumet, så finner du nok svar på dette, alternativt på et BMW-forum. Ellers er dette greie biler på alle vis, og en av de få biler som er like allsidig som f.ex Golf 7! Jeg prøvde jo nettopp 3-serie når jeg skulle flotte meg med å kjøpe ny bil for noen år siden, du og du, bilen går som på skinner uansett hastighet, og såvel benzinerne som dieselbrennerne er ekstremt kultiverte å kjøre, med tilgjengelig kraft over hele turtallsområdet. Jeg ville vel valgt diesel, men som du vet, du har flere gode benzinere å velge i også her! Og nei, det er egentlig ikke spesielle problemer med disse bilene, dog gjelder det samme som for enhver annen bruktbil: du kan lese deg grønn på ditt og datt er så og så dårlig, men er du smart, forlanger du en NAF-test FØR du undertegner kjøpekontrakten.

Hvem som betaler, blir dere enige om, men prisen for en 60-pkt test er 1500 spenn for medlemmer. Nei, NAF finner ikke absolutt alle skjulte feil og mangler, men de gjør en VELDIG mye bedre jobb en du selv klarer! Det er så enkelt som at man har en god, gjennomprøvd prosedyre og erfaring med alle biler i markedet, og nei, en "tilstandsrapport" rekker ikke en NAF-test til knærne engang! Om det er dyre feil og mangler, ja da går du bare videre! Om det er kurrante ting, da avtaler du med selger å få utbedret disse før du kjøper bilen, subsidiært får du et fornudtig prisavslag. Og som du vet: dette er MYE enklere FØR kjøpekontrakten er undertegnet enn ETTERPÅ!

Og nei, det skal ikke rare feilen til før titusenlappene flagrer! Når det er sagt: 3-serie er greie biler å jobbe med, du finner helt sikkert et godt uavhengig, autorisert verksted som "kan" BMW i ditt nærområde. Merkeverkstedene har en lei tendens til å ta inngangspenger, reklamen om "lave priser" osv osv til tross! Og ja, det finnes et rikelig utvalg av tredjepartsdeler til BMW der ute, ofte er det deler som kommer fra samme sted som de såkalte "originale" delene, det er bare innpakningspapiret som skiller. Alt i alt: 3-serie er det mange av, det er en "grei" bil, det er en god bil, det gjør noe med driftskostnadene! Jeg tenker at kameraten som har abonnert på 3-serie noen år nå, har sånn omtrent samme budsjettet for service og vedlikehold som jeg har med min Golf 7.

Men be advised: han har knapt nok satt sin fot innenfor døra på et merkeverksted! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-11-08 10:19:53 +0100

takk for ditt svar:) blir nok kanakje ny bil ut mot nyttår

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger