0

Mercedes-benz B 200 Cdi 4matic 2015 modell

spurt 2021-11-06 08:14:38 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg vurderer å kjøpe denne bilen. Den har gått bare 15000 km og ser helt strøken ut. Lyst brunt skinn intreiør. Eieren vil legge den ut for salg til 230.000, men vi er godt kjente så jeg kan få kjøpt den for 200.000. Men jeg vet ikke hva liesteprisen er på denne. Kan du hjelpe meg?

mvh Bjørn Aage Stolpestad hestolp@hotmail.com

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-11-06 14:02:38 +0100

"Listepriser" er strengt tatt lite relevant her: det er en pris fra et oppslagsverk som er bestillt av bilbransjen og forsikringselskapene, der hensikten er å presse innbytteprisen lengst mulig ned. Det relevante spørsmålet her er bilens faktiske stand - om den ser aldri så "strøken" ut - bør du ikke unnlate å undersøke på vanlig vis - eventuelt også innhente en NAF-test om du føler deg usikker. Men er det en god venn - jeg har selv kjøpt en bil på "kamerat-garanti" for noen år tilbake - vi er fortsatt gode venner for å si det sånn :-) Bilen var knallbra den - selv om den hadde rulla 200'+!

Når det gjelder prisen, ville jeg tatt en rask sjekk på finn og søkt på tilsvarende biler - foreta en rask gjennomsnittsvurdering så har du normalt prisleie. En rask titt her og nå tilsier at 200.000 pluss reg er en helt grei pris for en bil i god stand ved privat salg....tipper din gode venn har tatt en titt på finn før han ga deg et tilbud stort kroner 200.000....kanhende han også har vært hos en merkeforhandler og fått en innbyttepris som han ikke var helt happy med...akkurat det er ganske vanlig...bilbransjen gir sjelden noe ved dørene! Ellers er jo dette en feiende flott bil på alle vis, men vurder understellsbehandling om du eventuelt kjøper bilen - og sjekk med eieren om bilen der undstellsbehandlet i Norge tidligere og eventuelt etterbehandlet! Også Mercedes ruster - selv om man i nyere tid har tatt grep for å unngå samme moroa som for noen år tilbake! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-11-06 15:01:52 +0100

Yepp på tidlig 2000 tallet hadde Mercedes et rustproblem de aller helst vil glemme men vi som husker det ønsket jo å holde liv i denne mest sorgtunge perioden i Mercedes sin historie. De valgte å ta grep og å utvide sine rustgarantier etterhvert så du som kjøper en 2015 model styrer nok unna, men vi med litt hukommelse lar ikke Mercedes slippe så lett så jeg velger å holde liv i denne mørke perioden av Mercedes sin historie. De hadde allverdens unnsyldninger blant annet at saksene i kuttemaskinene var for sløve slik at lakken i robotene ikke fikk dekket områdene slik de skulle, hm ja kanskje men aller helst var det nok noen produksjons metoder som ikke holdt mål fks ved innskjerpinger og forsøk på kostnads kutt. Spekulere kan vi nok gjøre så lenge vi giddet men aldri om Mercedes innrømmer den egentlige årsaken her. Rene samlebåndstilstander ble opprettet av Mercedes for å bøte på problemene men be aware hold deg unna 15-20 år gamle Mercedeser. Kamerat helmar som er Mercedes på sin hals har mulig en helt annen historie å fortelle her men teksten skal være god før jeg tror på det sånn ved første øyekast :-)

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-11-06 20:34:06 +0100

Ja, som Kamerat Wizard sier, med 2015 styrer man unna de verste Schreckel und Grausel incidentene der våre gode venner Stålmarkene formelig raper av glede både under bilen og i alle hulrom som tenkes kan! Men be advised, selv om Mercedes virkelig har tatt grep og sørget for bla bedre hulromsbeskyttelse og visstnok skal være blant dem som har best "fabrikkbeskyttelse" mot rust i dag, er det fremdeles sånn at den norske vinteren og ikke minst, det veivesenet kaller "vintervedlikehold" - som jo i alt det vesentligste består av "salting" med diverse kjemikalier som virkelig gir stålmarkene blod på tann - er og blir understellsbehandling når bilen kommer til Norge eller så snart som overhode mulig, mandatory! Gjør man ikke det, vil det før eller siden, helst før, oppstå rustdannelse, og som vi vet, får rusta først tak, ja da har man et seriøst problem!

Med en såvidt ny bil av det edle merket Mercedes, har man nok ikke like store problemer som mitt favoritt-merke fra samme land, men det er en grunn til at flere merkeforhandlere sørger for at kundene kan få levert sine feiende flotte nye Mercedes med "norsk" understellsbehandling til en grei pris. Du skal ikke se bort fra at det er gjort på den bilen du har i tankene, men glem ikke dette med etterbehandling! Det koster noen tusenlapper ålright, men det er en av de beste, om ikke den beste, investeringen du kan gjøre på en bil!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-11-07 08:43:00 +0100

Løp og kjøp ! Fenomenal bil. Rustproblemer ble for det meste løst i 2007, og ytterligere forbedret i 2011/2012. Selve bilen ruster lite, men vær forberedt på å skifte bremserør. De er laget av en legering som ikke tåler tidens tann. Når problem oppstår; Gå til et gammeldags verksted som bøyer rør selv av ordentlig kvalitet. De som BOS importerer er like dårlige som de originale. Ref, delelager hos MB. Det er lite å se av rørene. Alt er kapslet i plast, men du finner noen steder med synlige rør hvis du løsner litt på plasten. Bak venstre forhjul er et bra sted å lete.. Lykke til med bilkjøpet.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger