Ja, som Kamerat Wizard sier, med 2015 styrer man unna de verste Schreckel und Grausel incidentene der våre gode venner Stålmarkene formelig raper av glede både under bilen og i alle hulrom som tenkes kan! Men be advised, selv om Mercedes virkelig har tatt grep og sørget for bla bedre hulromsbeskyttelse og visstnok skal være blant dem som har best "fabrikkbeskyttelse" mot rust i dag, er det fremdeles sånn at den norske vinteren og ikke minst, det veivesenet kaller "vintervedlikehold" - som jo i alt det vesentligste består av "salting" med diverse kjemikalier som virkelig gir stålmarkene blod på tann - er og blir understellsbehandling når bilen kommer til Norge eller så snart som overhode mulig, mandatory! Gjør man ikke det, vil det før eller siden, helst før, oppstå rustdannelse, og som vi vet, får rusta først tak, ja da har man et seriøst problem!
Med en såvidt ny bil av det edle merket Mercedes, har man nok ikke like store problemer som mitt favoritt-merke fra samme land, men det er en grunn til at flere merkeforhandlere sørger for at kundene kan få levert sine feiende flotte nye Mercedes med "norsk" understellsbehandling til en grei pris. Du skal ikke se bort fra at det er gjort på den bilen du har i tankene, men glem ikke dette med etterbehandling! Det koster noen tusenlapper ålright, men det er en av de beste, om ikke den beste, investeringen du kan gjøre på en bil!