0

Jeg lurte på om det er noen kjente feil med Porsche Cayenne S 2011?

spurt 2021-11-01 17:29:44 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny! Jeg har vurdert å bytte Audi A3’n jeg kjører i dag, i noe litt større. Porsche Cayenne har alltid vært en drømmebil så derfor tenkte jeg å prøve en slik. Jeg har funnet en som er gått 204 000km og dette er S utgaven så her er det 4,8l V8 med 400hk. Byttet motor for 80 000km siden. Kan dette være et veldig utrygt kjøp? Bilen selges av en kjent forhandler.

Tusen takk for svar!

Mvh Viktor

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-11-02 16:35:20 +0100

Tja - 200.000 kroners spørsmålet du bør stille deg her, er HVORFOR er motoren bytta! Om du googler litt, vil du raskt se at nevnte Porsche og V8'ern har en lei tendens til å gi grosse Uberaschungen av den sorten du IKKE vil ha! Jeg tenker også at når du har en grei A3 - da har du en bil som er vesentlig bedre egnet for norske forhold, og veeeeeeeeeeeeeeldig mye billigere både å eie generelt og serce/vedlikeholde spesielt. Vi snakker ikke om "bare" noen titusenlapper mer, vi snakker om hundretusenlapper - og du bor faktisk fremdeles i et land som ligger som nummer to på den gjeve lista over land i Europa som har LAVEST gjennomsnittshastighet i sitt offentlige veinett! Sagt på en annen måte: hvor ofte kjører du i det store utland - i land som har liberale fartsgrenser? Jeg har selv kjørt opp og ned til Spania noen ganger i åras løp, rett nok ikke med spesielt raske biler, den treigeste var en Skoda Pickup med en reell toppfart rundt 90. Ja, det var kjekkere å kjøre Passaten min, den bikka de 200 og 180 dagen lang var problemfritt. Men det gikk like greit på Skodaen - og vi som er litt gjerrige kjører NASJONALVEIER med 90 grense og lavere fremfor å betale oss ihjæl på motorveiavgifter! Det går tre døgn hver vei uansett når man bare er en som kjører. Sånn er det bare!

Jeg har også kjørt mye i den russiske føderasjon gjennom et par tiår. Der er det fartsgrenser, men både de innfødte og politiet har en forholdsvis liberal praktisering av fartsgrensene. Deter bruk-hue som gjelder, og på motorveiene går midtfila til tider i 150-200, mens Porsche...Mercedes...Audi...osv osv av den virkelig heftige sorten...blåser forbi som de reneste jetflyene! Men om du skulle la deg friste: purken i såvel EU som i Russki' Federatze' har virkelig hissige biler selv!

THE BOTTOM LINE er at jeg aldri har hatt problemer med å holde følge med trafikken, verken med min f.d PAssat B2 med hele 54 hk, eller min nåværende Golf med en hel stall av hestekrefter og en toppfart på drøye 200 - antagelig omtrent som din A3. Om ikke det er nok - vel - da bør du som et minimum sette deg ned og tenke nøye gjennom om "storbilfølelsen" - en bil som er mye mer enn du i det hele tatt trenger - er verdt det du ellers må forsake! Det er så enkelt som at det virkelig koster å være kar i bilveien i Norge, da må du enten bo hjemme og tjene godt, eventuelt tjene normalt godt og selge eventuell bolig og ellers leve veldig nøkternt. Da kan du "flotte deg" med ditt og datt på hjul! Men nevnte Porsche - velg iallefall en bil med en helt annen motor når vi snakker gammel Cayenne! Ellers er det en ting som gjelder: du undersøker alt du kan selv, er bilen tilsynelatende grei, ja da spanderer du en NAF-test FØR - FØR - FØR du i det ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger