0

Prisreduksjon på 9000,-

spurt 2021-10-02 19:05:49 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei. Leste nettopp saken der et merkeverksted gikk ned 9000,- på et tilbud om service og vannpumpeskift. Høyst trolig er det i det nye tilbudet brukt uoriginale deler. Dette er en gjenganger hos merkeverksted som reklamerer med prismatch. Da firer de litt på timepris og bruker billigere deler. Mange av merkeverkstedene har til og med såkalte alternative deler i eget selskap. Men de er nødt fra konsernet sin side å gå ut med originale deler og priser i første omgang. Dog å konkurrere med Sverige er og vil nok alltid være umulig av flere grunner.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-10-02 19:53:21 +0200

Tror nok du tolker det feil hvis prisen for regreim og vannpumpe plutselig er redusert med 9000 kr da det trolig er middel prisen for de fleste bilmerker for denne jobben og noen ganger billiger også. Joda får man en pris på 18000 kr så er det jo naturlig å innhente noen priser fra forskjellige verksteder men har man en bil som krever en helt spesiell demontering så ja da kan prisen bli ubehagelig høy men det vil trolig ikke hjelpe uansett hvem du går til det vil jo uansett være like tidkrevende til og med om du drar til Sverige for å få utført jobben, men du står da med svarteper om at du må betale moms for jobben når du kommer tilbake til Norge hvis du plages med sammvittigheten din. Jeg er enig med at man kan spare mye ved å velge rigtig verksted men 50 prosent er rimelig sprekt så jeg tror mere at verksted har tatt en kjapp en og bare kastet ut et tall du går med på men da er vi jo ikke ansvarlige forbrukere og må ta en runde i markedet. Produsentene av regreim kit og vannpumper er stort sett de samme som verkstedene bruker så du trenger ikke vøre nervøs her fordi om delene ikke er skaffet igjennom verkstedets orginale deler.

Hilsen Mr Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-10-03 10:56:34 +0200

Når du nevner dette med "alternative deler": en unevnelig importør som har Skoda, VW og Audi i sin portefølje, "glemmer" ofte å opplyse om at det finnes deler som går om hverandre :-) Forskjellen er at mens delene til Audi, ta f.ex bremseskiver, er pakket en og en, med gilde ringer og ord som "oginaldeler" utenpå, prisen blir deretter, nesten så man skulle tro det var litt gull her og der også! Til VW kommer gjerne skivene to og to, i litt mer simpel innpakning, dog iallefall med fargetrykk! Til Skoda kommer kanhende delene i en kartong eller trekasse med ganske mange skiver i samme boksen, pakka inn i oljepapir eller gråpapir....gjett hva som er billigst! Litt sånn var det i hine dage når jeg kjøpte deler til Moskwith og Laddis også, delene kom som regel innpakka i oljepapir, evnt plastposer med noen oljedråper inni. Delenummeret var av og til skrevet for hånd på en etikett utenpå, den dag i dag kan man finne deler av denne sorten i Russki' Federatze1, så billig at man nesten blir fristet til å kjøre en veteran-Moskwitch eller Volga! Som en kjekk kar som faktisk var plattformsjef i Nordsjøen på 80-tallet sa: med vestlige biler måtte han kjøpe hele baklyset om det skjedde et eller annet! Ikke bare glasset - men HELE baklyset - komplett! Derfor kjørte han Volga, der kunne han kjøpe hver eneste lille enkelt-del!!! Ja, han tjente godt, men var velidg økonomisk!

Tilbake til VAG: det finnes delekataloger på nett der man kan finne kryssreferanser til hvilke deler som går omhverandre. Du kan også kjøpe deler fra Tyskland, men spander "dyr" frakt: bruk DHL - da får du delene på døra, ofte ila et døgn, ferdig fortalla, til en samlet sum for frakt og fortolling som ikke er spesielt mye dyrere enn f.ex det kgl norske post-uvesenet! Det som er litt dumt, er at du da enten må skru sjæl - eller ha en god venn som hjelper deg - sånn at du lærer litt etter litt - eller så må du ha en fast verkstedsforbindelse av den "greie" typen - en som godtar at du kommer med en bærepose med deler og er happy med å selge deg timer og arbeid. Sånne finnes. ellers er det jo sånn at dette først og fremst lønner seg med DYRE DELER - som kamaksler eller "hele" komponenter, si starterer, generator og så videre. Da LØNNER DET SEG - med STORE bokstaver!

For småting som bremseskiver osv? Da får du grei pris fra norske tredjepartsleverandører også, og benytter du et uavhengig, AUTORISERT - ALLTID autorisert verksted - får de ofte sine deler fra tilsvarende kilder. Og nei, det er faktisk IKKE sånn at det er dramatisk forskjell på orginaldeler og tredjepartsdeler - noen ganger kommer delene fra samme produsent. Det man bør sky som pesten, er Biltema-deler....sier ikke mer! Ellers er det jevnt over greit, og mens vi er i gang: du får faktisk rimelige byttedeler også - si en overhalt starter - den er egentlig like god som en ny! I det hele tatt ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger