0

05 Saab 9-5 2.2TID aut.Stv.

spurt 2021-09-27 10:20:46 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei! Lurer på å kjøpe en.. Gått 277000km. Svakheter og ting man bør se etter på disse? Ps: bilen er understellbehandlet m.noe sandblåsing før det. Ser veldig bra ut, alder tatt i betrakning.

mvh.Arvid K.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-09-27 12:36:25 +0100

Tja, du blir jo ikke kvitt denne bilen igjen uten å kaste den etter eventuelle kjøpere....! Ellers er det jo en veldig flott bil, dog på mange vis forut for både sin egen tid! Mao på ingen måte problemfrie biler, og be advised, det kan bli en spennende ting å få såvel hjelp på verkstedene som å få tak i deler til denne bilen etterhvert. Du må mao være over gjennomsnittet entusiast og gjerne også en over gjennomsnittet dyktig garasjemekaniker, da kan du ha veldig mye glede av en slik bil! Det er mao mer entusiastbil enn bruksbil dette her - en moderne klassiker som fortjener å bli tatt vare på. Ellers er ikke kjørelengden spesielt avskrekkende, men som ellers, det er bilens faktiske stand som betyr noe.

Jeg ville også sett litt på tillgjengleig historikk, mange eiere er noe dritt, likeledes er det viktig at bilen er passet sånn nogenlunde godt på. Også historien bak understellsehandlingen bør undersøkes: er bilen f.ex kjørt 10-12 år før den så første understellsbehandlinga, tilsier det grundig undersøkelse - gjerne en NAF-test - før - før - før du undertegner kjøpekontrakt!!! Noe kynisk sett, det ville ikke være første gang en kreativ selger understellsbehandlet en bil med begynnende kritisk rust - da skal det som kjent litt mer enn "noe sandblåsing" til for å stoppe rusta. Og med en 15 år gammel bil fra en fabrikk som har vært historie en stund - uansett hvor mye "samlerverdi" enkelte mener den måtte ha - prisen bør være nogenlunde edruelig. dette er IKKE en bil du betaler "ekstra" for bare fordi det står "SAAB" på bakluka. Jeg ville kanhende strukket meg til omtrent samme prisleie som si Opel eller BMW fra denne tiden - greit nok - men ikke en titusenlapp eller to over det nivået - igjen - SAAB er historie, og for ikke lenge siden skjedde det noe med delelageret også...dette ble holdt i live med kunstig åndedrett...de som betalte moroa ville ikke mer!

Når det er sagt, deler får du alltids tak i, men regn med å lete litt, spesielt ifht karosserideler. Og er du entusiast - hvorfor ikke? Mange verre ting enn SAAB man kan begå da! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-09-27 18:45:26 +0100

Noen ganger må jeg faktisk være enig med Mr N Wolf og det er at nylig tectyl behandling på en 2005 model er et faresignal fremfor et kvalitets stempel. Sandblåsing og tectyl behandling kan like gjerne være en maskering av setiøse problemer så be aware. Motoren er en 2,2 Izuzu diesel med bare sånn passe rykte så tenk deg godt om før du kjøper denne bilen men som sakt er du en dyktig garasje mekaniker så kan det gå helt fint deler finner man alltids på en skrot eller på Ebay så det hadde jeg ikke blitt skremt.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger