0

Forventet levetid på opphengskule, bærekules/arm

spurt 2021-09-03 10:15:59 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei,

Jeg har en MB GLC 350e 2018 modell som har gått 74 000 km. Hadde den nylig på serive + EU kontroll og fikk anmerkning på "For stor slittasje på opphemgskule, nedre, venstre, fremmre, bærekule/arm" Prisen for å skifte den er på neste 10 000.- hos Bertel & Steen.

Garantien på bile går ut in November 2020 og jeg mener at dette bær dekkes av dem! Har sjekket med et annet verksted som forhandler Skoda, Citroen, Opel og der var det ikke noe tvil, dette ville bli dekket på garantien.

Hva mener du?

På forhånd takk.

Mvh Terje Andresen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

Kommentarer

Korreksjon, garantien går ut in November 2022

Pynten gravatarbildePynten ( 2021-09-03 10:56:12 +0100 )rediger

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-09-03 11:25:06 +0100

updated 2021-09-03 13:30:51 +0100

Dette skal Terje få på garanti da slitasje i en bærekule etter bare 74000 km er å regne som produksjonsfeil og er ikke en slitedel som bremseklosser skiver osv. Konas Mirsubishi outlander hadde en utslitt bærekule ved omtrent denne km og Mitsubishi brydde seg ikke engang med å stille spørsmåls tegn ved dette og bare byttet den. Må si at det stadig dukker opp de mest overaskende utalelsene fra Bertel &Steen på dette forumet og kundebehandlig er på et absolutt lavmål her, tror faktisk de er blant de dårligste i Norge basert på innlegg her og det kan jo ikke være en grei måte å drive buisness på. Uansett så ville jo reprasjon av en bærekule som koster 10000 kr være hinsides fornuft her og det ser jo nesten ut som om de bare gjetter seg til en pris her altså tenk på et tall ?. Bertel & Steen har muligens et halmstrå her og det er hvis hele bærearmen er deformert fordi du faktisk har kjørt på noe det være seg et hull i veien eller at du har dultet borti felgen. En bærekule er normalt solide saker og tåler ganske mye tæsk som Danskene sier så at Mercedes har bærekuler som ikke tåler at en flue setter seg på den er helt forkastelig. Bertel&Steen må ta seg en tur i skammekroken og ikke komme ut derifra før de kan gi kunden en ordentlig forklaring her. Og kan de ikke det så går det tross alt i favør av kunden her, garantisaker mot Bertel & Steen kan jo ikke være slik at enhver garanti sak må komme opp i forbruker rådet før de gir seg da har de tapt og heller ikke forstått hvordan garanti saker skal behandles og tror vel egentlig de ikke vil ha dette på seg. Ts må gjerne vise denne til Bertel & Steen og ikke tro at de kan lure sine kunder hvis i såfall det er tilfellet her og at vi holder øye med dem basert på utallige innlegg om slett kundebehandling. Jeg er opprørt og sint og når jeg bruker sterke ord som lavmål og skammekrok her på forumet så er jeg beviselig sint og opprørt.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Takk for utfyllende svar. Etter ny henvendelse til B&S endte dette opp positivt, dvs full garanti jobb. Bergrunnelsen for "misforståelesen" var svikt i interne prosedyrer. Så, jeg er fremdeles en fornøyd GLC eier:-) Mvh Terje

Pynten gravatarbildePynten ( 2021-09-08 08:46:35 +0100 )rediger

Supert da løste det seg jo. Hilsen Mr Car Wizard

Car Wizard gravatarbildeCar Wizard ( 2021-09-09 11:42:55 +0100 )rediger
0

besvart 2021-09-08 08:45:17 +0100

Hei,

Takk for utfyllende svar. Etter ny henvendelse til B&S endte dette opp positivt, dvs full garanti jobb. Bergrunnelsen for "misforståelesen" var svikt i interne prosedyrer. Så, jeg er fremdeles en fornøyd GLC eier:-)

Mvh Terje

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger