0

Kansellering av Tesla 3

spurt 2021-08-25 11:05:11 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, I april 2016 betalte jeg inn 10.000,- for å reservere Modell 3. Det viste seg imidlertid at bilen ikke var egnet til mitt bruk som bl.a. innebar at jeg enkelte ganger skulle kjøre til hytta på fjellet. Grunnen er at bakkeklaringen ikke var stor nok. Jeg var derfor innom Tesla på Rud i Bærum og kansellerte reservasjonen for et par år siden. Ca et år senere hadde jeg intet hørt, så jeg dro innom igjen og etterpurte tilbakebetalingen. Etter nok noen måneder, fortsatt ingen respons. Jeg sendte da et brev (snailmail) hvor jeg igjen ba om tilbakebetaling og opplyste om kontonummer. Etter et par uker fikk jeg en e-post der jeg skulle opplyse om IBAN og Swift/BIC, hvilket jeg gjorde. Det har nå gått ytterligere en drøy måned og fortsatt ingen respons. Sendte en ny purring på e-post i dag. Er det flere som har samme erfaring som jeg? Hvis dette er typisk for kundeservice hos Tesla, er jeg sannelig glad for at det ikke ble et kjøp. Har jo vurdert Modell Y, men tror jeg avstår etter den erfaringen jeg nå har. Mvh Jan Wright

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-08-26 23:23:13 +0100

Som du antyder, Tesla Norge er ikke en spesielt god samarbeidspartner. Ja, det finnes de som visstnok er fornøyde, men bortsett fra historier som din, er det en kjennsgjerning at denne greia med tilgang på verkstedstjenester og logistikk på reservedels-siden har vært problematisk siden tidenes litt ut på dagen og fremdeles ikke er som det burde være. Det er heller ikke spesielt tett med verksteder, og med en bil som langt på vei er så proprietær at man er avhengig av merkeverkted i rimelig nærhet, tenker jeg at det for de aller fleste vil være mer fornuftig å velge et bilmerke og en samarbeidspartner som gjør det bedre på disse punktene - og dem er det faktisk mange av! Legg til at det i dagens marked finnes opptil flere spennende elbiler som holder høyere kvalitet jevnt over, og ellers er minst like gode eller bedre enn alt hva Tesla leverer. Da burde det være enkelt å velge.

Ja, Tesla har etter eget utsagn "fantastiske" ytelser, i første rekke fokuserer man på aksellerasjonen fra 0-100, men ærlig talt: vi bor fortsatt i Norge - landet som har nest lavest gjennomsittshastighet i offentlig veinett i Europa! Tesla markedsfører også fullstendig ukritisk relativt enkle førerstøttesystemer som "autopilot", men som vi vet...en autopilot har en helt annen funksjonalitet, en helt annen konstruksjon. Legg til at Tesla nå er under etterforsking i USA nettopp som en følge av mange tildels alvorlige ulykker med "autopiloten" - verdt å merke seg.

The Bottom Line er at du kan velge og vrake i biler med tilstrekkelig bakkeklaring og firehjulstrekk, bla Audi - som jo har verdens beste firehjulstrekk på den dyreste versjonen av sine elbiler - og vi har VW ID.4 som er en feiende flott bil til en hyggeligere pris - og du har Skoda Enyaq, kanhende den som trekker det lengste strået ifht pris og "bil for pengene" her! Ha også i bakhodet at korte overheng foran og bak er like viktig som bakkeklaring om du har en heller røff hyttevei! Ellers har VAG et unikt servicenett over hele Europa, den russiske føderasjon inkludert.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger