0

Rekkevidde på eletrisk drift

spurt 2021-08-22 07:25:55 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Kjøpte citroen c5 aircross hybrid november 20, etter ca 3 måneder røk batteripakke, etter at den blei skifta begynte det med 52 km rekkevidde ved fullt ladet batteri, men siden har det bare gått nedover, så siste lading viste 28 km med fult batteri. Syns det er for dårleg, for når jeg kjøpte bilen fikk jeg opplyst 55km på fult batteri. Skal jeg bare godta det eller er det noe du syns jeg kan klage på?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-08-22 10:33:29 +0100

For all del, man kan jo klage til man får en vakker blå ansiktsfarge, nesten som de kongelige, om ikke annet, så kan du kanhende få bytta batteripakkaen til gang! Om du tenker mer i retning av "kompensasjon" eller få omgjort kjøpet, er det straks en mer krevende oppgave, jeg vlle vel ikke tenkt tanken engang, det er faktisk så enkelt som at når man velger en hybrid - formodenltig snakker du ladbar hybrid - så er det faktisk ikke en "Ole Brumm fullt ut! Med det mener jeg at det blir litt feil å tenke at man kan kjøre "mesteparten av kjøringa rent elektrisk". Det er ikke helt sant, selv om det gjelder til en viss grad.

Noe kynisk sett, dette med å kjøre rent elektrisk er egentlig en opsjon, en ekstra mulighet som man nok kan trekke veksler på i noen grad, men det faktisk en relativt liten batteripakke. Om den blir stressa hinsides alt det fabrikanten noensinne hadde sett for seg, f.ex gjennom å bli utsatt for en dullion ladesykluser fra helt full til veldg, veldig langt ned - ja da gjør det noe med levetiden for batteripakka - enten man liker det eller ikke! Dette er ikke en elbil, og du vil ha et relativt sett høyere strømtrekk ifht maks strømtrekk fra den batteripakka du har. Noe kynisk sett: en hybrid fungerer best når bilens styringselektronikk får styre alt selv, i det vi kan kalle normalt hybridmodus. Da får du veldig lavt drivstoff-forbruk, og du er samtidig egentlig ganske så snill med både batteripakka og miljøet. Win-win for alle! For all del, kjør elektrisk på sommerstid på småturer hit og dit, men om du ser for deg å kjøre 5 mil til og fra jobb "elektrisk" 230 dager i året, ja da tøyer du egentlig strikken et hakk: husk at det er en relativt liten batteripakke som skal fløtte si halvannet tonn her! Det dreier seg om å finne en balanse, et kompromiss, her.

Ja, man kan saktens ha sine meninger om markedsføringen her, men som de fleste burde vite, en ladbar hybrid må nødvendigvis ha hjelp av motoren for f.ex å gjøre det godt og varmt inne i bilen i vinterhalvåret! Og man skal ikke glemme...at det først og fremst er en hybrid man har kjøpt. Ellers er jeg muligens litt ondsinnet, men jeg tenker at mange kan få seg en aldri så liten Uberraschung med batteripakkene på elbilene sine etter en stund: også her vil kapasiteten gå ned over tid, og noe osm påvirker batterienes levetid, ut over de tingene som er nevnt over, er hurtiglading.

EN TING: du referer til en beregnet rekkevidde i displayet. Dette er et tall som sannsynligvis fremkommer ved en form for gjennomsnittsberegning av strømforbruket. Avhengig av hvor langt "måleområdet" er, vil dette tallet kunne varierer. Jeg ville nok heller lagt vekt på konkret rekkevidde enn hva dette tallet forteller. Det kan være riktig, og det kan være bak staur og vegger galt - begge veier. Før du eventuelt klager - ville ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger