0

Ford explore 1998

spurt 2021-08-05 13:30:42 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Jeg lurer bare på hvordan disse bilene er? Driftssikkerhet? Kjente feil? Osv. Er dette en bil å satse på? Den jeg har sett på har gått 180 og EU ok til 23

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-08-06 11:12:17 +0100

updated 2021-08-06 11:13:22 +0100

Ford Explorer var ingen god bil engang når den kom ut ny det var en billig Amerikans suv med billig plast og billige løsninger. Om det ikke var noen typiske gjenganger feil så kan alt skje med en 23 år gammel bil og det er nok rust jeg antar har fått godgjøre seg her i en årekke og eier ikke har gjort noen spesielle grep. Motor og gir kan sikker være i orden men jeg ville lett stått over denne og heller samlet litt mere penger til bil. En Ford Expedition Eddie Bauer kan fort være et mye smartere valg og får du den med gassdrift så blir kanskje ikke drivstoff kostnadene heller så allverdens dyrt.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-08-06 11:17:40 +0100

Hadde nær sagt...herremingud! Skal du ha den som hobbybil, jolly fine! Litt dyr hobby, men som alltid ellers, det koster å være kar! Tunge amerikanske biler står i særklasse her, penga får virkelig bein å gå på! Dels fordi vekta gjør noe med både slitasje på hjuloppheng og bremser, men også fordi det er noe vemmelig som heter "drivstoff-forbruk". Det sitter ikke akkurat en 1.6 TDI under panseret her, vi snakker om den rake motsetning! Legg til at dekka er svære, det er veldig morsomt å kjøpe dekk til amerikanske biler kan du tro! Husker ennå broder når han måtte ta opp lån for å få råd til dekk til en middels stor amerikaner, du og du, vi snakker om mer enn fire-gangern! Dat smme opplevde han med drivstoff-forbruket: 1.8 liter på PEN LANGKJØRING takk! Når han solgte dritten og bytta til en liten japs ramle drivstoff-forbruket til TREDJEPARTEN, hans netto disponible kjøpekraft skvatt opp flere hundre prosent gitt!

Når vi attpå til snakker om en GAMMEL amerikaner - med langt over 20 år på veien - da kan "alt" skje - selv om bilen angivelig ikke er kjørt stort! EU-godkjent? Vel, en EU-kontroll er ikke stort mer verdt enn papiret den er skrevet på i denne sammenhengen. Ja, skiltene henger på til en gang i 2023, men so what? Det er liksom litt mer som kan gi gråt og tenners gnissel her, legio muligheter for skjulte feil og mangler - og hivlken overraskelse: også amerikanske biler som er bygget opp på det viset vi snakker om her....ruster som kjeks! At bilen er made in US er dessverre ikke det samme som at alle eierne er entusiaster og gidder å sørge for understellsbehanlding av bilene sine. Ære være det som gjør det - men her er det som et minimum på sin plass å sjekke, sjekke og atter sjekke før kjøp - stikkord NAF-KONTROLL - DEN STORE!

Men, selv om bilen skulle være i grei brukstand: tro meg, det du betaler for bilen er bare en brøkdel av det du må punge ut med gjennom eierskapet her! Vil du virkelig deg selv så vondt - har du virkelig behov for et digert flak av en bil? Mitt klare og sterke råd til deg er at du heller bruker pengene på noe mindre "eksklusivt", gjerne en nyere "småbil" som Ford Mondeo, VW Passat eller dess like - da har du fortsatt grei plass og kan trekke si et par tonn om du velger en bil med AWD.

Som hobbybil? A complete different matter! Da kan du ha den stående og kose deg med å sitte i setet i garasjen og drømme deg vekk, du kan pusse på den, du kan holde den ved like og ta den frem en søndag eller to i året, den søndagen det ikke regner og er helt støvfritt! Men å kjøre noe sånt til daglig? Nada, det passer ikke inn i den tiden vi lever i, gitt at du ikke flytter til et nevnelig fritt og demokratisk land der borte i ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger