Sannsynligvis en form for leasing, men om bilen har vært leaset til en proffesjonell aktør - altså firmabil - eller til privatperson, se det er et litt lenger lerret å avdekke. Om det har noen betydning? Vel, det kan ha det - til syvende og sist vil imildertid proffesjonelle brukere være litt mer opptatt av at bilen passes på og gjør det den skal, enn en privatperson. Alt ettersom, man må uansett sjekke all tilgjengelig, om dette ser greit ut, ja da innhenter man en NAF-test og tar det derfra. Og ja, dette er noe man gjør FØR - FØR - FØR man undertegner kjøpekontrakt! Viser det seg at det er ræva-ræva, ja da går man bare videre. Er det skjulte feil og mangler, avtaler man utbedring, eventuelt et passende prisavslag, alt ettersom. Og når vi snakker om en bil som er såvidt gammel som 2011, ja da er absolutt NA-test på sin plass, stikkord: rust! Nyere biler ruster som kjeks, rustbeskyttelsen fra fabrikk holder ikke mål for norske vinterforhold, stikkord: salting, og om det skulle være en av de bilene der importøren sørger for å rustbehandle bilen når den kommer til Norge, ja da er det dessvere sånn at de aller fleste leasing-firmaer og firmaer generelt gir beng i både understellsbehandling generelt og etterbehandling spesielt!
Og nettopp dette med skjult rust er en av de tingene som er verst å avdekke....verdt å ha i bakhodet! Om det finnes en "tilstandsrapport"? Som regel intetsigende og ikke verdt papiret den er skrevet på, altfor ofte Merra og Havresekken som er på ferde her! The Bottom Line er at dette nok er en bil du bør sjekke så grundig som mulig. Lykke til!