0

Glc kun 10 km på el

spurt 2021-07-26 16:58:47 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei, min plug in hybrid skulle i følge bilforhandlerens annonse gå inntil 40 km på strøm. I følge MB inntil 34 km. I virkeligheten, i varmegrader og kun en person i bilen, går den kun 10. I lade-appen står det at den lader til fullt batteri med forventet kjørelengde 21km. Merkeverksted sier dette må jeg bare finne meg i, siden bilen riktignok kun er 2017 modell, men den har gått 128 000. Hva slags muligheter har jeg? Jeg hadde jo aldri kjøpt en plug in hybrid for kun 10 km eldrift.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-07-26 17:19:08 +0200

Beklager her kan man jo egentlig ikke svare men var det annonsert 40 km på bare strøm ja så ville jeg nok krevd det uansett om forhandler drar en Spansk en og sier at det er en 2017 og at man bare må forvente 10 km hm nei da er det nok noe som ikke er som det skal her. Når den ifølge MB skulle hatt 34 k. rekkevidde så kan jeg bare si at det er så stor forskjell her at jeg faktisk ikke hadde godtatt deres spede forsøk her med å få kunden til å tro på bløffen deres så jeg anbefaler å holde på ditt å hevde at noe er galt her, hvis vi snakket om 32 km så kunne jeg nok hvis jeg var i et spesielt godt humør teo på forklaringen men 34 km og rett ned til 10 km er forkastelig og hvorfor ville man da hatt en ladbar hybrid, uansett er 34 km også elendig bare så det er sagt og til og med 40 km er ille å ville aldri fått meg til å velge ladbar hybrid det er slett ikke godt nok.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-27 11:11:14 +0200

Vel, med en relativt tung bil og i virkelighetens verden, er det jo egentlig ingen stor overraskelse at den oppgitte rekkevidden går vesentlig ned i forhold til oppgitt rekkevidde. Det blir litt "best case" og "worst case" her, og med såvidt liten batterikapasitet tenker jeg at selv små avvik i forhold til de optimale forholdene som de 34 km er "målt" under, enn si selv moderat redusert kapasitet i et eller flere ledd i kjeden, vil gi betydelig reduksjon i rekkevidden. Kombinasjonen av tung bil og en batteripakke som kanhende får plass i en litt stor lomme, vil jo uvegerlig vær et dårlig utgangspunkt her. Ja, i prosent er reduksjonen betydelig, men her snakker vi egentlig om en liten strømkilde som nok ligger nær opp til å måtte levere full kortslutningstrøm bare for å flytte på en tung bil! Akseptabelt? Nja, det første jeg ville forlangt var en grundig gjennommåling av hele verdikjeden, fra styringselektronikken til batteriene og like til strømtrekket fra elmotoren ved bruk, og tatt det derfra. Ellers tenker jeg at med en såvidt begrenset elektrisk rekkevidde burde bilen heller vært markedsført som en mildhybrid, elektrisk rekkevidde - uansett om den skulle være fantastiske 40 km på n god dag - fremstår for meg som et heller dårlig markedsføringsmoment. Noe kynisk sett, det ville ikke fristet meg for å si det sånn - jeg ville nok vært mer opptatt av drivstoff-forruket i hybrid-modus, og tatt eventuell teoretisk elektrisk rekkevidde med en stor klype salt her - det formelig LUKTER av en smule overdrevet markedsføring! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar