0

Oljeforbruk BMW 750 i xdrive 2013

spurt 2021-07-16 22:53:38 +0100

anonym bruker

Anonym

Har kjøpt en BMW 750 i xdrive 2013 model. 6 mnd garanti. Synes bilen bruker mye olje. Har hatt den på verksted for målig av oljeforbruket, og det er 1 liter på 1000km. Er det normalt med så høyt forbruk? Synes også at den ikke går helt reint til tider.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-07-18 11:44:38 +0100

Takker....og ja...jeg ser absolutt at det kan være gode grunner til at et verksted bruker den konvensjonelle metoden og gjør ting grundigere enn det vi glade garasjemeknikere gjør med våre egne biler! Det er tross alt litt mer penger på spill om man driter på draget med en feiende flott BMW, enn med min kjære Laddis 1600....som dessverre var en av de (få) Laddisene som ble levert med noe luguber kvalitet på ventiltetningsringene. Noe kynisk sett, når selveste BMW kan være uheldig her, kan man si at Laddisen min var i godt selskap :-)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-18 07:48:48 +0100

Ja mulig man får dette til hjemme hvis man har masser av tid men mener at de fleste verksteder tar ut motoren her da de som kan dette bruker bare 3-4 timer på det. N63 motorene er kroniske på disse ventil tettningene og fikk ikke bukt med problemet før i 2014 og samtidig ble service intervall satt ned til 18-20000 km. Det ligger haugevis med videoer på Youtube om denne motoren og problemet men Bmw eieren sier ikke noe om motorkoden på sin bil men regner med at det er N63 og da en V8 twin turbo bensin motor noe 750 i tilsier. Det har vært tilbakekallinger på diverse motor problemer men er bilen importert så er det,ikke sikkert den har blitt reparert men uansett er ikke ventil tettningene med på dette så masse reaserch kreves her. Uansett vil man få mye bedre hjelp på et Bmw forum i Norge eller i utlandet da de kan spesifisere i detalj om nettopp din bil og gjerne legger til Vin nummer og motorkoden din.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-17 20:43:07 +0100

Kamerat Wizard....et spørsmål her, bare undres: er det så trangt i motorrommet på denne feiende flotte BMW'en at man ikke får skiftet ventiltetningsringer med Reodor-Felgen Metoden? Du vet, en grei liten "plugg" med tilkobling for luftslange i plugghølet som holder ventilen oppe...hvorpå man demonterer kamaksler og så videre og skifter disse ringene...og håper det beste! Eller er det andre grunner til at det ikke er gjennomførbart? Ellers er jeg selvfølgelig enig, når man har kjøpt en bruktbil skal man ikke rote med sånne ting sjæl, det beste er å levere tilen tilbake....det er overveiende sannsynlig at dette bare er toppen av isfjellet med morosamheter på denne bilen!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-17 15:55:56 +0100

updated 2021-07-17 16:10:02 +0100

Noen av disse større Bmw motorene hadde faktisk problem med ventil tettningene og brukte masse olje. Jeg er lei for å si at dette kommer det ikke noe godt ut av fordi man må stort sett demontere hele motoren for å komme ordentlig til for å gjøre en ordentelig jobb man kan sikkert få det til i motor rom men tar masse ekstra tid og bryderi. Slik er det nok når forrige eier bare tok servicer og oljeskift litt som han synes selv det burde være. Høyt olje forbruk fører til problem med ventilene så rådet er å levere den tilbake da jeg ikke tror du har lyst til å vite hvor mye det koster å få dette reparert og det kommer til å bli verre etterhvert altså oljeforbruket så tenk deg om nøye her. Bmw forumer og eventuelt Google og Youtube er mye bedre målrettede for din bil enn Spør Benny som mere fokuserer på generelt bilhold.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger